امارات و استفاده از چهره های محبوب منچسترسیتی برای پاک کردن لکه ی سیاه

شاگردان پپ گواردیولا پا به پای لیورپول کلوپ، فصل جدید لیگ برتر انگلیس را پر قدرت آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیتی با له کردن وستهام در لیگ، نخستین گام  فصل جدید را جانانه برداشت. آنها برای اکثر کارشناسان، نامزد کسب مجدد قهرمانی هستند که اگر چنین شود ششمین تیمی خواهند شد که در تاریخ انگلیس پس از هادرزفیلد دهه بیست، آرسنال دهه سی، لیورپول دهه هشتاد و منچستریونایتد به رهبری فرگوسن طی دو دوره، سه فصل متوالی قهرمان لیگ شده اند. 

آنها قوی ترین نیمکت، کارآزموده ترین مربی و همین طور بالاترین انگیزه برای توفیق مجدد را دارند. پوست اندازی سیتی از سال دو هزار و هشت آغاز شد. 

ابوظبی یونایتد گروپ، باشگاه را در دست گرفت، نام شیخ منصور تکرار شد و سیتی بالا آمد و بالاتر. ولی پرواز مهارناپذیر آبی آسمانی ها برای خیلی ها، محض نمونه اشپیگل در آلمان، ایندیپندنت و گاردین در انگلیس، آیریش تایمز در ایرلند و ده ها سایت و نشریه، سوی دیگری هم داشته.

آنها اعتقاد دارند سیتی ابزار سیاست خارجی اماراتی ها شده. آنها اصطلاح Sportswashing را تکرار می کنند و تکرار؛ اصطلاحی به مفهوم استفاده ابزاری از ورزش برای ارائه تصویر مثبتی خلاف واقعیت. 

آنها می گویند اماراتی ها می خواهند تصویر تیره کشورشان در زمینه حقوق بشر و شرایط بد کارگران خارجی را با فوتبال، با چهره های محبوبی مثل پپ و با بازیکنان بزرگی بسان آگوئرو تطهیر کنند و تا حد بسیاری هم موفق بوده اند. 

استفاده سیاسی از فوتبال ملی تاریخچه کهنی دارد، ولی روی آوردن به باشگاه ها خصوصا در کشورهای دیگر از آن فوتبال این عصر است. در چنین قابی سایت آی نیوز در انگلیس روی آوردن به سیتی را با برگزاری المپیک توسط هیتلر مقایسه کرده و میگل دلانی سردبیر بخش فوتبال  ایندیپندنت تا آن جا پیش رفته که نوشته "برابر سیتی نه با یک تیم، بلکه با یک کشور روبرو هستید". آن چه احتمالا بیش از حد افراطی به نظر می رسد.

در آن سو در ورزشگاه آنفیلد لیورپولی ها با نتیجه چهار بر یک نوریچ را در شب مصدومیت آلیسون که دقیقه 40 نیمه اول مصدوم و تعویض شد، شکست داد تا احتمالا مثل فصل قبل رقابت برای قهرمانی در لیگ جزیره داغ داغ باشد.

در حساس ترین بازی هفته اول لیگ جزیره، دیگر تیم شهر منچستر که به شیاطین سرخ معروف است و بعد از رفتن فرگوسن حال و روز درست و حسابی ندارد، با هدایت اوله‌گونار سولسشر، باید به مصاف چلسی برود که لمپارد جوان را روی نیمکت خود دارد.

کد خبر 385491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.