ناکامی بلندقامتان ایران مقابل روس ها/ راه المپیک از آسیا می گذرد

تیم ملی والیبال ایران در مرحله اول انتخابی المپیک نتیجه را سه بر صفر به روسیه واگذار کرد و برای المپیکی شدن باید در آسیا تلاش کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در راه المپیک از ساعت ۲۰:۳۰ امروز (یکشنبه) و در سن‌پترزبورگ به مصاف تیم ملی روسیه رفت. ایران و روسیه در دو بازی پیشین خود مقابل کوبا و مکزیک به پیروزی دست یافته بودند و تیم پیروز در این بازی به المپیک راه پیدا می‌کرد.

ست اول؛ ایران ۱۹ روسیه ۲۵

آغازگر ست اول عبادی‌پور بود که سرویس این بازیکن با دریافت خوب در زمین روسیه تبدیل به امیتاز برای روس‌ها شد. امتیاز دوم را نیز روس‌ها گرفتند، اما امیر غفور اجازه نداد اختلاف به سه امتیاز برسد و اولین امیتاز را برای ایران به دست آورد. غفور در ابتدای این ست ستاره ایران بود و با سه سرویس متوالی سه امتیاز برای ایران به ارمغان آورد تا یوزها تیم برتر میدان باشند و زودتر از رقیب به امتیاز فنی هشتم برسند.

در ادامه نیز دو تیم پایاپای پیش رفتند، اما روس‌ها منسجم‌تر نشان دادند و با درخشش موزرسکی با برتری یک امتیازی نسبت به ایران بازی را ادامه دادند. در امتیاز ۱۰ کولاکوویچ برای دومین بار درخواست ویدیو چک داد ولی رای داور تغییری نکرد و ایران دو ویدیو چک خود را از دست داد. برتری و درخشش روس‌ها باعث شد تا این تیم با اختلافی سه امتیازی به امتیاز فنی دوم یعنی ۱۶ برسد.

تا امتیاز بیستم روس‌ها فاصله خود با ایران را به چهار امیتاز رساندند و دفاع ایران در برابر قد بلند مهاجمان روس از جمله موزرسکی ناکام بودند. در ادامه این ست بازیکنان ایران علی‌رغم تلاش زیاد نتواستند اختلاف امتیاز را کاهش دهند و با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسیدند.

ست دوم؛ ایران ۲۳ روسیه ۲۵

ابتدای این ست نیز بازی برابر بود و دو تیم امیتاز به امتیاز با یکدیگر پیش رفتند. ایران در ابتدای این ست با دو تغییر یعنی ورود معنوی‌نژاد و شفیعی به ترکیب شش نفره بازی می‌کرد. درخشش موزرسکی در این ست هم ادامه داشت، این بازیکن با سرویس‌ها و آبشارها خود عرصه را بر بازیکنان ایران تنگ کرده بود.

در ادامه این تیم ایران بود که با درخشش غفور در حمله، موسوی در دفاع و البته معروف توانست اختلاف در امتیاز ۱۳ به سه برساند. اما این اختلاف هم پایدار نبود، روس‌ها با درخشش ایگور کلیوکا و ویکتور پولتائف بازی را به تساوی کشاندند و حتی زودتر از ایران به امتیاز فنی ۱۶ رسیدند.

دو تیم در نیمه سومی این دست پایاپای پیش رفتند، اما اشتباه معنوی‌نژاد باعث شد تا امتیاز ۲۲ به روس‌ها برسد. همچنین با اشتباه دیگری از بازیکنان ایرانی سرویس روس‌ها ب ثمر نشست و اختلاف به سه امتیاز رسید. در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به نفع روس‌ها به پایان رسید.

ست سوم؛ ایران ۲۵ روسیه ۲۳

این ست نیز همانند دو ست دیگر با برتری روس ها آغاز شد. سروقامتان ایران نیز به نظر می آمد پس از واگذاری دو ست انگیزه و روحیه خود را از دست داده اند. در این ست تا امتیازات میانی ایران چهار امتیاز از روس ها عقب بود. از امتیاز دوازده و در حالی که ایران ۵ امیتاز از روسیه این عقب افتادگی را جبران و در امتیاز ۱۲ دو تیم برابر شدند.

درخشش ایران و غفور از میانه های ست باعث شد تا ایران زودتر از رقیب به امتیاز ۱۶ برسد.  بازی برابر دو تیم تا امتیازهای بعدی نیز ادامه داشت و تیم ملی ایران در این ست گویی جانی تازه گرفته بود. اما دیگر برای جبران نتیجه دیر بود و روس ها در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ این ست را بردند و به المپیک راه پیدا کردند.

ایران پس از ناکامی در دور اول مسابقات انتخابی المپیک و قرار نگرفتن بین شش تیم برتر این رقابت‌ها باید راه خود به توکیو را در دور دوم و در مقابل تیم‌های آسیایی باز کند.

کد خبر 385514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.