بازتاب پیام رهبری در رسانه های جهان

ابراز نگرانی پزشکان جهان از وضعیت سلامتی شیخ زکزاکی، خودکشی سرمایه دار فاسد حامی ترامپ، صدور پیام توسط انصارالله یمن به مناسبت عید قربان، برگزاری نماز عید قربان در مسجد القصی و حمایت همه جانبه کوبا از ونزوئلا در برابر آمریکا از جمله مهم ترین تحولات سیاسی منطقه و جهان بوده است.

به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان، همچنین مرور تحولات خاص سیاسی منطقه طی بیست و چهار ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:

بازتاب پیام رهبری به حجاج بیت الله الحرام در رسانه های جهان

پیام دیروز (شنبه) مقام معظم رهبری به حجاج بیت الله الحرام در مراسم برائت از مشرکین در رسانه های گروهی جهان عرب بازتاب یافت.

شبکه تلویزیونی " المیادین " ضمن انتشار این پیام تاکید رهبر جمهوری اسلامی ایران موضوع فلسطین را مورد توجه خاص خود قرار داد.

المیادین خاطر نشان کرد : آیت الله خامنه ای " معامله قرن را جنایتی علیه فلسطینیان و انسانیت " برشمرده و موضوع فلسطین را مهم ترین موضوع جهان اسلام دانست و اعلام کرد که " آمریکا و یارانش در حال فراهم آوردن زمینه برای معامله قرن هستند. "

از سوی دیگر تارنمای روزنامه فرامنطقه ای "رأی الیوم" چاپ لندن نیز در شماره امروز (یکشنبه) خود از " موضوع فلسطین " به عنوان یکی از محورهای مهم پیام رهبری برای حجاج بیت الله الحرام یاد کرد.

رأی الیوم به نقل از آیت الله خامنه ای نوشت : ترفند معامله‌ قرن به ‌وسیله‌ آمریکای ظالم و همراهان خائن اش زمینه‌ سازی می شود. ملت فلسطین به توفیق الهی شکست را نپذیرفته و از پا ننشسته و امروز از دیروز پرشورتر و شجاعانه ‌تر در میدان است.

بر اساس این گزارش، آیت الله خامنه ای افزودند: امروز برائت از جبهه‌ شرک و کفر مستکبران و در رأس آن امریکا، به ‌معنی برائت از مظلوم‌ کشی و جنگ‌ افروزی است، به ‌معنی محکوم کردن کانون های تروریسم از قبیل داعش و بلک‌ واتر امریکایی است. به ‌معنی بیزاری از نژادپرستی و تبعیض براساس جغرافیا و نژاد و رنگ پوست است.

شبکه تلویزیونی "نبأ" از دو موضوع " فلسطین " و " معامله قرن " به عنوان دو محور اصلی تشکیل دهنده پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به زئران خانه خدا نام برد.

بر همین اساس آیت الله خامنه ای از فلسطین به عنوان "مهم ترین موضوع معاصر در جهان اسلام" و از معامله قرن به عنوان " جنایتی علیه فلسطینی ها و انسانیت " نام برد.

به گفته این شبکه تلویزیونی رهبر انقلاب فرمودند : ملت فلسطین به توفیق الهی شکست را نپذیرفته و از پا ننشسته و امروز از دیروز پرشورتر و شجاعانه ‌تر در میدان است.

در همین راستا تارنمای پایگاه خبری "العهد" نیز با این جمله رهبری که " مراسم برائت به معنی محکوم کردن عملکرد آمریکا در منطقه است" پیام معظم له به حجاج بیت الله الحرام را بازتاب داد.

العهد موضوع " معامله قرن" در پیام رهبر به زائران خانه خدا را مورد توجه قرار داده و به نقل از آیت الله خامنه ای تاکید کرد: معامله قرن با همت و ایمان جبهه مقاومت محکوم به شکست است.

 آیت الله خامنه ای افزودند: ترفند معامله‌ قرن که به‌ وسیله‌ امریکای ظالم و همراهان خائن ‌اش زمینه‌ سازی می شود، جنایتی در حق جامعه‌ بشری و نه ‌فقط ملت فلسطین است.

العهد در ادامه به اظهارات " ترکی بن عبدالله الشبانه" وزیر اطلاع رسانی سعودی اشاره کرد که توسط خبرگزاری سعودی " واس " انتشار یافته و طی آن از حجاج بیت الله الحرام خواست تا فقط به مسائل عبادی خود بپردازند و از هر اقدامی که آرامش حج را برهم می زند و یا سر دادن شعارهای سیاسی و یا مذهبی دوری گزینند.

الشبانه تاکید کرد که نیروهای امنیتی سعودی اجازه چنین اقداماتی را به حجاج نمی دهند و در همین خصوص تمامی اقدامات لازم را اتخاذ خواهند کرد.

مراسم برائت از مشرکین روز شنبه با حضور هزاران تن از حاجیان در خیمه بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مراسم برائت از مشرکین قرائت کرد.

بیش از ۸۸ هزار زائر ایرانی که امسال به سرزمین وحی مشرف شده اند و روز شنبه  در صحرای عرفات وقوف داشتند و امروز در عربستان عید قربان اعلام شده است.

تردد در کشمیر تحت کنترل هند است

مقامات هندی روز یکشنبه اعلام کردند که محدودیت های رفت و آمد در کشمیر که از شش روز پیش وضع شده کاهش یافته و مردم می توانند برای انجام امور روزانه خود در خیابان های سرینگر مرکز تابستانی ایالت جامو و کشمیر تردد کنند.

روزنامه "هندو" روز یکشنبه به  نقل از  شهید چودری فرماندار منطقه ای کشمیر نوشت: محدودیت های رفت و آمد در بیشتر مناطق سرینگر لغو  ، بانک ها و خودپرداز ها فعال شده اند و حقوق کارمندان پیش از فرا رسیدن عید قربان پرداخت می شود.

با کاهش محدودیت ها، صد ها زن و مرد کشمیری امروز به به مراکز خرید رفتند تا پیش از فرا رسیدن عید قربان کالاهای ضروری خود مانند گوشت را خریداری کنند. اما اکثر بازارهای بزرگ کشمیر همچنان بسته است.

 نیروی پلیس در سرینگر همچنان در حالت آماده باش قرار دارد. یک مقام پلیس گفت: مردم محلی با عصبانیت و سردی با ما برخورد می کنند.

حمله صهیونیست ها به نمازگزاران فلسطینی 

شمار زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی با پرتاب گاز اشک آور به صفوف نمازگزاران فلسطینی در مجسد الاقصی در عید قربان یورش بردند که عده زیادی از نمازگزاران مجروح شدند.

منابع رسانه ای عرب زبان دقایقی پیش در خبری فوری اعلام کردند که در اثر پرتاب بمب های صوتی و گاز اشک آور ماموران رژیم اشغالگر به سوی نمازگزاران مسلمان در مسجد الاقصی، شمار زیادی از فلسطینیان که نماز عید قربان را در این مسجد برپا کرده بودند، دچار جراحت و مسمومیت شدند.

پایگاه خبری "عربی ۲۱ " نوشت: شهرک نشینان صهیونیست صبح امروز (یکشنبه) قصد داشتند با یورش به مسجد الاقصی مانع حضور فلسطینی ها برای ادای نماز عید شوند که جمعیت انبوه نمازگزاران فلسطینی برای ادای نماز عید توطئه آنان را خنثی کردند.

به نوشته این پایگاه خبری، پس از ناکام ماندن صهیونیست ها برای ورود به مسجدالاقصی، ماموران این رژیم با پرتاب بمب های صوتی و گازهای اشک آور سعی کردند این جمعیت را متفرق کرده و خود وارد محوطه این مسجد شوند.

پس از بالاگرفتن درگیری میان صهونییست ها و فلسطینیان، خطیب نماز عید در مسجد الاقصی از نمازگزاران خواست مسجد را ترک نکنند و اجازه ندهند صهیونیست ها پس از ترک آنان به این مکان مقدس حمله ور شود.

 طبق اعلام منابع فلسطینی، بیش از ۱۲۰ هزار فلسطینی برای ادای نماز عید قربان در مسجدالاقصی حضور پیدا کرده اند.

حمله جلیقه زرد ها به دفتر نماینده پارلمان فرانسه

جلیقه زردها در حاشیه سی و نهمین شنبه اعتراضی خود، دفتر نمایندگی «پاتریک وینیَل» (Patrick Vignal) نماینده پارلمان فرانسه در "مونپلیه" را تخریب کردند.

این دومین بار است که در طول دو هفته اخیر معترضان به دفاتر نمایندگان پارلمان هجوم می آورند.

پیش تر، ۳۰۰ نفر از جلیقه زردها در حاشیه سی و هفتمین شنبه تظاهرات و تجمع های خود به همراه تعدادی از "بلوک های سیاه"، شیشه های دفتر نمایندگی رومن گرو را با چکش و سنگ شکستند و سعی داشتند که آنجا را به آتش بکشند.

معترضان در شهر "پرپینیان" دفتر نمایندگی این عضو مجمع ملی فرانسه و حزب "جمهوری به پیش" پارلمان این کشور را غارت کردند.

خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: پس از تصویب توافقنامه جامع تجاری و اقتصاد(ستا) "Ceta"، در هفته های اخیر، ۱۵دفتر نمایندگی دیگر نمایندگان پارلمان دیوار کشی یا شعارنویسی شده است.

مخالفت جهان با بحران سازی آمریکا در خلیج فارس

شبکه خبری «چانل نیوز» از رسانه های شرق آسیا در تحلیلی ضمن اشاره به افزایش تنش ها در خاورمیانه به دلیل سیاست های نادرست آمریکا نوشت جامعه بین المللی بشدت با اقدامات «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در قبال منطقه خاورمیانه، خلیج فارس و تنگه هرمز مخالف است.

چانل نیوز روز یکشنبه در مطلبی نوشت راهبردهای پیش بینی نشده دولت آمریکا باعث شکل گیری بحران در منطقه شده است و این موضوع با خواست کشورهای دیگر دنیا در تضاد است.

این شبکه خبری تصریح کرد حتی کشورهای اروپایی با بحرانی شدن خلیج فارس مخالف هستند و راهبردهای غیرقابل پیش بینی ترامپ را یک مشکل اساسی برای دنیا دانسته اند.

گزارش می افزاید اکنون از یک سو آمریکا و چین با یکدیگر درگیر هستند و از طرف دیگر مناقشات فراوانی مناطق مختلف دنیا را در برگرفته است افزون بر آن مساله رویارویی در تنگه هرمز و خلیج فارس نیز به دلیل اقدامات دولت آمریکا چالش ها را بیشتر کرده است.

«چانل نیوز» می نویسد جامعه بین المللی که خود با مشکلات و مناقشات زیادی دست و پنجه نرم می کند، دیگر نمی تواند یک منازعه بزرگ در خلیج فارس و بحرانی شدن این منطقه را تحمل کند بخصوص آنکه هر درگیری در اینجا به فراتر از منطقه کشیده خواهد شد.

این رسانه تاکید کرد دنیا بخش بزرگی از نفت خود را از تولید کنندگان آن در خلیج فارس و با عبور از تنگه هرمز و منطقه خاورمیانه دریافت می کند طبیعی است که جهان نیازی به چالش آفرینی دولت آمریکا ندارد.

گزارش اضافه می کند که شاید اکنون درایتمندانه ترین اقدام این باشد که درهای گفت و گو با ایران درباره امنیت منطقه و مساله تحریم ها باز شود این البته کم هزینه ترین راه به حساب می آید توصیه به واشنگتن این است که به برجام بازگردد.

چانل نیوز نوشت ریشه همه مشکلات امروز اقدام ترامپ برای خروج از برجام است و اگر درگیری در منطقه رخ دهد سیاستگذاران آمریکایی بهای سنگینی خواهند پرداخت.

حمایت همه جانبه کوبا از ونزوئلا در برابر آمریکا

رئیس جمهوری کوبا از دولت و مردم ونزوئلا در برابر محاصره اقتصادی آمریکا قاطعانه حمایت کرد.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری پرنسالاتینا، «میگل دیاز کانل» روز گذشته(شنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت: بزرگی و منزلت مردم ونزوئلا و قدرت انقلاب بولیواریایی ونزوئلا با تحریم های جنایتکارانه آمریکا درهم نخواهد شکست.

رئیس جمهوری کوبا همچنین روز گذشته در مطلبی در روزنامه دولتی «گرانما»، به شدت از محاصره مالی جدید واشنگتن علیه کاراکاس انتقاد کرد.

برگزاری نماز عید قربان در مسجد القصی

بیش از یکصد هزار فلسطینی امروز (یکشنبه) نماز عید قربان را در صحن مسجد الاقصی اقامه کردند.

بر اساس گزارشاتی از شبکه "المیادین"، اقامه نماز عید قربان در صحن مسجد الاقصی در حالی برگزار شد که نمازگزاران از یکدیگر خواستند به منظور جلوگیری از یورش شهرک نشینان به صحن این مسجد در این محل بمانند.

نیروهای اشغالگر صهیونیست در مقابل "باب المغاربه" مستقر شده اند و اهالی قدس تلاش دارند از حضور آنان به صحن مسجد جلوگیری کنند، به ویژه اینکه نیروهای پلیس رژیم اشغالگر در تلاش برای گشودن راهی برای ورود شهرک نشینان به داخل مسجد الاقصی هستند.

در این میان نمازگزاران با سر دادن شعارهایی بر پایبندی خود به قدس شریف و حق فلسطینی ها در مسجد الاقصی تاکید کردند.

باب المغاربه یکی از مهم ترین و قدیمی ترین درهای ورودی مسجد الاقصی به شمار می آید.

نماز عید قربان در سوریه

رئیس‌جمهوری سوریه صبح امروز (یکشنبه) در مسجد اعظم الافرم در دمشق نماز عید قربان به جا آورد.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در کنار مفتی این کشور، وزیر اوقاف، تعدادی از مقامات ارشد دولتی و حزبی و تعدادی از اعضای پارلمان و گروهی از علمای دینی و جمعی از شهروندان سوری نماز عید قربان را به جا آورد.

شیخ عوض خطیب نماز عید در خطبه نماز انسان را دعوت به صبر و ایمان کرد.

صدور پیام توسط انصارالله یمن به مناسبت عید قربان

انصارالله یمن حلول عید قربان را به مسلمانان تبریک گفت و بر لزوم وحدت و همزیستی در مقابله با توطئه‌های شیطانی تأکید کرد.

بر اساس گزارشی از شبکه المسیره، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در بیانیه‌ای عید قربان را به تمامی مسلمانان تبریک گفت و بر لزوم توجه به فقرا و نیازمندان تأکید کرد.

جنبش انصارالله یمن هم در بیانیه‌ای ضمن تبریک عید قربان بر لزوم وحدت و همزیستی در مقابله با توطئه‌های شیطانی تأکید کرد.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز گفت: ما در صدد تشکیل کمیته آشتی ملی و حل سیاسی برای خروج از بحران و نزاع هستیم.

المشاط خطاب به فریب‌خوردگان گفت: از تاریخ درس بگیرید و درک کنید که پاداش شما از گروه‌های متجاوز تنها ذلت و خواری خواهد بود.

وی از تمامی فریب‌خوردگان خواست فرصت عفو عمومی و بازگشت سریع به آغوش وطن را غنیمت بشمارند.

خودکشی سرمایه دار فاسد حامی ترامپ

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، جسد میلیاردر آمریکایی حامی دونالد ترامپ و رژیم صهیونیستی که در انتظار محاکمه به اتهام قاچاق جنسی دختران نوجوان در بازداشت به سر می‌برد ظاهراً در پی ارتکاب خودکشی در سلولش پیدا شده است.

جسد جفری اپستین، سرمایه‌گذار معروف آمریکایی روز شنبه ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح  به وقت محلی توسط ماموران در داخل سلولش در زندانی در نیویورک پیدا شد.

کره شمالی: فعلا مذاکره نمی کنیم

کره شمالی هر گونه آغاز مجدد مذاکرات درون کره‌ای با همسایه جنوبی خود را به توقف کامل رزمایش‌های نظامی سئول با واشنگتن مشروط کرد.

یک مقام ارشد در وزارت خارجه کره شمالی از مشروط بودن مذاکره مجدد با کره جنوبی به قطع کامل رزمایش‌های نظامی مشترک با آمریکا در منطقه خبر داد.

«کوون جونگ گان» مسئول میز آمریکا در این وزارتخانه گفت هشدار کره جنوبی به این کشور برای پایان دادن به آزمایش‌های موشکی، «یاوه‌گویی» است زیرا پیونگ‌یانگ فقط در حال اعمال حق دفاع از خود است.

سفر وزیر خارجه هند به چین

در حالی که تصویب یک قانون تازه در هند به تشدید بحران در منطقه مورد مناقشه «کشمیر» دامن زده، «سابراهمانیام جیشانکار» وزیر خارجه هند امروز (یکشنبه) به چین سفر کرده است. 

به نوشته پایگاه «زی نیوز»، در بیانیه وزارت خارجه هند در مورد سفر سه روزه جیشانکار که با هدف برگزاری نشست موسوم به «ساز و کار سطح بالای هند-چین» انجام می‌گیرد، آمده است: «ساز و کار سطح بالای هند-چین نشانگر عزم دو طرف برای ایجاد شتاب بیشتر در روابط مردم با مردم دو کشور از طریق تبادلاتی نظیر گردشگری، هنر، فیلم، رسانه، فرهنگ و ورزش است».

ابراز نگرانی پزشکان جهان از وضعیت سلامتی شیخ زکزاکی

 ۱۸۴ پزشک ایرانی و غیرایرانی با اشاره به شاخص‌های حیاتی و معاینات بالینی رهبر شیعیان نیجریه درباره فراگیر شدن مسمومیت سربی در خون و بافت‌های بدن شیخ ابراهیم زکزاکی هشدار دادند و تاکید کرند وی باید هرچه زودتر به یک بیمارستان تخصصی منتقل شود.

کد خبر 385479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.