نوروزی: خبرگزاری ایمنا ابزاری برای اثرگذاری در جامعه است

شهردار اصفهان گفت: در کنار هر سیاستمدار بزرگی همیشه خبرنگارانی هستند که به او کمک می‌کنند و در برپا شدن هر جنگی و استقرار صلح پایدار در جهان حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی عصر امروز (شنبه) در مراسم دوازدهمین سالگرد تاسیس خبرگزاری ایمنا، با تبریک دوازدهمین سالگرد تاسیس این خبرگزاری اظهار کرد: ایمنا آنگونه که نشان داده رشد و شکوفایی خوبی کسب کرده و شخصا زمانی که چند نفر از مسئولان کشور گفتند اخبار کلانشهرها را از این خبرگزاری دنبال می‌کنند بیش از پیش از خبرنگاران ایمنا حمایت کردم.

وی با بیان اینکه امیدواریم خبرنگاران ایمنا در جایگاه واقعی خبرنگاری نقش آفرینی کنند، افزود: اگر سابقه خبرنگاران در ایران را نگاه کنیم روزنامه نگاران بزرگی همچون فضل الله صلواتی داشته‌ایم که قبل از انقلاب با زندان و گرفتاری‌های مختلف روبه‌رو شده و پس از انقلاب نیز اولین فرماندار اصفهان بوده و در نخستین دوره مجلس نماینده اصفهان شد تا خود را به عنوان شخصیتی اثرگذار معرفی کند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه خبرنگار باید راهی را برود که در مسائل جامعه در موارد مختلف اثرگذار باشد، تصریح کرد: انور سادات و جمال عبدالناصر در نبرد سنگین مقابل اسرائیل متوجه شدند که دشمن آن‌ها در قاهره است و به همین دلیل با کودتا، نظام جدیدی را برپا کردند و آنکه این اندیشه‌ها را هدایت می‌کرد خبرنگاری بود به نام «حسنین هیکل»؛ این شخصیت آشنایی کاملی با تاریخ جهان و جهان عرب داشته و ۱۷ سال سردبیر الاهرام در مصر بود.

وی با بیان اینکه این خبرنگار مصری نقش موثری در عرصه جهانی داشت، ادامه داد: هیکل در جنگ شش روزه بین اعراب و اسرائیل نقش‌آفرینی کرد البته نه در جبهه جنگ بلکه در جایی که سیاست‌ها مشخص می‌شد؛ او کسی بود که در صلح و جنگ نقش کلیدی داشت.

نوروزی خاطرنشان کرد: در کنار هر سیاستمدار بزرگی همیشه خبرنگارانی هستند که به او کمک می‌کنند و در برپا شدن هر جنگی و استقرار صلح پایدار در جهان حضور خواهند داشت.

شهردار اصفهان خطاب به خبرنگاران ایمنا گفت: شما مسیری را انتخاب کرده‌اید که اگر بتوانید آن را با مطالعه همراه کنید و با علوم مختلف آشنا شوید، یقینا در این جایگاه پله‌های ترقی را طی خواهید کرد.

وی با بیان اینکه در عرصه خبرنگاری نباید احساسی عمل کرد، افزود: بدون مطالعه در زمینه‌های مختلف فرد نمی‌تواند از جنس خبرنگاران موثر باشد؛ آنان باید در عرصه فعالیت خود الگویی داشته و مسیر خویش را سریع، صحیح، دقیق، روشنگر و با بیان حق، صداقت و شجاعت ادامه دهند.

نوروزی خبرنگاری را امری به دور از نمایشی بودن و دارای جایگاه بسیار مهمی عنوان کرد و افزود: جوانان خبرنگار در مسیر رشد و بالندگی بوده و در همه عرصه‌ها اثرگذار هستند بنابراین باید ابزار برای آنان فراهم شوند و ایمنا برای آنکه این زمینه را فراهم کند، حمایت می‌شود.

وی اضافه کرد: خبرنگاران ایمنا باید در بیان مطالب در جامعه به گونه‌ای عمل کنند که جامعه را به سوی آرامش برده، از تملق‌گویی و چابلوسی پرهیز کرده و به گونه‌ای عمل کنند که اگر مسئولی دچار چالشی شد از حضور آنان هراس داشته باشد.

شهردار اصفهان شفافیت را رسالت عظیم خبرنگاران دانست وگفت: نقش خبرنگاران به دلیل گام برداشتن در راستای شفافیت مانند نقش پیامبران و معلمان است. ایران به افرادی نیاز دارد که اخبار را به‌صورت شبانه‌روزی رصد کرده و کشور را از چالش‌ها در امان نگه دارند.

وی با اشاره به سفر پیش روی خود به روسیه گفت: در جریان این سفر  به سنت‌پترزبورگ و مسکو رفته و با مسئولان اجرایی در این شهرها ملاقات خواهم کرد و دو سخنرانی نیز خواهم داشت؛ امیدوارم آنچه از این سفر بازتاب داده می‌شود، به دور از تحریف باشد.

کد خبر 385421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.