پایان ماموریت آسیایی منصوریان

تیم فوتبال ذوب‌آهن اسیر اشتباهات فردی بازیکنانش شد تا یک شکست تلخ را در مقابل الاتحاد عربستان تجربه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ذوب‌آهن ایران با قبول شکست دوباره در مقابل الاتحاد عربستان فرصت صعود به جمع ۸ تیم نهایی را از دست داد.

دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

ورزشگاه: العربی-دوحه قطر

تماشاگر: ۲ هزار نفر

گل‌ها: دقیقه۱+۴۵ امیلیانو وکیو، محمد باقر صادقی دقیقه۵۵ گل به خودی، رومارینهو ۶۵ و ۷۰ برای الاتحاد ، خیمنز  دقیقه۵۳گل به خودی، هادی محمدی دقیقه۷۲  دقیقه۸۳ کریستانتوس برای ذوب آهن

اخطار: عبدالله المالکی از الاتحاد، هادی محمدی از ذوب آهن

اخراج: _

ترکیب تیم ذوب‌آهن ایران: محمدباقر صادقی، وحید محمدزاده(۶۸-میلاد فخرالدینی)، هادی محمدی، حمید ملکی، دانیال اسماعیلی فر، قاسم حدادی فر، حمید بوحمدان، مهدی مهدی‌پور، مانوئل کریستانتوس، احسان پهلوان(۴۹-محمدرضا عباسی) و ارسلان مطهری(۵۳-محمدرضا چراغعلی)

سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب تیم الاتحاد عربستان: فواز القرنی، عبدالمحسن الفلاته، زیاد الشافی، سعود عبدالحمید، حمدان الشمرانی، عبدالله المالکی(۹۰-منصور الحربی)، خالد السمیری، امیلیانو وکیو، کارلوس ویلانوئوا(۷۸- عبدالرحمن العبود) ، لوئیز خیمنز، رومارینهو(۷۹-- البیشی )

سرمربی: خوزه لوئیز سیرا

داور: ادهم مخادمه؛ کمک‌ها: احمد مونس و محمد بکار/ داور چهارم: احمد فیصل.

شرح بازی:

ذوب آهن بعد از شکست ۲بریک در بازی رفت در شرایطی به قصد جبران پا به دیدار برگشت گذاشت که علیرضا منصوریان با اعمال ۵ تغییر در ترکیب تیمش با نگاهی هجومی پا به زمین گذاشته بود. با این حال در نیمه اول ذوب آهن شرایط خوبی نداشت و اشتباهات خط دفاعی این تیم باعث شد تا مهاجمان الاتحاد در چند مرحله صاحب موقعیت گلزنی شوند که این توپ ها با درخشش محمدباقر صادقی به گل ننشست اما در آخرین ثانیه های نیمه اول الاتحاد به گل رسید تا شاگردان منصوریان با باخت وارد رختکن شوند. با شروع نیمه دوم ذوبی ها به قصد جبران وارد زمین شدند و خیلی زود در دقیقه ۵۳ با اشتباه مدافع حریف به گل رسیدند تا برای رسیدن به پیروزی امیدوار شوند. اما دو دقیقه بعد دفع عجیب محمد باقر صادقی باز هم به الاتحاد فرصت گلزنی داد و در ادامه روحیه پایین ذوبی ها باعث شد تا روکارینهو دو گل دیگر هم به ثمر برساند و و کار را برای حذف ذوب آهن تمام کند. بعد از اینکه بازی به نتیجه ۴ بر یک رسید الاتحادی ها دست به انجام دو تعویض زدند که همین مسئله عملکرد عربستانی ها را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد ذوب آهن با زدن ۲ گل دیگر شکست خودش را خفیف تر کند. اما در نهایت این بازی با همان نتیجه ۴بر ۳ به سود الاتحاد به پایان رسید تا عربستانی ها در مجموع با ششکست ۶ بر ۴ ذوب آهن به جمع ۸ تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

شرح گل‌:

۱+۴۵ - بازیکن الاتحاد با یک ضربه دقیق پای چپ توپ را به زاویه مخالف دروازه ذوب آهن فرستاد و از شیرجه محمد باقر صادقی هم کاری بر نیامد.

دقیقه۵۳ - ضربه ایستگاهی مهدی مهدی پور به داخل محوطه شش قدم الاتحاد ارسال شد که توپ با برخورد به پای خمینز وارد دروازه خودشان شد.

دقیقه۵۵ - اشتباه محمد باقر صادقی در خورج از دروازه و ضربه نامناسبی که به توپ زد باعث شد تا پاس بازیکن الاتحاد آرام ارام وارد دروازه ذوب آهن شود.

دقیقه۶۵ - پاس عرضی وکیو در داخل محوطه جریمه به رومارینهو رسد و این بازیکن هم بعد از کنترل توپ با ضربه ای محکم از فاصله دو متری دروازه توپ را وارد دروازه صادقی کرد.

دقیقه۷۰ - یک و دوی مهاجمان الاتحاد توپ را به رومارینهو رساند تا این بازیکن با ضربه ای دقیق توپ را به گوشه دروازه ذوب آهن بفرستد.

دقیقه۷۲ - سانتر مهدی پور با ضربه سر زیبای هادی محمدی تبدیل به گل دوم ذوب آهن شد.

دقیقه۸۳ - ضربه چراغعلی توسط دروازه بان الاتحاد برگشت داده شد و در ریباند کریستانتوس دروازه حریف را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه۲۲ - ضربه روی پای رومارینهو با واکنش زیبای صادقی راهی کرنر شد.

دقیقه۲۸ - ضربه خیمنز به پای محمد باقر صادقی برخورد کرد و در ادامه وحید محمد زاده از روی خط دروازه توپ را دفع کرد.

دقیقه۳۹ - شوت ویلانوا در مقابل دروازه ذوب توسط دروازه بان ذوب آهن برگشت داده شد.

دقیقه۴۴ - ضربه رومارینهو به تیر افقی دروازه ذوب آهن خورد و به زمین برگشت.

دقیقه۵۱ - ذوب آهن با ضربه سر ارسلان مطهری به گل دست پیدا کرد اما کمک داور اول این بازی بدرستی گل ذوب آهن را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

دقیقه۸۰ - استپ دانیال اسماعیلی فر خوب بود اما ضربه بی دقت این بازیکن توپ را به کنار دروازه حریف زد.

دقیقه۸۲ - سانتر فخرالدینی با ضربه سر کریستانتوس روانه اوت شد.

اتفاق ویژه:

اشتباه عجیب محمدباقر صادقی درست در زمانی که ذوب آهن گل تساوی شرایط خوبی پیدا کرده بود باعث شد تا شاگردان منصوریان با شوکی بزرگ روبرو شوند.

بهترین بازیکن

رومارینهو با زدن ۲ گل مهم در این بازی ستاره تیمش بود.

کد خبر 385577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.