کاهش ۴۰ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری لنجان

لنجان_رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لنجان از کاهش ۴۰ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمدصادق رجب‌پور در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان اظهارکرد: فروش محصولات مختلف در حاشیه جاده‌های درون‌شهری در سال‌های اخیر سبب بروز تصادفات و حوادثی برای شهروندان و مسافران شده است، بنابراین اقدام دستگاه‌های متولی برای ساماندهی این افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: با توجه به نگاه ویژه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان و همکاری دستگاه قضایی، ساماندهی دستفروشان حاشیه جاده‌های شهرهای شهرستان خصوصا ورودی زرین‌شهر در دستور کار پلیس راهور قرار گرفت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لنجان تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته 74 نفر از این افراد مورد آموزش قرار گرفتند تا به این آگاهی دست پیدا کنند که حضور آنان در حاشیه ورودی شهر چه حوادثی را برای دیگر شهروندان به همراه خواهد داشت.

رجب‌پور ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته دیگر شاهد استقرار دستفروشان در حاشیه جاده ورودی زرین‌شهر نیسیتم.

وی کاهش حوادث ترافیکی را نیازمند تغییر نگاه شهروندان به فرهنگ ترافیک دانست و اضافه کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اصل مهم در فرهنگ ترافیک به شمار می آید و برای کاهش حوادث ترافیکی، چاره‌ای جز توجه به قوانین از سوی همه افراد جامعه نیست.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لنجان با بیان اینکه آموزش‌ قوانین راهنمایی و رانندگی به کوکان می‌تواند جلوی حوادث را بگیرد، عنوان کرد: جلسات آموزشی در مدارس و مساجد برگزار و بیش از چهار هزار نفر تحت آموزش کارشناسان پلیس راهور قرار گرفتند.

رجب‌پور با اشاره به کاهش 40 درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری در این شهرستان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش 18 درصدی تصادفات فوتی برون‌شهری بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه پنج هزار خودرو متخلف در شهرهای شهرستان لنجان اعمال قانون شدند، ادامه داد: با ورود پلیس کنترل نامحسوس خیابان‌های شهرهای لنجان برای متخلفان ناامن‌تر خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لنجان راه اندازی پایش تصویری در شهرهای این شهرستان را لازم و ضروری دانست و گفت: علاوه ثبت تخلفات، به وسیله پایش تصویری می‌توان از طریق سیستم‌های مربوطه به صورت هوشمند رفتار ترافیکی شهروندان را مشاهده و نسبت به احصای مشکلات و تخلفات صورت گرفته پیگیری لازم را انجام داد.

کد خبر 385537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.