پردیس سینمای چهارباغ میزبان افراد دارای معلولیت خواهد بود

رئیس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین گفت: برای نخستین بار سهمیه ای برای افراد معلول در نظر گرفته نشده و عدالت میان افراد توانمند و معلول بر قرار است.

به گزارش ایمنا، علی عباسی  با بیان اینکه تجربه موفق دوره سی و یکم نشان می دهد که در این دوره  شاهد حضور پررنگ تر افراد دارای معلولیت خواهیم بود، اظهار کرد: براساس کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت و استانداردهای بین الملل به جای استفاده از کلمه توانخواهان و یا توان‌یابان از کلمه افراد دارای معلولیت استفاده می‌کنیم و در تمامی مکاتبات از این عبارت استفاده خواهیم کرد.

رئیس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین با اشاره به هدف این کمیته، تصریح کرد: هدف اصلی این کمیته ایجاد فرهنگ سازی لازم در خصوص رفتار صحیح با معلولان است. برای فرهنگسازی در این زمینه پوستر و اینفوگرافی هایی را طراحی کرده ایم و سالن سینمای چهارباغ برای استفاده راحت تر معلولان تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه در جشنواره سی و دوم برابری بین افراد دارای معلولیت و دیگر مخاطبان برقرار شده است، گفت: برای نخستین بار سهمیه ای برای افراد معلول در نظر گرفته نشده و عدالت میان افراد توانمند و معلول بر قرار است و به کمک کمیته بازاریابی با کارخانه‌هایی که در تولید وسایل برای معلولین، فعالیت می‌کنند تعامل کرده‌ایم تا با استفاده از کارت های تخفیف جشنواره از امکانات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

عباسی با اشاره به همکاری ۱۸ انجمن و سمن مردم نهاد با جشنواره فیلم‌های کودکان ونوجوانان تصریح کرد: در این دوره از جشنواره برای نابینایان و ناشنوایان اکران های تخصصی و دوبله همزمان خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم حضور افراد دارای معلولیت را در سینماها دائمی کنیم.

کد خبر 385562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.