تلویزیون هوشمند "آنر ویژن" معرفی شد

شرکت هواوی با پرده‌برداری از تلویزیون هوشمند "آنر ویژن" نخستین دستگاه مبتنی بر سیستم‌ عامل هارمونی خود را معرفی کرد.

به گزارش ایمنا، شرکت‌هایی که عموما با گوشی‌های هوشمند خود شناخته می‌شوند، اکنون به ‌دنبال ورود به دنیای ساخت تلویزیون‌های هوشمند هستند. از ورود "شیائومی" به کسب‌وکار تلویزیون مدتی می‌گذرد و "وان‌پلاس" نیز ظاهرا برای رونمایی از نخستین تلویزیون هوشمند خود آماده می‌شود. در این بین آنر (honor)، زیرمجموعه مستقل گروه هواوی که در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند اقتصادی و جوان‌محور فعالیت دارد، ماه گذشته برای نخستین‌بار از برنامه خود برای عرضه تلویزیون هوشمند "honorvision" پرده‌ برداشت.

آنچه تلویزیون آنر را جالب ‌توجه می‌کند پلتفرمی است که آن را هوشمند می‌کند؛ بدین‌ترتیب آنر ویژن، نخستین دستگاه مبتنی بر پلتفرم متن‌باز شرکت مادر به ‌حساب می‌آید. روز گذشته، ریچارد یو، مدیرعامل گروه محصولات تجاری هواوی در جریان رویداد شرکت خود برای توسعه‌دهندگان از " HarmonyOS" پرده برداشت. هارمونی، درست‌ مانند فیوژای گوگل، سیستم‌عاملی مبتنی بر میکروکرنل است و هواوی از آن به‌ عنوان "سیستم‌عامل توزیع‌شده"‌ یاد می‌کند که توانایی اجرا شدن روی طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها شامل ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و نمایشگرهای هوشمند را دارد.

پنل به ‌کار رفته در آنر ویژن، ابعاد ۵۵ اینچی با رزولوشن 4K یا ۲۱۶۰ * ۳۸۴۰ پیکسل دارد و ۹۴ درصد از نمای جلویی تلویزیون را فرا گرفته است. این پنل ۸۷ درصد از فضای رنگی گسترده‌ NTSC را پشتیبانی می‌کند، روشنایی آن در بیش‌ترین حالت به ۴۰۰ بیت می‌رسد و زاویه‌ دید عریض ۱۷۸ درجه‌ای را ارائه می‌دهد. چینی‌ها با تلویزیون هوشمند خود گواهی TÜV Rheinland را برای سطح پایین نور آبی نیز دریافت کرده‌اند. براساس اعلام آنر، تلویزیون آنر ویژن به ‌ترتیب ظرف یک و دو ثانیه با دکمه و ریموت آماده ‌به ‌کار می‌شود.

آنر، تلویزیون هوشمند خود را سبک‌وزن می‌داند و باریک‌ترین ضخامت آن را ۶.۹ میلی‌متر عنوان می‌کند. حاشیه‌های اطراف پنل، فلزی است و به‌گفته چینی‌ها دستگاه از طراحی "قوس سه‌بعدی" و "الگوی الماس" در پنل پشتی بهره می‌برد. مدل پروی تلویزیون مجهز به دوربین پاپ‌آپ با وضوح 1080p  است که می‌تواند تا زاویه‌ ۱۰ درجه رو به پایین کج شود. دوربین یادشده صرفا در جریان تماس‌های ویدیویی، ظاهر شده و با آغاز تعامل دوربین با کاربر، چراغی با رنگ‌ متغیر پدیدار خواهد شد.

آنر ویژن، قابلیت اتصال "آنر مجیک" را نیز دارد تا بدین ترتیب، کاربر بتواند از گوشی هوشمند خود برای کنترل تلویزیون یا نمایش محتوای آن روی صفحه‌ بزرگ‌تر با وضوح 1080p استفاده کند.

منبع: زومیت

کد خبر 385477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.