والدین در برخورد با کودکان بیش‌فعال آگاهی داشته باشند

یک کارشناس ارشد روانشناسی گفت: آگاهی والدین و اطرافیان در برخورد با کودکان بیش فعال می‌تواند کمک شایانی به کنترل رفتارها و بهبود عملکردشان کند.

فریبا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مؤسسه پویندگان مسیر سلامت (کودک هوشیار) یکی از مؤسساتی است که قصد دارد افراد مبتلا به بیش فعالی از نوع نقص توجه را به توانمندی برساند.

وی با اشاره به اینکه هر سال به تعداد کودکان مبتلا به بیش فعالی از نوع نقص توجه، افزوده می‌شود، افزود: هر چند این افزایش تعداد مراجعان ممکن است به علت آگاهی بیشتر خانواده‌ها نسبت به علائم این اختلال و درک ضرورت اقدامات درمانی از سنین پایین باشد.

این کارشناس ارشد روانشناسی در خصوص ویژگی‌های رفتاری این کودکان تصریح کرد: این افراد به علت ویژگی هایی از جمله عدم تمرکز حواس، پر تحرکی، نقص توجه، تکانشگری در عملکرد تحصیلی، عملکرد اجتماعی و روابط، عملکرد شغلی و به طور کلی در  موقعیت‌های مختلف دچار مشکلات زیادی می‌شوند، بنابراین بهتر است خانواده‌های آنها به طور آگاهانه با این مشکلات برخورد کنند.

وی با بیان اینکه والدین این کودکان در شرایط سختی به سر می‌برند، گفت: این افراد به ویژه در کودکی به دلیل فعالیت بیش از اندازه، عدم بازداری و کنترل تکانه، والدین خود را خسته و کلافه می‌کنند در چنین شرایطی آگاهی والدین و اطرافیان در برخورد با این کودکان می‌تواند کمک شایانی به کنترل رفتارها و بهبود عملکردشان کند.

توکلی افزود: مؤسسه پویندگان مسیر سلامت (کودک هوشیار) سعی دارد با برگزاری جلسات و نشست‌های ویژه والدین کودکان بیش فعال از نوع نقص‌توجه، دوره‌هایی جهت بهبود توجه، تمرکز حواس، کاهش تکانشگری و بهبود مهارت‌های این افراد، زمینه توانمندسازی و سازگازی هر چه بیشتر آنها را در جامعه فراهم کند.

کد خبر 385587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.