حال شهر اصفهان در حوزه ساخت و ساز خوب است

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در سال گذشته ۵۲ درصد پروانه های ساختمانی در شهر اصفهان در کمتر از ۱۸ روز صادر شده است.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حال شهر اصفهان در حوزه ساخت و ساز خوب است و کلانشهر اصفهان در مقایسه با سایر کلانشهرها شرایط مطلوبی را در این زمینه تجربه کرده است.

وی افزود: با مروری بر آمار سال گذشته باید اعلام کرد که از نظر متراژ پروانه ساختمانی در محدوده قانونی شهر اصفهان رشد ۱۱ درصدی و در تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده رشد ۱۸ درصدی  را نسبت به سال ۹۶ داشته‌ایم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود در چهارماهه نخست سال جاری تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده ۷۵ درصد رشد داشته و متراژ پروانه‌های ساختمانی ۱۹۵ درصد رشد داشته است و این آمار حکایت از آن دارد که ساخت و ساز در شهر اصفهان رونق دارد و گرایش به سمت ساخت و ساز افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی در شهر اصفهان، اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی اداری در سال ۷۱ که تأکید شد صدور پروانه ساختمانی باید در کمترین زمان ممکن انجام شود، یکی از سیاست هایی که مورد تأکید شهردار اصفهان بوده، مدیریت فرآیند صدور پروانه ساختمانی است.

حسینی نیا ادامه داد: براساس همین سیاست، کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری قرار گرفت و فرآیندهای موازی که زمان را برای ارباب رجوع و متقاضیان پروانه ساختمانی طولانی می کرد احصا و برای رفع آن‌ها چندین جلسه و کارگروه مشترک برگزار شد.

وی گفت: با سازمان های مرتبط در مورد صدور پروانه جلساتی برگزار و فرآیندهایی که بتواند صدور پروانه ساختمانی را با ضوابط طرح تفصیلی منطبق و زمان آن را به کمتر از ۳۰ روز برساند، مورد بررسی قرار گرفت؛ البته نقشه اجرایی ارائه شده ۱۸ روزه است، اما بر اساس ابلاغ شهردار اصفهان به مناطق ۱۵ گانه، صدور پروانه کمتر از ۳۰ روز اعلام و بخشنامه شده و از آبان ماه سال گذشته اجرایی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به نحوه نظارت بر انجام فرآیند صدور پروانه ساختمانی اظهار کرد: یکی از رویکردهایی که در شهرداری اصفهان و تبع آن در معاونت شهرسازی دنبال می‌کنیم موضوع مکانیزه کردن و هوشمندسازی است.

وی تصریح کرد: سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد از جمله نرم افزارهایی است که در دستور کار معاونت شهرسازی قرار گرفته و فاز نخست آن در مناطق ۱۵ گانه به بهره برداری رسیده است و این امکان را به مجموعه مدیران شهری می دهد که بتوانند فرآیند صدور پروانه و سفت کاری یا گواهی خلاف نداشتن و پایان کار را به صورت لحظه ای رصد کنند.

حسینی نیا خاطرنشان کرد: واحد مانیتورینگ در قسمت شهرسازی فعالیت دارد تا تمام اقدامات واحد شهرسازی و مالی را رصد کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۲ درصد پروانه های ساختمانی شهر اصفهان در کمتر از ۱۸ روز صادر شده است، گفت: بعضی پرونده‌های مربوط به صدور پروانه‌های ساختمانی با مشکل مالکیتی مواجه است، چرا که سند ندارد و یا با ضوابط و مقررات منطبق نیست که باید کمیسیون‌های مربوطه بررسی کنند یا با اداره کل توسعه شهری در خصوص خط بدنه و یا مباحث کاربری مکاتباتی انجام شود که این پرونده‌ها از شمول بخشنامه کمتر از ۳۰ روز خارج است و ابلاغی که به مناطق انجام شده مشمول پرونده‌هایی است که مشکل مالکیتی و مباحث مربوط مشکل کاربری را نداشته باشند.

کد خبر 385588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.