برنامه‌های مذهبی شهر را به بهترین شکل همراهی می‌کنیم

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: یکی از بزرگترین پایگاه‌های دینی در جامعه اسلامی، هیئت‌ها و محافل مذهبی هستند که نقش بسیار مهمی در تقویت فرهنگ دینی جامعه دارند.

به گزارش ایمنا، مسعود قاسمی در جلسه هم اندیشی مسئولان هیئات مذهبی که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، رئیس هیئات مذهبی، رییس کمیسیون عمران و معماری شورای شهر اصفهان و جمعی از مسئولان منطقه ۱۵ برگزار شد، اظهار کرد: مردم شهید پرور خوراسگان حدود ۵۰۰ شهید و بیش از دو هزار جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از بزرگ ترین پایگاه های دینی در جامعه اسلامی، هیئات و محافل مذهبی هستند که نقش بسیار مهمی در تقویت فرهنگ دینی جامعه دارند و لذا ایجاد وحدت، تعامل و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت‌های هیئات مذهبی و همچنین استفاده از تجارب تمامی نیروها، در طراحی و برنامه ریزی های ‌دینی و اسلام ناب محمدی(ص) بسیار حائز اهمیت است، چراکه هیئات مذهبی با اعتقادات و باورهای مردم در آمیخته‌اند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری و تمام ارگان ها با همراهی و همکاری هیئات مذهبی حداکثر تلاش خود را در راستای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم‌های مذهبی و دینی به خصوص در نسل جوان انجام داده‌اند، افزود: خوشبختانه این منطقه با داشتن مردمی متدین، ولایت مدار و انقلابی، در همه زمینه ها حضور پررنگ و قابل تحسین داشته و در این زمینه ها به خوبی عمل کرده که امیداوریم بتوانیم با همت بالای مسئولان و مشارکت همگانی مردم، در راستای خدمت به شهروندان همچون سال های گذشته تمام تلاش خود را در جهت هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های مذهبی در این منطقه بکار گیریم.

شرایط خوبی را برای هیئات مذهبی فراهم کنیم

علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: باید با تأسی از ائمه اطهار(س) همچون گذشته با انجام برنامه ریزی های صحیح و درست و همکاری و همراهی مدیران و مسئولان شهری، شرایط خوبی را برای هیئات موجود در سطح منطقه ۱۵ و شهر خوراسگان به وجود آوریم.

وی افزود: باید در جهت شور حسینی و شعور حسینی که خود جایگاه شایسته تری دارد و پیامبر اکرم(ص) نیز در این خصوص سفارش ویژه داشته اند، گام برداریم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه محرم، هیئت مذهبی و متولیان آن باید به سمت و سوی عقلانیت گام برداشته و جایگاه خود را در جامعه محکم تر و منسجم تر از گذشته در خصوص مدیریت زمان، برگزاری برنامه های مذهبی، راه اندازی دسته جات عزاداری و ... و همراهی و همکاری با ارگان‌های خدمات رسان کنند البته در این راستا نیز همچون سال های گذشته شهرداری و شورای اسلامی شهر در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

محرم هویت همیشگی مردم شیعه سرزمین ایران است

شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه محرم و برگزاری برنامه های مختلف مذهبی، گفت: محرم هویت همیشگی مردم شیعه سرزمین ایران است و اصفهان به عنوان یکی از پایگاه های تشیع در سرزمین ایران همیشه جایگاه اصلی محرم بوده است. 

وی با بیان اینکه نام و مرام امام حسین (ع) تجلی یک فرهنگ بسیار عظیم با سرمایه انسان سازی است، تاکید کرد: پیروی از این مکتب نیازمند برقراری نظم است که در واقع یکی از بی نظیرترین خروجی های ماه محرم، علاوه بر تمام تحولات معنوی و ارزشی که دارد جریان نظم و مرتب سازی عزاداران در دسته های سینه زنی و زنجیر زنی است که در خیابان های شهر تجلی پیدا می کند و این خود می تواند موجب فرهنگ سازی و تاثیرگذاری بیشتری بر فضاهای بیرون از کشور ایران به عنوان مرکز تشیع جهان اسلام داشته باشد.

طغیانی گفت: خوشبختانه منطقه خوراسگان از جهت برگزاری مراسم های مذهبی، از یک مرام و قوانین مشخصی پیروی کرده و همواره حضور خواهران و برادران دینی در مراسم های مختلف تجلی‌گاه ارزش‌های معنوی امام حسین(ع) بوده اند که امیدواریم در این راه عرفانی، مرام امام حسین(ع) چراغ راه همه ما در دنیا و آخرت باشد.

کد خبر 385589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.