کشفیات قاچاق سیگار ۳۰۰ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی لنجان از افزایش حدود ۳۰۰ درصدی قاچاق سیگار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، احمد نیکبخت در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان، خبرنگاران را پل ارتباطی بین پلیس و مردم دانست و اظهار کرد: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه برای نیروی انتظامی است و رسانه‎ها نقش مهمی را در افزایش اعتماد مردم به این نیروی خدوم ایفا می کنند.

وی افزود: تعامل پلیس و خبرنگاران یک اصل مهم در ترویج فرهنگ احترام به حقوق اجتماعی و همچنین افزایش نظم و انضباط جامعه بوده چراکه هدف مشترک پلیس و رسانه‌های جمعی ارتقای احساس امنیت در جامعه است.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان رسانه های جمعی را مدافعان ناجا دانست و تصریح کرد: در افکار سنجی های انجام شده این مهم به خوبی نمایان شد که اعتماد مردم به پلیس در راس سازمان های مختلف قرار دارد و در این مسیر، قطعا تدبیر پلیس و مدیریت رسانه ای در تعاملی هدفمند و هوشمندانه می تواند زیر بنای فرهنگ سازی عمومی و افزایش اعتماد مردم به پلیس را تقویت کند.

وی امنیت را خط قرمز پلیس دانست و ادامه داد: یکی از وظایف مهم ناجا حفظ و ارتقای امنیت بوده و نباید فراموش کرد وجود امنیت در جامعه توسعه پایدار را در همه حوزه ها رقم خواهد زد از این جهت در این مسئله با کسی شوخی نداشته و تا پای جان برای تامین امنیت مردم شهرستان لنجان ایستاده‌ایم.

نیکبخت با بیان اینکه عرصه را بر مخلان امنیت تنگ خواهیم کرد، اضافه کرد: اخلالگران در نظم و امنیت عمومی زیر ذره بین نیروی انتظامی قرار دارند از طرفی برخورد قاطع با اراذل و اوباش در دستور کار است و قطعا اگر اقدامی از سوی این افراد انجام گیرد که امنیت مردم تحت تاثیر قرار دهد با برهم زنندگان آسایش و امنیت مردم برخورد جدی خواهد شد.

وی عنوان کرد: اقتدار و رأفت نیروی انتظامی شهرستان لنجان توامان با یکدیگر بوده و قطعا با مردم با مهربانی برخورد خواهیم کرد و با برهم زنندگان آسایش و امنیت مردم برخوردهای مقتدرانه انجام می دهیم.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی شهرستان لنجان شاهد افزایش ۱۴ درصدی اموال مسروقه و همچنین افزایش ۳۸ درصدی سارقان بوده‌ایم از سوی دیگر با اقدامات انجام گرفته نزاع‌های دسته جمعی نیز ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره با مافیای موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد، افزود: یکی دیگر از اولویت‌های اصلی پلیس برخورد قاطع با باندهای توزیع و فروش مواد مخدر و همچنین جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر بوده و تمام سعی خود را در تحقق این مهم بکار خواهیم گرفت و با اقدامات صورت گرفته شاهد افزایش ۱۸ درصدی کشفیات مواد مخدر و افزایش ۲۹۴ درصدی کشف سیگار قاچاق هستیم.

نیکبخت تصریح کرد: با اقدامات انجام شده عرصه بر هنجارشکنان فرهنگی تنگ شده و کاهش ۵۰ درصدی مزاحمت ها در شهرستان لنجان را شاهد هستیم از طرفی نباید این مهم را به دست فراموشی سپرد که بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۶ دستگاه مسئول اجرای مصوبات عفاف و حجاب هستند باید همه دستگاه‌ها پاسخگو باشند و به سهم خود عمل کنند تا ناجا در این عرصه تنها نباشد.

وی در پایان خواستار افزایش تعامل سازنده مردم با پلیس برای تامین نظم و امنیت شهرستان لنجان شد و گفت: مردم بازوان توانمند نیروی انتظامی به شمار می آیند از این رو نه تنها نباید از این ظرفیت غافل شویم بلکه درصدد تقویت ان هستیم تا بتوانیم امنیت پایدار را در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان رقم بزنیم.

کد خبر 385535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.