ایجاد کلینیک گیاه‌پزشکی شهرداری کاشان

کاشان_مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان گفت: کلینیک گیاه‌پزشکی شهرداری برای پایش سلامت گیاهان فضای سبز شهری و ارائه خدمات رایگان به شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا ممیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهری و حاشیه‌ای این شهر ۲۹ مترمربع به ازای هر نفر است، اظهار کرد: در بخش پارک‌ها با وجود ۶۵ پارک این سرانه ۱۱ مترمربع است که بر اساس شاخص‌های تعریف شده بسیار اندک است.

وی با اشاره به اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی سازمان پارک‌ها و فضای سبز کاشان در سال ۹۸، عنوان کرد: این رقم در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان گفت: افزایش استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان برای آبیاری فضای سبز شهری با ایجاد ۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری و صرف هزینه ۸۰ میلیارد ریالی از دستاوردهای شهرداری کاشان است.

ممیز یادآور شد: مدیریت منابع آب و آبیاری فضای سبز شهری با در نظر گرفتن  شرایط اقلیمی کاشان، به‌ویژه در چند سال اخیر مورد توجه این سازمان بوده و آبیاری با پساب فاضلاب در اولویت قرار داشته است.

وی تآکید کرد: صرفه‌جویی سالانه ۱۰ میلیارد ریال در شهرداری از محل ساماندهی مصرف آب، تانکر حمل آب و هزینه نیروی انسانی از نتایج کاهش برداشت و مصرف سفره‌های آب زیرزمینی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان گفت: امسال عملیات کوددهی ۹۰۰ هکتار از فضای سبز شهری با هدف حفظ و نگهداری درختان و رشد و تقویت گیاهان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

ممیز با اشاره به شستشوی ۳۵ هزار درخت پهن برگ و نارون موجود در بلوارها و رفیوژهای شهری، اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط آب و هوا، کاهش رطوبت و شیوع ریزگردها به‌ویژه در فصل تابستان، برای جلوگیری از خزان زودرس و خشک شدن درختان در معرض دود خودروها، شست و شوی آن‌ها در چند مرحله انجام شد.

وی با بیان  اینکه رنگ کردن تنه درختان شیوه‌ای مفید و غیرسمی برای محافظت درختان از آسیب‌ها و آفت‌ها است، تصریح کرد: از اواخر تابستان گذشته برای محافظت درختان مقابل آفت چوب‌خوار و پیشگیری از  بیماری‌های باکتریایی دو هزار اصله درخت نارون بلوارهای مطهری، مفتح و ستوده با رنگ تنه پوشیده شد.

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز کاشان با اشاره به جابه‌جایی موفق ۴۳۰ اصله درخت با تنه پهن و ارتفاع زیاد در جریان ساخت زیرگذر کاشان، خاطرنشان کرد: کلینیک گیاه‌پزشکی به منظور پایش و شناسایی آفات و بیماری‌های موجود در گیاهان شهر و ارائه خدمات رایگان به شهروندان تشکیل می‌شود.

کد خبر 385502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.