بانوان جلوتر از آقایان در ورزش اصفهان

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: اصفهان در بیش از 50 رشته ورزشی ملی‌پوش دارد و در حوزه بانوان نیز عملکرد قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سلطان حسینی ظهر امروز _ شنبه 19 مرداد ماه _ در گردهمایی هیئت‌های ورزشی و مسئولان بانوان شهرستان‌های تابع استان اصفهان که در سرای ورزشکاران برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمت کشان ورزش بانوان در استان اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه نیمی از 320 هزار نفر بیمه شده ورزشی در استان اصفهان از بانوان هستند.

وی با بیان اینکه در ورزش بسیاری از بانوان استان اصفهان سرآمد کشور هستند، افزود: هیچ‌کس استان اصفهان را جزء استان‌های والیبال خیز قلمداد نمی‌کند، اما در تیم ملی آقایان امیرغفور،  مسعود غلامی و معنوی نژاد از استان اصفهان هستند و می‌توان گفت یک چهارم تیم ملی والیبال ایران متشکل از اصفهانی‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به اینکه در تیم ملی بانوان نیز اصفهانی‌ها سهم عظیمی دارند، اضافه کرد: بیش از 70 درصد تیم ملی والیبال بانوان کشور مختص ورزشکاران اصفهان است؛ در کنار والیبال باید به تیم ملی ووشو بانوان نیز اشاره کرد که تمام آن مشتکل از بانوان اصفهانی است.

تیم ملی هندبال در تسخیر اصفهانی‌ها

وی در خصوص وضعیت ورزش بانوان در استان اصفهان و افتخار آفرینی ورزشکاران بانوی اصفهان در رشته‌های مختلف، تصریح کرد: چندی پیش دختران اصفهانی در مسابقات اسکیت جهانی افتخار آفرینی خوبی داشتند؛ در هندبال نیز اگر یکی با انصاف قضاوت کند، کل تیم ملی هندبال بجز یکی دو نفر همه اصفهانی هستند.

سلطان حسینی با بیان اینکه در هندبال بانوان نیز ظرفیت خوبی وجود دارد، ادامه ‌داد: در فوتبال، فوتسال و تیراندازی نیز این ظرفیت درخشش بانوان در سطح کشور و حتی مسابقات جهانی وجود دارد، همانطور که در تیراندازی گلنوش سبقت اللهی و در تیراندازی با کمان مینو عابدی زبانزد کشور هتسند.

وی در خصوص توانایی‌های استان در ورزش کبدی اظهار کرد: در کبدی استان اصفهان ورزشکاران خوبی دارد و در تمرین‌های تیم ملی کبدی بانوان نیز چهار اصفهانی حضور مستمر و پررنگ دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان  با بیان اینکه گاهی مواقع فرصت تشکر از افتخار آفرینان شهر و کشورمان نداریم، اضافه کرد: در بازی‌های جهانی معلولان و توان‌خواهان ورزشکاران اصفهانی عملکرد بسیار خوبی دارد و در کل اصفهان در بیش از 50 رشته ورزشکار ملی‌پوش دارد، اما گاهی از تقدیر و موفقیت‌های این ورزشکاران غافل می‌مانیم.

وی ادامه داد: اصفهان در رشته‌های دیگر مانند دارت، کاراته، تکواندو و سایر ورزش‌های رزمی نیز ملی‌پوش‌های زیادی دارد.

اصفهان پیشگام در ورزش بانوان

سلطان حسینی در خصوص اقدامات بلند مدت استانی در حوزه ورزش بانوان در هیئت‌های ورزشی استان، تصریح کرد: ظرف دو سه سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه ورزش بانوان صورت گرفته‌است و در بیش از 70 رشته ورزش بانوان اسپانسرهای خوبی پیدا شده است؛ به عنوان مثال، باشگاه سپاهان در ورزش‌های سه‌گانه، دومیدانی، کبدی، بدمینتون و شمشیربازی بانوان اسپانسر شده است و بودجه‌هایی در اختیار هیئت‌ها قرار داده است.

وی با بیان اینکه هم افزایی آقایان و بانوان در تمامی هیئت‌ها باعث پیشرفت ورزش بانوان شده است، اظهار کرد: باید از هیئت‌ها تشکر کرد؛ هیئتی ندیدم که نائب رئیس یا بانویی از ریاست شکایت کند، در کنار این موارد باید اشاره کرد بسیاری از هیئت‌ها اکثر بودجه کم خود را صرف ورزش بانوان می‌کنند و این موفقیت‌ها حاصل دوراندیشی‌های هیئت ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان  تاکید کرد: بانوان استان در ورزش همگانی و قهرمانی گوی سبقت را از آقایان برده‌اند و این عملکرد قابل تقدیر است.

کد خبر 385415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.