۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
احداث بوستان مفاخر شهر خامنه

خامنه_شهردار خامنه از احداث بوستان مفاخر این شهر باهدف معرفی فرهنگ و مشاهیر آن خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمید نیکورآی اظهار کرد: باوجود افزایش هزینه‌ها، رکود اقتصادی و مشکلات مالی، شهرداری خامنه اجرای پروژه‌های عمرانی را متوقف نکرده است.

وی اضافه کرد: اجرای همزمان پروژه‌های عمرانی متعدد نظیر جدول‌گذاری و اصلاح آبروها، آسفالت معابر و خیابان‌های درون‌شهری، شهر خامنه را به کارگاه سازندگی تبدل کرده است.

شهردار خامنه از ادامه عملیات اجرایی پروژه‌های زیباسازی و بتن ریزی بلوار ورودی این شهر خبر داد و افزود: ساماندهی منطقه گردشگری قره کهریز و احداث بوستان مفاخر با هدف معرفی فرهنگ و مشاهیر شهر از دیگر پروژه‌های عمرانی شهری است.

نیکورأی ادامه داد: بوستان مفاخر شهر خامنه در موقوفه "سردار حسین‌خان میرپنجه" واقع در ضلع شرقی ساختمان شهرداری، با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با مدیریت شهرداری احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث بوستان مفاخر در رونق گردشگری خامنه مؤثر است، تصریح کرد: با احداث این بوستان علاوه بر بازسازی و زیباسازی فضای موجود که به فضایی آشفته و بدون استفاده و متروکه تبدیل شده بود، محیطی تفریحی و فرهنگی و چشم‌اندازی زیبا در کنار آن ایجاد خواهد شد.

شهردار خامنه خاطرنشان کرد: در طراحی این بوستان سعی شده است تا بافت و مقبره‌های موجود به همان حالت اولیه حفظ شده و با استفاده از نماهای سنگی، کاشت درختچه‌های تزئینی و ایجاد سردیس‌هایی زیبا از مفاخر شهر تاریخی خامنه، مکانی زیبا و در خور شأن اهالی فرهیخته و مفاخر ارزشمند آن که زادگاه پدری رهبر معظم انقلاب است، ایجاد شود.

کد خبر 385521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.