۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کاوه،بر اثر خوردن زباله مرد

کاوه عجیب ترین پلنگ جهان بر اثر خوردن زباله قربانی بی احترامی انسان به محیط زیست شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا کاوه، عجیب ترین پلنگ جهان سه شنبه گذشته در زادگاهش ایران از دنیا رفت. سال ۱۳۹۵ کارشناسان یک پلنگ نر چهارساله را در پارک ملی تندوره زنده گیری و به ردیاب ماهواره ای مجهز کردند، نام او را کاوه گذاشتند و زندگی او را از آن پس رصد کردند.

کارهای کاوه عجیب و برخلاف یافته های مهم جهان درباره پلنگها بود به همین دلیل به او لقب عجیب ترین پلنگ جهان را داده بودند. کاوه پلنگی بازیگوش بود، گاهی از سرکوه سرک می کشید و میان روستایی ها می رفت بی آنکه به گوسفندهایشان حمله کند فقط یکبار سگ یک گله دار را گرفت و داخل شکافی کشاند و خورد و دیگر دنبال شکار جانوران اهلی نبود.

یکی از رفتارهای عجیب این پلنگ وارد شدن به قلمرو پلنگ نر دیگری بود، یافته های جهان نشان می دهد اگر پلنگهای نر وارد قلمرو یکدیگر شوند درگیری سخت بین آنها رخ می دهد در حالی که کاوه و برزو دو روز با هم زندگی کرده و از یک لاشه نیز تغذیه کردند.

آخرین باری که کارشناسان به کمک ردیاب ماهواره ای کاوه را رصد کردند در مناطق مرزی ایران و ترکمنستان بود و پس از آن با باز شدن ردیاب ماهواره ای از بدن کاوه دیگر خبری از او نبود.

محققان بر این باور بودند که کاوه برای یافتن قلمرو جدیدی ایران را ترک کرده است، آنها می گفتند به احتمال زیاد کاوه اسفند ۹۵ توسط فنس های مرزی ترکمنستان متوقف شده  و همان جا مانده یا از مرز رد شده و این سالها در ترکمنستان بوده است.

اما حدود دو هفته پیش پلنگی نحیف در مرز ترکمنستان به پنج سگ و گوسفند حمله کرد،  مردم روستایی او را نکشتند، پلنگ زنده گیری و پس بررسی ها مشخص شد این پلنگ نحیف و ضعیف همان کاوه است. بدن کاوه پر از زخم های ناشی از درگیری با جانوران دیگر بود اما یک تکه چرم لباس ورودی روده پلنگ بخت برگشته را نیز مسدود کرده بود.

کاوه اکنون یک نماد دیگر از مظلومیت محیط زیست در کشور است چرا که قربانی بی احترامی انسان به محیط زیست شد، کاوه بر اثر زباله خواری مرد. وقتی پسماند و پلاستیک در طبیعت رها می شود نه تنها زندگی خودمان بله حیات سایر موجودات زمین نیز به خطر می افتد.

کد خبر 385539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    0 0
    چرا نام حيوانات اين جنيني و داخل باغ وحش ها را نام اصيل ايراني مي گذارند. راستي چرا؟؟؟؟؟؟؟؟