سلب حضانت از والدین کودکان کار و خیابانی که بیش از ۳ بار پذیرش شوند

استاندار تهران گفت: از خانواده کودکان خیابانی ایرانی که بیش از سه بار با یک ویژگی پذیرش شوند با هماهنگی قوه قضائیه سلب حضانت و کودک تحویل بهزیستی می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی، انوشیروان محسنی‌بندپی با اشاره به لزوم توجه علمی و کارشناسی به موضوع کودکان کار و خیابانی، اظهار کرد: محوریت موضوع کودکان کار و خیابانی با استانداری تهران است و سایر بخش‌ها با هماهنگی استانداری فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد هم‌افزایی دردستگاه‌های مختلف باعث عملکرد بهتری در این حوزه می‌شود، افزود: در همین زمینه جلسه‌ای با سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه کودکان کار و خیابانی برگزار شد و از آنها درخواست شد تا راهکارهای خود را برای رفع این پدیده ارائه کنند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه ۸۲ درصد کودکان کار و خیابانی از اتباع بیگانه هستند، تصریح کرد: اکثر آنها از کشورهای پاکستان و افغانستان هستند که با هماهنگی اداره اتباع به کشورشان بازخواهند گشت.

وی با بیان اینکه در خصوص این کودکان مشکلاتی وجود دارد، اظهار کرد: یکی از این مشکلات این است که با مراجعه خانواده‌ این کودکان به بهزیستی باید کودک به آنها برگشت داده شود که همین امر باعث چرخه معیوب ساماندهی کودکان کار و خیابانی شده است.

محسنی بندپی در تشریح این موضوع گفت: با هماهنگی قوه قضائیه از این پس کودکانی که در ۳ نوبت با یک ویژگی جمع‌آوری شوند، دیگر به خانواده تحویل داده نمی‌شود و در واقع حضانت از آنها سلب و کودک به بهزیستی سپرده خواهد شد.

کد خبر 385604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.