مهم‌ترین و بارزترین شاخصه اعیاد اسلامی، درس بندگی است
نماز عید قربان

نطنز- امام جمعه بادرود در خطبه نماز عید قربان گفت: عید سعید قربان فرصت مغتنمی است تا ما مسلمانان به فکر نیازمندان و همنوعان خود باشیم که در عید قربان این نوع بندگی می‌تواند در قالب قربانی کردن و تقسیم آن بین نیازمندان نمود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان اظهار کرد: انسان به واسطه یاد کردن اعیادی چون عید سعید قربان، بیش از پیش به تقرب الهی رسیده و خداوند متعال را بندگی خواهد کرد.

امام جمعه بادرود با تاکید بر اینکه مهم‌ترین و بارزترین شاخصه اعیاد اسلامی، درس بندگی است که این اعیاد به مسلمانان یادآوری می‌کند، تصریح کرد: روزی چون امروز باید منشایی برای بندگی خداوند از سوی انسان‌های مؤمن باشد و فراموش نکنیم که منظور از بندگی خالصانه به خداوند همانی است که حضرت ابراهیم با گذشتن از عزیزترین دارایی در راه رضای خداوند انجام دادند.

وی از عید سعید قربان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان یاد کرد و گفت: اگر بخواهیم نماز عید سعید قربان را بیشتر معرفی کنیم، بهترین معرف، خطبه‌هایی است که حضرت علی (ع) برای نمازگزاران ایراد کرده و فرمودند که هیچ‌گاه نباید دو موضوع مهم را فراموش کنیم و آن دو موضوع تقوی و به یاد مرگ بودن است.

قاسمی با اشاره به مسئله فلسطین به عنوان یکی از مسائل مهم جهان اسلام و با بیان اینکه بزرگترین ظلم قرن‌های اخیر در فلسطین رخ داده، تاکید کرد: نقشه استکبار و صهیونیسیم در معامله قرن همچون نقشه‌های قبلی شکست خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه نصرت مسلمان وعده الهی است و اگر ما دین خدا را یاری کنیم او نیز ما را یاری خواهد کرد، افزود: نتیجه مقاومت و ایستادگی، پیروزی است.

امام جمعه بادرود در ادامه ضمن تبریک به مناسبت در پیش بودن عید سعید غدیر خم خاطرنشان کرد: بی‌شک فراموشی عید غدیر خم بود که واقعه‌ای چون عاشورا را رقم زد و امروز وظیفه سنگینی بر دوش تک‌تک ما گذاشته شده تا واقعه غدیر خم را زنده نگه داریم.

کد خبر 385540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.