پیشگیری از بیماری‌های قلبی با مصرف گیاه مارچوبه

گیاه مارچوبه نقش موثری در کاهش وزن، کنترل دیابت، بهبود سلامت قلب و پیشگیری از سرطان دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مارچوبه گیاهی علفی دارای شاخه‌های چوبی و صاف است که از ویتامین‌های K، E، C، A و B۶ و همچنین آهن، فولات، کلسیم، پروتئین و فیبر بهره می‌برد. در ادامه به بررسی خواص جادویی این گیاه در کاهش وزن و درمان بیماری‌ها می‌پردازیم:

کاهش وزن

علاوه بر این که این گیاه دارای چربی و کالری بسیار پایین است، فیبرهای محلول و نامحلول زیادی نیز دارد. بدن  انسان فیبر را بسیار آهسته‌تر از بقیه مواد هضم می‌کند، بنابراین زمانی که غذا حاوی فیبر باشد، احساس سیری بیشتری خواهیم داشت که این اتفاق باعث کاهش وزن می‌شود. همچنین مصرف مارچوبه باعث افزایش متابولیسم بدن شده و با افزایش سرعت چربی‌سوزی به کاهش وزن کمک می‌کند.

کنترل دیابت

این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که باعث پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی می‌شود. ویتامین B نقش مهمی در کنترل قند خون بدن دار؛ گیاه مارچوبه سرشار از ویتامین B  است. بنابراین با مصرف مارچوبه می‌توان مقدار ترشح انسولین را در بدن افزایش داد و قند خون را کنترل کرد.

بهبود سلامت قلب

کمبود فولات در بدن باعث بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. خوشبختانه با مصرف مارچوبه می‌توان نیاز بدن به این ماده مفید را تامین کرد. آنتی‌اکسیدان موجود در گیاه مارچوبه نیز باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. همچنین وجود ویتامین K این گیاه نقش مهمی در بهبود سلامت قلب دارد، زیرا از سخت‌شدن شریان‌ها جلوگیری کرده و مانع رسوب کلسیم در دیواره‌های شریان‌ها می‌شود. نکته قابل توجه دیگر این که فیبر موجود در مارچوبه نیز باعث کاهش فشار خون و بهبود سطح کلسترول می‌شود.

پیشگیری از سرطان

ویتامین‌ها و ترکیبات گیاه مارچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که با رادیکال‌های آزاد بدن و همچنین سموم بدن مقابله می‌کند. فلاوونوئیدهای موجود در این گیاه به خصوص روتین، دارای خاصیت ضد سرطانی بالایی است. علاوه بر این مواد فعال شیمیایی گیاه مارچوبه دارای خاصیت ضد التهابی است که می‌تواند فعالیت متابولیکی سلول‌های سرطانی را تغییر دهد.

کد خبر 385543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.