توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در قزوین

قزوین_شهردار قزوین گفت: با توجه به طرح جامع ترافیک شهری یکی از رسالت‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری احداث مسیرهای دوچرخه است.

به گزارش ایمنا، محمد درافشانی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پاین تیرماه ۶۶۳ پرونده با موضوع عقب‌نشینی در واحد نقشه‌برداری منطقه دو شهرداری قزوین تشکیل شده است، اظهار کرد: در این مدت ۶۷ پرونده املاک مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در چهارماه نخست امسال ۴۴ مورد برداشت وضع موجود، ۴۵ مورد بررسی و اصلاح خط پروژه گذر و ۲۶ مورد بازدید و پاسخ استعلام در حریم شهر انجام شده است.

شهردار قزوین از ۲۰ مورد اعلام کد کف چارچوب و ۱۹ مورد پیاده کردن قطعه تفکیکی خبر داد وافزود: پنج عملیات برداشت توپوگرافی از مناطق مختلف این منطقه اجرا شده است.

درافشانی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بخشی از طرح‌های عمرانی این شهر، خاطرنشان کرد: ۸۳ درصد از عملیات اجرایی برج‌های اداری، تجاری، مسکونی حکم‌آباد که در هشت بلوک و زیربنای حدود ۴۳ هزار مترمربع و در زمینی با مساحت بیش از پنج هزار مترمربع ساخته می‌شود، انجام شده است.

وی از احداث مسیرهای جدید دوچرخه در قزوین خبر داد و افزود: بر اساس طرح جامع ترافیک شهرداری هرساله بخشی از مسیرهای دوچرخه شهر طراحی و اجرا می‌شود تا با اتصال مسیرهای دوچرخه به یکدیگر بتوانیم زیرساخت‌های لازم برای ترغیب شهروندان به استفاده از این وسیله نقلیه پاک در ترددهای درون‌شهری را فراهم کنیم.

شهردار قزوین عنوان کرد: امسال احداث ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه جدید در شهر قزوین در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته که باتوجه به برنامه زمان‌بندی مشخص شده اجرا می‌شود.

درافشانی تصریح کرد: ضلع غربی مسیر دوچرخه بلوار دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) حدفاصل صداوسیما تا بلوار معلم به طول دو کیلومتر نیز جزو این پروژه بود که تکمیل شده است

وی خاطرنشان کرد: پروژه علامتگذاری و نصب جداکننده این مسیر شامل نصب تابلوهای حاشیه‌نما، جهت‌نما و نصب جداکننده‌ها به منظور تفکیک این مسیر از مسیر حرکت خودروها در حال حاضر در حال انجام است.

کد خبر 385447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.