کاهش ۲۲ درصدی تصادفات اتوبوس‌های درون شهری

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: در چهارماهه نخست سال‌جاری حدود ۲۲ درصد میزان تصادفات نسبت به چهارماهه نخست سال گذشته کاهش یافته که حاصل آموزش‌های ارئه شده و اشتیاق رانندگان به رعایت قوانین بوده است.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بیمه ثالث در حمل و نقل یکی از ارکان اصلی و نوعی امنیت به شمار می‌رود که اتوبوسرانی اصفهان نیز تمام اتوبوس‌های فعال خود را تحت پوشش این بیمه قرار داده است.

وی با بیان اینکه قانون بیمه ثالث از سال ۴۸ وضع و از سال ۸۸ به صورت جدی پیگیری شد تا تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی، ریلی و هوایی ملزم به انجام این نوع بیمه شوند، افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان به عنوان شرکت حمل ونقل شهری تمام ناوگان فعال و نیمه فعال خود را دارای بیمه ثالث کرد و در زمینه استفاده از آن نیز آموزش‌های لازم را به راهبران ارائه کرده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: آموزش راهکارهای پیشگیری از وقوع تصادفات از اصلی‌ترین آموزش‌هایی است که در چند سال اخیر به طور جدی در دستور کار اتوبوسرانی اصفهان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش تصادفات تنها با رعایت قوانین انجام می‌شود، اظهار کرد: اگر همه افراد قوانین را به خوبی رعایت می‌کردند قطعاً هیچ تصادفی را در سطح شهر شاهد نبودیم.

افتخاری گفت: ریسک تصادف در اتوبوس‌های شهری به دلیل کارکرد وسایل نقلیه که از ساعت شش صبح آغاز و تا ۲۳ شب ادامه دارد بیشتر از سایر وسایل نقلیه است.

وی با بیان اینکه رانندگان اتوبوسرانی بیلبورد ترافیکی شهر به شمار می‌روند زیرا اگر تخلفی در رعایت قوانین توسط آنها صورت گیرد بسیار محسوس‌تر خواهد بود، افزود: به منظور کاهش میزان آمار تصادفات، دوره‌های آموزشی با همکاری کارشناسان پلیس راهور برگزار شده که نتیجه آن کاهش آمار تصادفات بوده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: خردادماه امسال نیز دوره آموزشی به مدت یک ماه ویژه تمام راهبران اتوبوسرانی برگزار شد که در آن یادآوری قوانین راهنمایی و رانندگی، کنترل خشم هنگام وقوع تصادف و نحوه برخورد اولیه با عوامل تصادف آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی هر سال یک مرتبه برگزار می‌شود، اما برای رانندگانی که ریسک خطر بالا و تعدد تصادف را در کارنامه فعالیت خود ثبت کرده‌اند استمرار آموزش را خواهیم داشت.

افتخاری اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری حدود ۲۲ درصد میزان تصادفات نسبت به چهارماهه نخست سال گذشته کاهش یافته که حاصل آموزش‌های ارائه شده و اشتیاق رانندگان به رعایت قوانین بوده است.

وی با بیان اینکه میزان تصادف اتوبوس‌های واحد در بهار سال گذشته ۲۷۶ فقره بوده که در بهار سال‌جاری به ۲۱۷ مورد کاهش یافته است، تصریح کرد: آمار تصادفات منجر به فوت ۱۰۰ درصد و تصادفات منجر به جرح ۳۷.۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: تصادفات سهم مساوی ۱۰۰ درصد و تصادفات غیر مقصر که اتوبوس قصوری در وقوع آن نداشته، شش درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: آمار کاهش وقوع تصادف اتوبوس‌ها بیانگر تاثیرگذاری مطلوب دوره‌های آموزشی و رعایت بیشتر قوانین توسط راهبران بوده است.

افتخاری اظهار کرد: تصادف با عابران پیاده سخت‌ترین قوانین را دارد، از این رو احترام به حق عابران پیاده در دوره‌های آموزشی تاکید می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: ۸۰ درصد پرونده‌هایی که به واسطه خسارات جرحی در تصادفات تشکیل شده در خصوص سرنشینان اتوبوس است زیرا تکیه‌گاه استانداردی داخل اتوبوس‌ها وجود ندارد.

کد خبر 385591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.