مشکلات آموزش و پرورش را جدی بگیرید

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: قاطعانه از مسئولان استانی و کشوری می خواهم که موضوع آموزش و پرورش را جدی بگیرند و به آن به صورت ویژه توجه کنند. کمبود ها و مشکلات بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد و این مشکلات باید مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضاو دهاقان در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز- شنبه ۱۹ مردادماه- در سومین جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور معاون رییس جمهور، برگزار شد با اشاره به بروز برخی از مشکلات در دستگاه آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش کشور به عنوان یک رکن اصلی دغدغه همه ما مسئولان استان اصفهان است. در مهرماه امسال ۵۸ هزار معلم بازنشسته در سراسر کشور سرکلاس می روند و این مشکل عظیمی است.

وی افزود: ۱۲ هزار نفر در آموزش و پرورش کمبود نیرو داریم و نمی توانیم از دانش آموزی که سر کلاس معلم بی انگیزه نشسته است، انتظاری داشته باشیم. بسیاری از معلمان در اصفهان با حداقل حقوق و دیرکرد در پرداخت همان حقوق ناچیز، تدریس می کنند.

محمودی با اشاره به مشکلات پرسنل آموزش و پرورش اصفهان، خاطر نشان کرد: امنیت شغلی معلمان حق التدریس بسیار مهم است و باید به صورت ویژه به آن توجه شود. اصفهان ۳ هزار و ۵۰۰ نیروی خرید خدمات دارد که امنیت شغلی ندارند و حقوقشان به موقع پرداخت نمی شود. با توجه به شرایط فعلی آموزش و پرورش، آینده کشور در خطر است.

محمودی ادامه داد: قاطعانه از مسئولان استانی و کشوری می خواهم که موضوع آموزش و پرورش را جدی بگیرند و به آن به صورت ویژه توجه کنند. کمبودها و مشکلات بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد و این مشکلات باید مدیریت شود. شهرستان های اصفهان نمی توانند پذیرای افراد بازنشسته به عنوان معلم در آموزش و پرورش باشند زیرا دانش آموزان و خانواده های آنها از این وضعیت ناراضی اند. برخی از کلاس های درس در آموزش و پرورش فقط تشکیل می شوند و عملا هیچ خروجی قابل توجهی ندارند.

وی اضافه کرد: کمبود پزشک و پرستار یکی دیگر از معضلات استان اصفهان است و در روستاها توزیع خدمات درمانی با میزان جمعیت متناسب نیست. در بسیاری از روستا های ما خدمات درمانی تنها دو روز در هفته در دسترس است در حالی که بیماری ساعت و زمان نمی شناسد و نابهنگام به سراغ مردم روستا می آید. مشکلات و نارضایتی ها در روستا ها باعث مهاجرت تدریجی مردم از این مناطق مسکونی شده است. 

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش در روستای های اصفهان، تصریح کرد: در بسیاری از مناطق روستایی اصفهان هر شش پایه با یک معلم و به صورت مختلط در یک کلاس تحصیل می کنند. تفویض اختیارات مقامات عالی باید به صورت عملی در استان ها اتفاق بیافتد. 

محمودی افزود: باید از شهرستان ها در برابر آسیب های اقتصادی و اجتماعی جلوگیری کنیم. نارضایتی در موضوع بودجه به شدت وجود دارد و نباید میان شهرستان های مختلف از نظر تخصیص بودجه و اعتبارات تبعیضی قائل شویم. متاسفانه تبعیض در بین نقاط مختلف شهری و روستایی اصفهان به وضوح مشخص است.

کد خبر 385434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لتتتااات IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    0 0
    انقلاب شد که نماینده فقط حرف عدالت رو بزند و بیشتر از حرف بخاد بره جلو اگه بخاد که نخاد در حد تبلیغ به نفع خودش باشه حرفی میزنه