افزایش ۳۸ درصدی صدور پروانه ساختمانی در کاشان

کاشان_معاون شهرسازی شهرداری کاشان از افزایش ۳۸ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در این شهر در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

حسن نعناکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری، تعداد ۳۸۳ پروانه ساختمانی به مساحت زیربنای ۱۲۷ هزار و ۵۵۰ متر مربع صادر شده که‌ از نظر تعداد، رشد ۳۸ درصدی و از لحاظ مساحت زیربنا افزایش ۳۲ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه آمار شهرسازی در سال ۹۷ با رشد چشمگیری همراه بود، یادآور شد: در این مدت یک‌هزار و ۱۴ مورد پرونده صدور پروانه ساختمانی در مناطق پنج‌گانه با مساحت زیربنای ۳۸۹ هزار و ۶۶۷ متر مربع تشکیل شده و علاوه بر آن در این مدت، ۴۴۱ مورد اصلاح پروانه، ۳۶۲ مورد تمدید پروانه، ۶۲۹ مورد صدور گواهی، ۱۹۰ مورد مجوز فعالیت، ۱۱ هزار و ۳۶۵ مورد مفاصاحساب و ۳۱۶ مورد تفکیک اراضی انجام شده است.

معاون شهرسازی شهرداری کاشان به عملکرد کمیسیون‌های بدوی و تجدیدنظر ماده ۱۰۰ در سال ۹۷ نیز اشاره و عنوان کرد: در کمیسیون بدوی ۲۰۱ جلسه برای بررسی دو هزار و ۸۳۶ پرونده مطروحه تشکیل شد و ۹۸ جلسه نیز برای بررسی مجدد یک‌هزار و ۳۶۵ مورد پرونده موضوع اعتراض در کمیسیون تجدیدنظر برگزار شده است.

نعناکار گفت: در سال ۱۳۹۷ در کمیسیون‌های بدوی و تجدیدنظر به ترتیب ۲۹۳ و ۱۶۴ حکم تخریب صادر شده است.

وی با اشاره به نحوه فعالیت "کمیته نمای ساختمانی"، تصریح کرد: این کمیته که از آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده با تشکیل ۱۰۴ جلسه برای بررسی ۵۵۰ پرونده اقدام کرده است.

معاون شهرسازی شهرداری کاشان تأکید کرد: کمیته نما مسئولیت نظارتی و کنترلی خود را با تعیین الزامات نماهای ساختمانی مبتنی بر شرایط فرهنگی و اقلیمی مناطق مختلف شهری کاشان انجام می‌دهد.

نعناکار با تأکید بر عزم جدی مدیریت شهری برای مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی و تخلفات این حوزه بیان کرد: کنترل و بازدارندگی در این حوزه از طریق ستاد انضباط شهری و حضور شهربان‌ها در محل ساخت و سازها، انجام می‌شود، بازرسان شهرداری در مرحله نخست اخطار و در مراحل بعدی برخوردهای قانونی نظیر ارجاع به کمیسیون ماده ۱۰۰ و تعطیلی فرآیند ساخت و ساز را اعمال می‌کنند.

وی ادامه داد: شهروندان باید پیش از ساخت و ساز مجوزهای لازم و پروانه ساختمان را دریافت کنند تا در میانه عملیات ساختمانی با مشکلات مختلف مواجه نشوند.

کد خبر 385404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.