تاکید داریم مدیریت شهری به ورزش بانوان بپردازد/ آگاهی جامعه باید افزایش یابد

رییس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر آگاهی و فرهنگسازی که جامعه باید نسبت به ورزش بانوان داشته باشد را ندارد و به همین خاطر می بینیم که نگاه مدیران سلیقه ای است، در دستگاه های مختلف و بخش های خصوصی نگاه ها متفاوتی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا فریده روشن ظهر امروز _ شنبه ۱۹ خرداد ماه _ در گردهمایی نواب رؤسای هیئت های ورزشی و مسئولان بانوان شهرستان های تابعه استان اصفهان که با حضور مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، در خصوص ورزش بانوان، اظهار کرد: از خبرنگاران و اصحاب رسانه میخواهم بیشتر در بحث فرهنگسازی ورزش بانوان تلاش کنند زیرا منافع آن برای خانواده و جامعه از لحاظ سلامت جسم و روح است. نیاز داریم نگاه دیگری به ورزش بانوان شود، هرچند امروزه جنسیت زدگی را در ورزش بانوان نداریم و می بینیم در همه عرصه های ورزشی آن ها فعالیت دارند، هرجا که فرصتی به بانوان داده شده به خوبی توانسته اند تواناییشان را نشان دهند.

وی افزود: در حال حاضر آگاهی و فرهنگسازی که جامعه باید نسبت به ورزش بانوان داشته باشد را ندارد و به همین خاطر می بینیم که نگاه مدیران سلیقه ای است، در دستگاه های مختلف و بخش های خصوصی نگاه ها متفاوتی دارند و بحث فرهنگسازی به حد کافی نرسیده که خبرنگاران باید به این موارد بیشتر بپردازند و تبلیغات بیشتری انجام دهند، تا آنچه شایسته دختران و زنان جامعه است به دست بیاید.

رییس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در شورای شهر به خصوص کمیسیون فرهنگی یکی از سیزده اولویت بحث ورزش است، تصریح کرد: در بخش های همگانی و خصوصی ورزش حمایت داریم و هرچند در جاهایی به ما ایراد گرفته می شود که وظیفه شهرداری و مدیریت شهری فقط باید در بخش ورزش های همگانی باشند، اما سعی کردیم تا جایی که توان داریم به این مسئله بپردازیم. در ماه رمضان جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان که تاپاسی از شب برگزار می شد، تمام عزیزان ما در مدیریت شهری درگیر بودند که توانستند در این مسابقات در کلیه ورزش ها بانوان را دخیل دهند و آن ها هم به خوبی خودشان را نشان دادند.

روشن از معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، خواستار شد: حساسیت ورزش بانوان در استان های مختلف متفاوت است، تمام مدیران دستگاه های اجرایی به برگزاری برنامه های ویژه ورزشی بانوان موظف شوند. همچنین ساعاتی را برای کارمندان و پرسنل قرار دهند که بتوانند به ورزش بپردازند.

وی اضافه کرد: اگر بانوان کار مند و غیر کارمند را به دودسته تقسیم کنیم، به دلیل اینکه فشار کاری روی بانوان کارمند است به ورزش بیشتری نیاز دارند، در این بحث همکاری لازم توسط مدیران آن انجام نمی شود. صبح تا بعد از ظهر بانوان کارمند سرکار هستند و بیشتر سالن های ورزشی بعد از ظهر ها در اختیار آقایان است و به همین خاطر می گویم نگاهی تعادلی وجود ندارد، ما در مدیریت شهری تاکید کردیم به این بخش بپردازند.

رییس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص حمایت از بخش های خصوصی ورزش، تصریح کرد: امروزه بخش های خصوصی فعالانه از ورزش بانوان حمایت می کنند، در مواقعی لازم است سیاست گذاری ها حمایت از بخش های خصوصی باشد که بتوانند مشارکت خودرا بیشتر کنند. بیشتر وقت را در بخش دولتی و ارگان های دولتی گذاشتیم که آن ها از ورزش بانوان حمایت کنند اما اگر اندکی از آن وقت را در حمایت از بخش های خصوصی گذاشته بودیم خیلی زودتر به نتیجه می رسیدیم.

روشن ادامه داد: در جلسه ای که با دکتر رضایی داشتم از لحاظ سلامت جسمی و پزشکی به این مباحث آشنا هستند و دیدگاه مثبتی دارند ولی این را می طلبد که استانداران به بحث ورزش بانوان ورود کنند و از آنها حمایت کنند، نیاز داریم بخش آگاهی جامعه را تقویت کنیم.

کد خبر 385418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.