۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
حج، یک دانشگاه است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: حج یک دانشگاه بسیار با عظمت با درس توحید، درس برادری، خودسازی و مبارزه با استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی، صبح -امروز دوشنبه ۲۱ مردادماه- در سخنرانی خطبه های نماز عید سعید قربان که در مصلی امام خمینی اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، گفت: آنهایی که دوستان و اولیای خدا هستند هیچوقت نمی ترسند و محزون نیستند و این جمله، امروز دنیا را به تفکر وا داشته است. قدرت های کافر در تمام ابعاد برای شکست مسلمانان برنامه می ریزند، اما ملت کوه مقاوم در برابر دشمن است.

خطیب نماز عید قربان اظهار کرد: در تمام ادیان روزی و مراسمی به نام عید هست؛ شاید قومی نباشد که عید نداشته باشد، اما آنچه در اسلام واضح است، این نکته است که اعیاد در ارتباط مستقیم با ایمان و عقل است. در اسلام دو روز از اعیاد، مهم است، عید فطر و عید قربان دو عید اصلی مسلمانان است.

وی افزود: قرارگیری عید سعید فطر پس از یک ماه بندگی، مبارزه با شیطان درونی و نفس بسیار ویژه است. دانشمندان حساب کرده اند که اگر زکات فطره را عادلانه به همه فقرا بدهند، دیگر فقیری در اسلام نخواهد بود.

میردامادی تصریح کرد: عید قربان به معنای سر بریدن یک حیوان نیست بلکه لفظ قربان از معنای تقرب است. خانواده هایی داریم که شاید نتوانند به راحتی گوشت تهیه کنند، فقرا سفره شان دعاگوی کسانی می شود که قربانی می کنند. روز عید قربان روز محبت و ایثار است، چنین روزی یادآور انسانی از اولیا الله است که به دستور خداوند بدون هیچ شرطی فرزند خود را برای قربانی کردن به منا آورد. عید قربان یعنی تقرب به خدا و تسلیم در برابر اوامر حق تعالی. این عید فقط عید اغنیا نیست عید همه است. امروزه برخی می گویند آیا درست است پولمان را به اعراب تابع آمریکا بدهیم؟ در حالی که خداوند این دستور را داده است و ما نباید در این مورد برای خود فتوا صادر کنیم؛ ما با خدا معامله می کنیم. همه ما باید بمیریم اما شهید جان خود را با خداوند معامله می کند و از این معامله بسیار شاد است. 

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: سختی در معیشت مردم زیاد است، خداوند لعنت کند آنهایی که وضعیت اقتصادی کشور را از درون و بیرون تضعیف می کنند. بشری که برای چهار روز حیات دنیا ارز دولتی می گیرد و بجای دارو، سیگار وارد می کند یا ارز دولتی می گیرد و گوشت وارد می کند و گوشت آزاد می فروشد. اینها نه وجدان دارند نه شرف دارند و نه از خدا می ترسند.

میردامادی ادامه داد: از رئیس دستگاه قضا می خواهیم که به این بی عدالتی ها پایان دهد. کاخ و باغ و زندگی مرفه و لوازم تجملاتی تهیه می کنند و می گویند این عزت مملکت است، عزت مملکت جوانان و شهدای ما هستند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: بهترین توشه ها تقوا است که هم دنیا و هم آخرت را آباد می کند. حج یک دانشگاه بسیار با عظمت با درس توحید، درس برادری، خودسازی و مبارزه با استکبار جهانی است. طواف هفت روز نیست، عدد هفت در عربی اشاره به تکثر است و در طواف هم همین است. تا زنده ایم باید خدا را در مرکز زندگی خود قرار دهیم و دور حق تعالی بگردیم. اسلام فقط عبادت نیست‌، سعی و کوشش نیز هست. سکوت، انزوا، بی حالی، تنبلی و گوشه گیری را اسلام نمی خواهد و نمی پسندد.

خطیب نماز عید قربان اصفهان افزود: آمریکا اکنون از ما می ترسد؛ آمریکا همچون حیوانی است که چوب بر مغزش فرود آمده و نمی داند چه بکند. یک روز قصد مذاکره دارد و روز دیگر همه حقوق ملت ایران را زیرپا می گذارد و تحریم ها را تشدید می کند. مسلمان باید دارای معرفت باشد و دنیای خود را به صورت کامل بشناسد و با دوست و دشمن به درستی رفتار کند. ملت ما دشمنان خطرناکی دارد و باید برای جنگیدن با این دشمن خود را مسلح و آماده کند. مبارزه با آمریکا نشانه مبارزه با شیطان بزرگ است و این درس مبارزه را اسلام به ما آموخته است. 

میردامادی ادامه داد: آمریکا اگر با تمام قدرت با دین ما وارد جنگ شود ما با استفاده از تمام قوایمان دنیای آنها را زیر پا له می کنیم. همه باید امیدوار باشیم به روزی که آمریکا را شکست می دهیم. مطمئن باشید که تقوای الهی، ترس را از میان خواهد برد. برائت از مستکبران و آمریکا، برائت از مظلوم کشی و ظالم است. کمال اسلام این است که با قدرت در برابر هر ظالمی بایستیم و آن را شکست دهیم. انسان تا زنده است باید شیطان نفس را محکوم و سرکوب کند. 

کد خبر 385522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.