تجاوز وحشیانه به دختر تهرانی/ کوله هایی با ۱۰۶ کیلوگرم تریاک در نایین

بازداشت چند مامور پایگاه هوایی در محمدآباد پس از حوادث روز گذشته، نظارت ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بر ذبح عید قربان امسال، مراسم خاکسپاری لاکچری برای یک سگ، کوله هایی با ۱۰۶ کیلوگرم تریاک و تجاوز وحشیانه به دختر تهرانی را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس کلانتری ۱۷۵ باقرشهر از دستگیری چهار جوان در رابطه با آزار و اذیت خانم جوانی در یکی از باغ‌های این محدوده خبر داد.

سرگرد داوود آقازاده در تشریح این خبر  افزود: ساعت پنج صبح جمعه بود که زنی هراسان و در حالیکه اشک می‌ریخت از در کلانتری وارد شد و به ماموران کلانتری گفت که از سوی چهار جوان مورد تعرض قرار گرفته است.

شاکی در حالیکه گریه امان اش را بریده بود، شکایت خود را چنین بیان کرد: شب گذشته در حالیکه قصد بازگشت به خانه را داشتم از منطقه افسریه توسط چهار جوان سوار بر یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ ربوده شدم؛ سرنشینان خودرو به قمه و سلاح سرد مجهز بودند که با انتقال بنده به باغی در همین محدوده، به زور مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.

با طرح این شکایت، خیلی سریع ماموران عملیات کلانتری وارد عمل شدند و با حضور به موقع خود در باغ اعلام شده از سوی خانم جوان، هر چهار جوان را در محل دستگیر کردند و به کلانتری انتقال دادند که خودروی مذکور ۲۰۶ نیز در محل کشف شد.
بنابراین گزارش، هر چهار متهم با تشکیل پرونده‌ای به مقام قضائی معرفی شدند.

۳۶۰۰ ناظر بر ذبح دام عید قربان امسال نظارت می‌کنند
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سه هزار دامپزشک و ۶۰۰ روحانی در غالب ۲۵۰۰ اکیپ سیار و ثابت بر روند عرضه دام در جایگاههای مجاز نظارت دارند.

وی افزود: ۶۰۰ مرکز عرضه مجاز دام در سراسر کشور مستقرند تا دام مورد نیاز مردم در عید قربان را تامین کند و هیچ محدودیتی در عرضه دام در این مراکز وجود ندارد.

دستگیری چند تن از کارکنان ارتش در رابطه با تیراندازی های روز گذشته مازندران

 رحیم رحیمی میلاشی دادستان نظامی استان مازندران با بیان اینکه علت درگیری به یک اختلاف ملکی بین اهالی منطقه بیشه کلا و پایگاه هوایی ارتش بر می‌گردد، افزود: روز گذشته ماموران انتظامی در معیت نماینده دادگاه جهت جانمایی و چگونگی اجرای حکم قاضی دادگاه عمومی و انقلاب محمود آباد درباره آزادسازی بخشی از زمین‌های پایگاه هوایی ارتش در روستای بیشه کلا بخش سرخرود که به نفع یکی از اهالی روستا صادر شده بود، ضمن ابلاغ موضوع به فرمانده پایگاه، در محل حاضر می شوند.

وی افزود: به دنبال ممانعت از انجام جانمایی، صاحب ملک در اقدامی خودسرانه و تحریک آمیز به همراه کارگران خود در محل حاضر و مبادرت به سنگ پرانی به سمت عوامل پایگاه می‌نمایند که مأموران نیز اقدام به تیراندازی هوایی نموده و با توجه به ادامه تعرض مبادرت به تیراندازی می کنند.

رحیمی تصریح کرد: متاسفانه بر اثر این تیراندازی، دو نفر کشته و چهار نفر مجروح می شوند و به دنبال وقوع این حادثه، تیمی از سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران به سرپرستی این‌جانب در محل حضور یافته و معاینه و تحقیقات محلی را آغاز می کنند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی‌های مقدماتی، چند تن از کارکنان پایگاه دستگیر و به سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران منتقل و قاضی کشیک پس از انجام تحقیقات اولیه جهت بررسی بیشتر، متهمان را با قرار مناسب بازداشت کرده است که به محض حصول نتیجه، اخبار تکمیلی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.

مراسم لاکچری برای خاکسپاری یک سگ

رکنا نوشت: فریب کاری یک زوج جوان باعث شد که برای مرگ یک سگ در مسجدی مراسم سوگواری برپا شود!

چندی پیش یک زوج جوان رشتی، بعد از مرگ سگ خود تصمیم گرفتند در زادگاه پدری‌شان این حیوان را دفن کرده و مراسم تشییعی برایش برگزار نمایند.
این زوج با فریب دادن هیات امنای مسجدی در روستای امشه بخش سنگر رشت، سگ خود را در کفنی پوشانده و او را به عنوان فرزند خردسالشان معرفی نمودند و ضمن خرید قبری در مسجد برای سگ مذکور، این حیوان را طی مراسمی با حضور دوستان و رفقایشان به خاک سپرده و دفن کردند.
گریه و ناله‌های این ‌زوج خصوصا زن خانواده و فریادهای مکررشان با بیان این جمله که ” بچه‌ام رو از دست دادم…”، موجب گردید هیچ کس از اهالی محل نیز گمان نکند این رفتارها در فراق یک حیوان صورت می‌گیرد.

اما یک روز پس از دفن این سگ، با اقدام سریع نهادهای ذیربط، آن حیوان را از قبر در آورده و مراتب جهت پیگیری‌های بعدی و برخورد قاطع با خاطیان در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.

تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: آئین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس امروز در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب و نهایی می‌شود و تا اول مهر، ۱۳ هزار نفر از این افراد را استخدام می‌کنیم.

سید جواد حسینی در جمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس اظهار کرد: براساس نیاز آموزش‌وپرورش توانستیم حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار ردیف برای استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی دریافت کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون در حال تصویب نهایی آیین‌نامه تبدیل وضعیت استخدام این افراد هستیم و امروز در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب و نهایی می‌شود و تا اول مهر آنها را جذب می‌کنیم.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مابقی معلمان حق‌التدریس در طول برنامه ششم توسعه براساس نیاز آموزش‌وپرورش جذب خواهند شد و هم آموزشیاران نهضت و هم حق‌التدریس‌ها ضمن اشتغال نباید از دوره‌های توانمندسازی جدا شوند یعنی همانند استخدامی‌های ماده ۲۸ باید دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برای آمادگی بیشتر آنها دوره‌هایی را طراحی کند.

آغاز انتخاب رشته کنکور ۹۸ از امروز

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: فرصت انتخاب رشته در کنکور ۹۸ از امروز ۲۰ مرداد آغاز می شود و داوطلبان تا ۲۴ مرداد ۹۸ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

حسین توکلی افزود: کلیه داوطلبانی که بر اساس اطلاعات مندرج در کارنامه سراسری مجاز به انتخاب رشته هستند باید پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته، پیوست ها و دستورالعمل انتخاب رشته، کدرشته های مورد نظر خود را بر اساس آن از گروه های آزمایشی مجاز انتخاب کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: داوطلب پس از تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی کنکور ۹۸ یک شماره ۱۵ رقمی به عنوان رسید دریافت می کند که لازم است آن را نزد خود نگهداری کند.


۲۶ درصد پست های مدیریتی کشور به بانوان واگذار شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تاکنون ۲۶ درصد از تصدی پست های مدیریتی کشور به بانوان واگذار شد و امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان به ۳۰ درصد افزایش یابد.

جمشید انصاری پست های مدیریتی کشور به غیر از آموزش و پرورش را ۹۵ هزار پست اعلام کرد و گفت: این تعداد با احتساب پست های مدیریتی در آموزش و پرورش به ۲۴۰ هزار پست افزایش می یابد که تا پایان برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد از مجموع این پست ها باید به بانوان واگذار شود.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و گزارش معاونت بانوان ریاست جمهوری که بهار امسال به ما ارائه شد، ۲۶ درصد از پست های مدیریتی کشور به بانوان واگذار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور  گفت: پست های مدیریتی رئیس گروه تا معاون سازمان های اصلی را شامل می شود و باید تا پایان برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد آنها به بانوان واگذار شود.

کوله هایی با ۱۰۶ کیلو تریاک در "نائین"

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۰۶کیلو و ۹۰۰گرم تریاک در بازرسی از ۳ کوله خبر داد.

سرهنگ "غلامحسین صفری"اظهار  کرد: ماموران یگان تکاوری پلیس اصفهان حین گشت زنی در بیابان های اطراف شهرستان "نائین" ۳ عابر پیاده را در تاریکی شب مشاهده کردند و وارد عمل شدند.

وی افزود: هر ۳ عابر دستگیر و در بازرسی از کوله هایی که باخود حمل می کردند ۱۰۶ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ صفری تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی همه توان و تلاش خود را به کار بسته تا با مواد مخدر که یک ابر آسیب است مقابله کند و طرح های مقابله ای پلیس با سوداگران مرگ تداوم دارد.

قبولی‌های امتحانات نهایی به ۸۴ درصد رسید

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست توسعه متوازن در حال تحقق و شمار تجربی‌ها در حال کاهش است، گفت: میانگین نمره کتبی نهایی در سال ۹۱، از ۱۱.۲۳ درصد به ۱۲.۶۰ ارتقا یافته است و ۱.۳۷ نمره افزایش داشته‌ایم. همچنین درصد قبولی در سال ۹۱ از ۷۶.۳ درصد به ۸۴.۷ در خرداد ۹۸ افزایش یافته است.

 علیرضا کمریی افزود: از مجموع ۲ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۵۱۷ دانش آموز دوره متوسطه، ۶۵.۳۸ درصد در شاخه نظری و ۳۴.۶۲ درصد در شاخه فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.

تامین آب شرب یزد را مجدانه پیگیری می کنیم

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی :سالانه حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون مکعب آب شرب نیاز داریم که هم اکنون حدود ۶۴ میلیون متر مکعب تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه در مورد تامین آب شرب استان، هیچ شوخی و معامله‌ای با هیچ کس نداریم گفت: برای تامین آب پایدار استان یزد با چهار گزینه مواجه هستیم.

موسوی افزود:گزینه اول که هم اکنون در حال بهره برداری است، لوله انتقال آب از سرچشمه‌های کوهرنگ است که در قالب خط اول انتقال آب به استان یزد می‌رسد.

وی افزود:سالانه حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون مکعب آب شرب نیاز داریم که هم اکنون حدود ۶۴ میلیون مکعب تخصیص داده شده است.

بیوکی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خط دوم انقال آب از خرسان است افزود: مصوبه این خط به شورای عالی آب رفته است و پس از تصویب، عملیات اجرایی این خط که به آب شرب مردم اختصاص دارد، شروع می‌شود.

موسوی عنوان کرد: این دو خط قرار هست آب شرب استان یزد را تامین کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در خصوص خطوط سوم و چهارم انتقال آب به استان هم گفت: خط سوم از خلیج فارس منتقل می‌شود و شرکت‌های مس سرچشمه، چادرملو و گهر سیرجان کار انتقال انرا انجام می‌دهند که سهم چادرملو از این میزان ۲۲ درصد است.

موسوی در خصوص خط انتقال چهارم گفت: انتقال آب از این خط نیز از طریق دریای عمان صورت می‌گیرد و تاکنون نیز میزان تخصیصی ۲۵۰ میلیون متر مکعبی مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال خط چهارم به یزد ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: این آب برای شرب نیست بلکه مربوط به کشاورزی و صنعت است

وی گفت: فراخوان مناقصه آن در مطبوعات و سایت رسمی مناقصات توسط شرکت آب منطقه‌ای یزد اعلام شده است

وزارت خارجه حق‌آبه ۸۲۰ میلیون مترمکعبی تالاب هامون را پیگیری کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت:حق‌آبه ۸۲۰ میلیون مترمکعبی تالاب هامون از افغانستان باید از طریق وزارت امور خارجه و همچنین وزارت نیرو پیگیری شود.

وحید پورمردان در ارتباط با تأثیر خشکسالی‌های استان سیستان و بلوچستان بر گونه‌های حیاتی اظهار کرد: خشکسالی اولین عامل تخریب زیستگاه گونه‌های حیات وحش بوده که تخریب زیستگاه‌های گاندو یکی از نمونه‌های آن است.

وی با بیان این‌که وضعیت بارندگی به‌طور کلی در استان سیستان و بلوچستان مناسب نیست و این استان همواره با مشکل کم آبی مواجه است، افزود: به نظر من آنچه می‌بایست به عنوان یک اولویت در استان مطرح شود بحث اصلاح الگوی کشت است و استفاده مناسب مردم از آب آشامیدنی و مصرف بهینه آن در این حوزه در اولویت بعدی قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اذعان کرد: ما هیچ وقت نباید افتخار کنیم که در سیستانی که قطره قطره آب را با دعا به‌دست آمده کشاورزی کرده و خوشحال باشیم که در سیستان و زابل هندوانه و خربزه می‌کاریم.

پیرمردان در ارتباط با وضعیت جنوب استان از لحاظ منابع آبی گفت: با وجودی که امسال بارندگی‌های خوبی شاهد بودیم ولی وضعیت جنوبی استان هم از لحاظ منابع آبی وضعیت خوبی نیست چون همچون قسمت‌های شمال استان تمرکز ما بر بحث کشاورزی است که این موضوع برخلاف طرح آمایش سرزمینی است.

وی در ادامه در ارتباط با وضعیت تالاب هامون نیز اظهار کرد: با وجود کم شدن ورودی آب ولی همچنان ما شاهد ورود آب به تالاب هستیم و خوشبختانه با توجه به بارش‌هایی که داشتیم حتی اگر الان نیز ورودی آب تالاب به صفر برسد حداقل تا سه ماه دیگر این تالاب آب داشته و من پیش‌بینی می‌کنم در زمان وقوع گرد و بتوانیم بادهای ۱۲۰ روزه را بدون دغدغه پشت سر بگذاریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در پایان در خصوص وضعیت حق‌آبه تالاب هامون نیز گفت: طبق هماهنگی که با شرکت آب منطقه‌ای استان داشتیم هر لحظه‌ای که اعلام نیاز شود ۶۰ میلیون متر مکعب حقابه در اختیار ما قرار خواهد گرفت ولی موضوع دیگر در ارتباط با حق‌آبه ۸۲۰ میلیون مترمکعبی است که از افغانستان باید بیاید، که این موضوع می بایست از طریق وزارت امور خارجه و همچنین وزارت نیرو پیگیری شود.

کد خبر 385498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.