شبکه ملی بهداشت امکانات مناسبی در اصفهان ایجاد نکرده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد بیمارستان های اصفهان و کشور نیز مشکلات زیادی وجود دارد، دولت اگر قادر به اداره بیمارستان ها و خدمات درمانی نیست، آنها را به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدرعلی عابدی، بعد از ظهر امروز -شنبه ۱۹ مردادماه- در سومین جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان در هر زمانی که نیاز بوده از ظرفیت های خود در جهت مساعدت دولت مرکزی استفاده کرده و حمایت های مردم اصفهان در بسیاری از موارد مشکلات دولت را حل و فصل کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: "دکتر روحانی" اخیرا با حضور در صحن علنی مجلس‌، مسئله زاینده رود و مشکلات آب اصفهان را مطرح کرد و این موضوع اعتراض تعدادی از نمایندگان دیگر شهرها را در پی داشت و دولت در برابر آنها موضع گیری نکرد. رئیس دولت در آن جلسه مواضع متزلزلی درباره زاینده رود گرفت و مشکلات این رودخانه حل نشد.

عابدی ادامه داد: بی شک اولویت اول کشور تامین نیاز آب شرب برای مردم است، اما کارشناسان باید نظر بدهند که قطع شدن حقابه کشاورزان اصفهان چقدر در اقتصاد کشور تاثیر گذار است. حقابه کشاورزان اصفهانی بر اساس قانون است و باید با کسانی که می خواهند از اجرای قانون اساسی در کشور جلوگیری کنند، برخورد قاطعانه شود.

وی اضافه کرد: باید از دولت بپرسیم که چرا پس از شش سال تعطیل ماندن پروژه بهشت آباد هیچ موضع گیری قاطعانه ای نسبت به آن نداشته است. از دولت انتظار داریم بر اساس قانون، آب را به صورت عادلانه توزیع کند و حقابه کشاورزان اصفهان را محترم بشمارد. در حقیقت ۶ سال است که مردم اصفهان حقابه خود را به صورت دقیق و صحیح دریافت نمی کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از مشکلات معلمان و پرسنل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دولت باید یک طرح جدی و اساسی برای ساماندهی پرسنل و وضعیت آموزش و پرورش معرفی کند. در مورد بیمارستان های اصفهان و کشور نیز مشکلات زیادی وجود دارد، دولت اگر قادر به اداره بیمارستان ها و خدمات درمانی نیست، آنها را به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار کند.

عابدی افزود: بیماران ما در بیمارستان از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و امکانات کمی دارند. پرستار به اندازه کافی در بیمارستان ها نیست و واحد های درمانی با مشکل تامین پرسنل مواجه هستند و در حقیقت هیچ کدام از استانداردها در بیمارستان ها رعایت نمی شود. دولت باید با قاطعیت بیمارستان ها را مجبور به جذب نیروی جدید کند.

وی اضافه کرد: دولت باید برای هدایت نقدینگی ها در عرصه تولید و توسعه، برنامه ریزی کند. حدود ۲۰۰ روستای شهرستان اصفهان بدون کلینیک تخصصی هستند و مجبور هستند برای استفاده از خدمات درمانی بیش از ۱۰۰ کیلومتر را تا مرکز اصفهان طی کنند. شبکه ملی بهداشت امکانات خوب و مناسبی در اصفهان ایجاد نکرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سال های گذشته به مردم منطقه شرق اصفهان ظلم شده و مسئولان نباید بگذارند بیشتر از این در میان مردم شرق اصفهان نارضایتی ایجاد شود.

کد خبر 385433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.