عید قربان مظهر عبودیت و گریختن از تعلقات دنیوی است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: در مسیر حرکت‌های بزرگ و توحیدی باید تسلیم اراده الهی شویم تا از تعلقات دنیوی و مظاهر دنیوی که وابستگی می‌آورد بگذریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امروز(دوشنبه) در خطبه‌های نماز عید قربان با تبریک دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: عید غدیر بهترین عید مسلمانان است و جایگاه و فضیلت عید غدیر هنوز برای شیعیان مورد اهمیت قرار نگرفته است.

وی گفت: عید غدیر در روی آسمان‌ها شناخته شده تر از روی زمین است یعنی عید آسمانی است و ملائکه آن را ارج می‌دهند.

 امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه فضای شهر با کمک و مشارکت اصناف مختلف حتی در حد یک ریسه باید حال و هوای عید غدیر و دهه ولایت و امامت به خود بگیرد، گفت: اطعام و ادای نذر در روز عید غدیر توصیه شده است.

وی با بیان اینکه خیرین نذرهای خود را در ایام ولایت و امامت نیز اهدا کنند، تصریح کرد: در مسیر حرکت‌های بزرگ و توحیدی باید تسلیم اراده الهی شویم تا از تعلقات دنیوی و مظاهر دنیوی که وابستگی می‌آورد بگذریم در واقع مظهر عبودیت عید قربان است یعنی از تعلقات دنیوی گذشتن است.

کرامتی گفت: حضرت ابراهیم (ع) با گریختن از تعلقات دنیوی تسلیم اراده حق شدند تا اینکه حاضر به قربانی کردن فرزندش اسماعیل شد وگرنه نمی‌توانست چنین خواسته‌ای را بپذیرد.

وی گفت: انسان با روحیه تسلیم و تعلقات دنیوی مانند کوه می‌تواند ایستادگی کند، مانند شیخ زکزاکی که با قطع وابستگی از دنیا شش شهید تقدیم اسلام کرد و  ۲۰ میلیون نفر را در نیجریه مسلمان کرد.

کد خبر 385534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.