نخستین مکعب‌های سبز آفریقا در شهر قاهره

گروهی از معماران مصری، از طرح‌های پیشنهادی خود برای ساخت نخستین جنگل عمودی قاره آفریقا رونمایی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نخستین جنگل عمودی قاره آفریقا که قرار است در مرکز اداری شهر قاهره، پایتخت مصر، بنا شود به شکل سه مکعب سبز طراحی شده است. به اعتقاد معماران و سازندگان این مکعب‌های سبز، قاهره در آینده یکی از اولین شهرهای شمال آفریقا خواهد بود که باید با چالش تغییرات آب‌وهوا دست‌پنجه نرم کند.

سه مکعب سبز که در ناحیه مرکزی پایتخت مصر بنا خواهد شد از یک هتل و دو مجتمع مسکونی تشکیل می‌شود و ابعادی برابر با ۳۰ متر در ۳۰ متر خواهد داشت. معماران در نظر دارند تعداد ۳۵۰ درخت، بیش از ۱۴ هزار بوته و ۱۰۰ گونه گیاه مختلف در این سه ساختمان بکارند در نتیجه این جنگل‌های عمودی به میزان هفت تن دی‌اکسید کربن در سال جذب و هشت تن اکسیژن تولید خواهند کرد.

پروژه احداث جنگل‌های عمودی در پایتخت مصر بخشی از یک پروژه بزرگ‌تر برای تبدیل شهر قاهره به یک شهر سبز و پایدار به شمار می‌رود. مسئولان و طراحان قاهره درنظر دارند علاوه بر ساخت مکعب‌های سبز، سقف و نمای هزاران مجتمع مسکونی بزرگ را به فضاهای سبز تبدیل کنند. علاوه براین، ایجاد راهروهای سبز و بالکن‌های پر از گل و گیاه در اولویت برنامه‌های این افراد قرار دارد. پروژه ساخت مکعب‌های سبز قاهره، به عنوان اولین جنگل‌های عمودی شمال قاره آفریقا قرار است در سال ۲۰۲۰ آغاز شود و دو سال بعد به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 385595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.