بازسازی نوتردام از سر گرفته می شود

هفته گذشته فرهنگ و هنر جهان شاهد رویداد های تلخ و شیرینی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خبرهایی از تاخیر در بازسازی کلیسای نوتردام تا راهیابی فیلم کمدی رگبار به اسکار را می توانید در ادامه بخوانید:

تاخیر در بازسازی نوتردام: پس از آنکه روند بازسازی کلیسای نوتردام به دلیل‌ نگرانی‌های ناشی از مسمومیت سرب کارگران متوقف شد، مقامات فرانسه اعلام کردند روند بازسازی این کلیسا از نوزدهم آگوست از سر گرفته می‌شود. گرانی مطرح شده در رابطه با مسمویت ناشی از سرب کارگران نتردام، دانش‌آموزان و ساکنین نزدیک به کلیسا از جایی شروع شد که، آزمایشات و تحقیقات دانشمندان از میزان بالای آلودگی سرب در کلیسای نوتردام، مدارس و خانه‌های مسکونی نزدیک به این کلیسا خبر داد. صدها تن سرب موجود در سقف و مناره‌های کلیسای نوتردام در جریان آتش‌سوزی مهیب پانزدهم آوریل ذوب شد.

کلینتون زنان جسور را می نویسد: هیلاری کلینتون از انتشار کتابی درباره‌ زنان الهام‌بخش زندگی‌اش خبر داد. به گفته‌ کلینتون‌، این کتاب جدید درباره‌ زنانی است که همواره از پرسیدن سوال‌های پرچالش هراسی نداشته‌ و تا دست‌یابی به هدف‌شان از تلاش دست برنداشته‌اند. پس از انتشار کتاب خاطرات هیلاری کلینتون با عنوان "چه اتفاقی افتاد" در سال ۲۰۱۷، این چهره سیاسی این‌بار با همکاری چلسی دخترش، کتابی را با عنوان "زنان جسور" تا ماه اکتبر امسال منتشر خواهد کرد که در آن به اتفاقات کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ می‌پردازد.

در گذشت نخستین برنده سیاه پوست نوبل: تونی موریسون، نویسنده آمریکایی و اولین برنده زن سیاه‌پوست جایزه نوبل ادبیات در سن ۸۸ سالگی درگذشت. وی به سبب پنج دهه نویسندگی درباره تجربه‌های سیاه پوستان آمریکا شناخته می‌شد و کار خود را در ابتدا به عنوان ویرایشگر و سپس به عنوان نویسنده رمان‌های مهمی در تاریخ ادبیات آمریکا ثبت کرد. تونی موریسون با نام اصلی «کلوئی ووفورد» نویسنده و استاد دانشگاه و تاکنون جایزه‌هایی چون نوبل ادبیات و پولیتزر را از آن خود کرده بود.

رگبار سوییسی به اسکار می رود: سینمای سوئیس فیلم کمدی رگبار را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرد. کمدی رمانتیک رگبار به کارگردانی مایکل اشتینر  بر اساس رمانی نوشته توماس میر ساخته شده و به نگاهی دقیق به زندگی جامعه یهودی در زوریخ دارد. این فیلم سال گذشته و در جریان جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ رونمایی شد و در گیشه سینماهای سوئیس نیز به موفقیت دست یافت.

اعلام فیلم های جشنواره نیویورک: پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم نیویورک طبق اعلام پیشین با اولین نمایش جهانی "مرد ایرلندی" ساخته جدید مارتین اسکورسیزی کارش را آغاز می‌کند و فیلم  "بروکلین بی‌مادر" به کارگردانی ادوارد نورتون نیز پایان‌بخش این رویداد سینمایی خواهد بود. فیلم "پارازیت" به کارگردانی بونگ جون-هو از کره جنوبی (برنده نخل طلا) به همراه "درد و شکوه" ساخته پدرو آلمادوار، "آتلانتیکس" داستانی عاشقانه تو رسناک از ماتی دیوپ، "باکارو" به کارگردانی کلبرو مندونسا فیلهو و جولیانو دورنله و "اوه مرسی" به کارگردانی آرنو دپلشن از فیلم‌های منتخب جشنواره کن امسال هستند که در بخش اصلی جشنواره فیلم نیویورک روی پرده می‌روند.

صدر نشینی سینمای چین در اروپا: سینمای چین با رشد ۶۹درصدی و پیشی گرفتن از آمریکا به بزرگ‌ترین بازار محصولات سینمای اروپا تبدیل شد. بر اساس مطالعه جدید انجام‌شده توسط سازمان ناظر دیداری-شنیداری اروپا، در سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۳۵.۸ میلیون نفر چینی به تماشای فیلم‌های اروپایی نشستند که این رقم حاکی از رشد ۹۶ درصدی نسبت به سال گذشته آن است تا سینمای چین بالاتر از آمریکا به بزرگ‌ترین بازار محصولات سینمایی اروپا تبدیل شود. سینمای آمریکا در این بازه زمانی موفق به فروش ۲۷.۱ میلیون قطعه بلیت برای فیلم‌های اروپایی شده است.

ممنوعیت خروج ریگی سیاه: دولت بریتانیا،‌ خروج تابلو نقاشی ۱۰ میلیون پوندی ویلیام ترنر از کشور را به طور موقت ممنوع اعلام کرد. تابلو نقاشی آبرنگ ۱۰ میلیون پوندی ریگی سیاه (Dark Rigi) اثر نقاش نامدار بریتانیایی که کوهستان ریگی واقع در سوئیس را در سپیده دم به تصویر کشیده، یکی از سه تابلو نقاشی کوهستان ریگی است. حالا خروج این شاهکار به امید اینکه هزینه خریداری آن و نگهداری آن در بریتانیا میسر شود،‌ با ممنوعیت موقتی مواجه شده است.

کشف گنجینه ای یونانی: گنجینه‌ای باستانی در کنار بقایای کشتی غرق شده متعلق به دو هزار سال پیش در اعماق دریای اژه کشف شد. یک لنگر عظیم و چندین آمفورا (واژه‌ای در یونان باستان که برای کوزه‌هایی با دو دسته استفاده می‌شد) از جمله آثار قابل توجه‌ای هستند که در کنار بقایای یک کشتی دو هزار ساله از اعماق دریای اژه بیرون کشیده شدند.

کد خبر 385481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.