موسوی: صدای ظریف در مجامع بین‌المللی اثرگذارتر خواهد شد

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد:‌ با محدود کردن فعالیت وزیر امور خارجه در شبکه‌های اجتماعی آمریکایی صدای ظریف در مجامع بین‌المللی اثرگذارتر خواهد شد.

به گزارش ایمنا، «سید عباس موسوی» در واکنش به مسدود کردن فعالیت وزیر امور خارجه در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر گفت: ظریف همواره مورد بغض و غضب کسانی بوده است که از شنیدن صدای ایران بیمناک بودند و به خاطر اثرگذاری حضور ظریف در مجامع بین‌المللی و حضورش در شبکه‌های اجتماعی و روشنگری نسبت به سیاست‌های ایالات متحده معلوم بود که مورد بغض و نفرت آنها است، از این رو تصمیم گرفتند وی را تحریم کنند و­ دسترسی ظریف را به شبکه‌های اجتماعی ­­که مربوط به آمریکاست، مسدود کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه این مسئله نشان‌دهنده میزان باور آنها به آزادی اطلاعات و آزادی بیان است،  افزود: ما خیلی تعجب نمی‌کنیم که اینها دست به چنین عملی بزنند. صدای حق همیشه طنین‌انداز خواهد شد و صدای ظریف به عنوان­ رئیس دیپلماسی ایران قطعا به طور مقتضی به گوش جهانیان خواهد رسید.

وی در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود که گفته بود ترامپ همچنان منتظر تماس تلفنی مقامات ایران است، تصریح کرد: مدت‌هاست از جمهوری اسلامی ایران چنین انتظاری دارند، اما انتظار بیهوده‌ای است.  تا زمانی که آمریکا دست از تروریسم اقتصادی و اعمال فشار برندارد، جمهوری اسلامی ایران وارد هیچ مذاکره‌ای نخواهد شد.

موسوی با بیان اینکه هیچ عقل و منطقی در این شرایط اجازه مذاکره نخواهد داد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای دولت و ملت مقتدری است و سعی خواهد کرد با اقتدار مواضع خود را بیان کند و آمریکایی‌ها هم بارها ثابت کرده‌اند که دارای صداقت نیستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: مقامات آمریکا با اعمال تحریم رهبر معظم انقلاب و وزیر امور خارجه و از سوی دیگر، با اعمال فشار علیه ملت ایران می‌خواهند ملت را به ستوه بیاورند.

وی تاکید کرد: این سرگشتگی و سردرگمی در سیاست خارجی آمریکایی‌ها نشان می‌دهد ­که آنها در اعلام مواضعشان صداقت ندارند و جمهوری اسلامی ایران هم به سخنان آنان اعتنایی نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

کد خبر 385489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.