برند شهری یکی از زیرساخت‌های تحقق توسعه اقتصادی اصفهان است

رئیس اتاق اصفهان گفت: پروژه برند شهری یکی از زیر ساخت‌های تحقق توسعه اقتصادی اصفهان است و با توجه به درک صحیح مردم و مسئولان از شرایط جنگ اقتصادی، همگرایی خوبی میان نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی در اکوسیستم اقتصادی و اجتماعی استان اصفهان شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود گلشیرازی، صبح امروز _سه‌شنبه۲۲ مردادماه_ در اولین نشست خبری دوره نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با تبریک اعیاد قربان و غدیر و روز خبرنگار، اظهار کرد: شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، لزوم همکاری و همگرایی میان مردم و فعالان اقتصادی در این جنگ اقتصادی را چندین برابر کرده است. 

وی با بیان اینکه باید در این جنگ اقتصادی از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم، افزود: باید توجه داشت که به رغم تحریم‌های بین المللی، جامعه ما توانسته است با راهکار های مختلف‌، شادی و نشاط خود را حفظ کند و به نوعی بر تحریم ها غلبه کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان خاطر نشان کرد: مزیت تحریم‌ها برای شبکه اقتصاد ملی ما این بود که دولت و حاکمیت بیش از هر زمان دیگری متوجه اهمیت صادرات غیرنفتی خرد شد. بهترین راهکار برای برون‌رفت از وضعیت نامناسب ارزی در کشور ارزآوری برای کشور از طریق صادرات غیرنفتی است. راه اندازی سامانه جامع ارزی توسط بانک مرکزی‌، زیرساختی هدفمند را برای فعالیت‌های اقتصادی تجار ایرانی در بازار های صادراتی ایجاد کرده است. 

آب را در زاینده‌رود می‌خواهیم نه پشت بلندگوها

گلشیرازی اضافه کرد: بی شک تحریم ها اثر خود را در اعداد و ارقام و آماراقتصادی ایران گذاشته و افزایش نرخ ارز به عنوان یک زیرساخت تاثیر گذار در صادرات عمل کرده و به یک نیروی پیشران برای صادرات تبدیل شده است. قانون الزامی بانک مرکزی برای بازگشت ارز توسط صادر کنندگان به واقعی تر شدن آمار گمرک و میزان ارزآوری صادرات کمک کرد. کاهش نرخ صادرات در نیمه دوم سال گذشته نیز ناشی از تصویب همین قانون مبنی بر الزام ارزآوری صادرات بوده است.

وی ادامه داد: صادرکنندگان به صورت کامل از افزایش نرخ ارز استفاده کرده و بهره برده‌اند. باید به کشورهای اطرافمان که مجاورت های مذهبی، فرهنگی و سیاسی با آنها داریم توجه بیشتری در حوزه صادرات داشته باشیم. فعالیت در این بازارهای هدف اقتصادی کمک شایانی به توسعه کشور و صادرات می کند. نفوذ سیاسی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و سرمایه گذاری زیرساختی که دولت در این کشور انجام داده است، موجب شده بازار بازسازی سوریه به عنوان یک بازار هدف بسیار مناسب برای فعالان اقتصادی ایرانی محسوب شود.

گلشیرازی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: مشکلات آب در اصفهان فقط مربوط به بخش کشاورزی نیست بلکه مربوط به صنعت و معدن نیز هست. ما آب را در زاینده رود می‌خواهیم نه پشت بلندگوها.

حذف صفرها از پول ملی برای مدیریت تورم اقدام خوبی است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به کاهش ارزش پول ملی، تصریح کرد: کاهش ارزش پول ملی افزایش میزان صادرات و ارزآوری برای کشور را در پی داشته است و حذف صفرها از پول ملی به جهت مدیریت تورم و قیمت ها در بازار اقدام خوبی است، اما انجام دادن این فعالیت بدون اعمال تغییرات صحیح در نظام اقتصادی نتیجه مناسب و قابل توجهی نخواهد داشت. اگر بانک مرکزی بتواند، سامانه جامع نظارت بر بانک ها را به صورت کامل راه اندازی و مدیریت کند، می تواند حذف صفرها از پول ملی را به شکل مناسبی مدیریت کرده و از نتایج آن استفاده کند.

گلشیرازی با بیان اینکه نخستین مولفه شاخص مداری در اقتصاد، بررسی شاخص‌های مالی مربوط به صورت حساب‌ها است، افزود: اتاق های بازرگانی نسل دوم فضای گفتمانی ایجاد کرده اند که مشکلات اعضا از طریق آن بررسی و پیگیری می شود.

مهم ترین اقدام برای فروش محصولات تبلیغات و برندسازی است

وی اضافه کرد: پروژه برند شهری یکی از زیر ساخت های تحقق توسعه اقتصادی اصفهان است و با توجه به درک صحیح مردم و مسئولان از شرایط جنگ اقتصادی، همگرایی خوبی میان نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی در اکوسیستم اقتصادی و اجتماعی استان اصفهان شکل گرفته است. برای بازاریابی محصولات و فروش آنها اقدامات زیادی لازم است، اما مهم ترین اقدام در این راستا، تبلیغات و برندسازی است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان، اظهار کرد: سهم استان اصفهان در سال گذشته از گردشگرانی که به ایران آمده‌اند، ۳۵۰ هزار نفر بوده است.

وی تصریح کرد: تنها به شش درصد از ظرفیت گردشگری استان دست پیدا کرده‌ایم درحالی که باید از همه ظرفیت‌های اصفهان در حوزه گردشگری به صورت کامل استفاده کنیم. تقویت هتل‌ها و ایجاد تبلیغات گردشگری توسط رسانه‌های مختلف از جمله این اقدامات است که باید در اولویت بخش اقتصادی استان قرار گیرد.

آماده سازی بسته اقتصادی - گردشگری اصفهان

گلشیرازی افزود: هدف نهایی بخش اقتصادی استان، جذب گردشگر برای اصفهان به جهت افزایش میزان درآمد سرانه مردم از این حوزه است. با همکاری دیگر بخش های اقتصادی در سراسر استان در حال آماده سازی یک بسته اقتصادی - گردشگری هستیم و منفعت مالی این بسته برای مردم اصفهان است.

وی ادامه داد: فعالیت ها و سوابق ۲۵ درصد اعضای اتاق بازرگانی اصفهان را به صورت کامل رصد کرده ایم و از شفافیت در همه حوزه ها حمایت می کنیم. بی شک شفافیت در عرصه فعالیت های اقتصادی به توسعه پایدار در سطح ملی و استانی منجر خواهد شد. 

گلشیرازی گفت: ۶۰ هزار کارت بازرگانی در کشور صادر شده اما شش درصد از آنها مربوط به اعضای اتاق اصفهان است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان خاطر نشان کرد: رسالت ما در اتاق بازرگانی توجه به مشکلات بخش اقتصادی استان و در نظر گرفتن اولویت‌های اقتصادی در حوزه مسئولیت های اجتماعی است. در دوره نهم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، مسئولان کشوری و ملی زیادی به اتاق دعوت شده‌اند و در جریان مشکلات مالی و اعتباری فعالان اقتصادی اصفهان قرار گرفته‌اند.

گلشیرازی افزود: بیش از ۴۰ درصد از اعتبارات فعالان اقتصادی اصفهان در بانک ها، از استان خارج شده است. هرکس برای مردم این شهر کار کند ما خدمتگزار او هستیم. خدمت به مردم مدال افتخاری برای فعالان اقتصادی است و امروز اعضای اتاق می‌توانند به راحتی با بانک مرکزی ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را حل و فصل کنند. با همکاری با دستگاه های اقتصادی استان و استاندار و رییس دادگستری، فضای اقتصادی خوبی در اصفهان به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: اگر هر اصفهانی بتواند در سال به یک گردشگر ارائه خدمات کند، در آمد استان اصفهان در حوزه گردشگری ۱۵ برابر خواهد شد و جوانان بیکار زیادی شاغل می‌شوند.

کد خبر 385593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.