پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به خسارت‌دیدگان سیلاب در سمیرم

سمیرم- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بیش از ۸۰ میلیارد ریال کمک و تسهیلات به خسارت دیدگان از سیلاب حوزه کشاورزی در سمیرم پرداخت شد.

مهرداد مرادمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم اظهار کرد: سمیرم، فریدون شهر و بویین میان دشت بیشترین خسارت را در بخش کشاورزی از سیلاب امسال متحمل شدند.

وی با بیان این‌که عمده خسارات به بخش زیرساختی وارد شده است، گفت: قنوات، مسیر عبور آب، آب بندها، جاده‌های بین مزارع، پل‌ها و دامداری هایی را داشتیم که بر اثر همین سیلاب متحمل خسارت شدند. همچنین مزارع، باغات و مراکز پرورش شیلات نیز طی بارندگی های فروردین ماه سال ۹۸ دچار خسارت هایی شدند.

مرادمند با اشاره به آمارگیری مداوم و ارسال این آمارها به ستاد مدیرت بحران استان و کشور خاطر نشان کرد: هدف از این پیگیری‌ها کاهش خسارات ناشی از سیل و جلوگیری از خسارت‌های بعدی بوده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر پنج میلیارد ریال برای بازسازی قنوات خسارت دیده این شهرستان اختصاص یافته است، ادامه داد: قنات‌هایی که دچار خسارت شده بود با تزریق اعتبار، مرمت و از خسارت‌های بیشتر جلوگیری شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به حجم بالای خسارت های ناشی از سیلاب در شهرستان سمیرم، افزود: در مرحله دوم بالغ بر هفت میلیارد ریال برای قنوات، آب بندها و جاده های بین مزارع به این شهرستان اختصاص داده شد.

مرادمند در حوزه قنوات قول مساعت بیشتر داد و گفت: این تسهیلات و وام ها مربوط به قنوات نبوده و به مزارع پرورش ماهی، دامداری و باغداری مرتبط می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب رتبه سوم استان اصفهان در حوزه تولید عسل، گفت: این رتبه استان اصفهان نتیجه فعالیت های شهرستان‌هایی همچون سمیرم، خوانسار و نجف آباد است که تولید عسل بیشتری دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به فعالیت استان اصفهان در رابطه با اصلاح نژاد ملکه و همچنین زنبورعسل ادامه داد: باتوجه به بهبود بارندگی ها در سال جاری شاهد افزایش کمی و کیفی عسل هستیم.

مرادمند ورود عسل های تقلبی به بازار را یکی از علل متضرر شدن تولیدکنندگان این حوزه دانست و تصریح کرد: پیگیر برچسب دار شدن عسل هایی که به صورت غیرطبیعی تولید می شوند هستیم تا از ضرر و زیان تولیدکنندگان بکاهیم.

کد خبر 385450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.