شورا محل گفت‌وگو و حتی جدل لفظی است

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه رئیس این نهاد یک رای و مابقی اعضا نیز هرکدام یک رای جداگانه دارند، گفت: شورای شهر اداره نیست که یک نفر حرف آخر را بزند بلکه این نهاد محل مشورت، بحث،تبادل نظر و حتی جدال لفظی است.

به گزارش ایمنا، سید احمدرضا دستغیب اظهار کرد: شورا پارلمان شهری و محلی برای شکل‌گیری مشورت است و باید بحث و تبادل نظر بین اعضاء آن صورت گیرد و این مباحث بصورت کاملا  آزادانه و جدی دنبال شود.

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: تاکید من و سایر اعضاء شورای شهر شیراز که همگی عضو لیست امید بودند از ابتدای روی کارآمدن شورای پنجم این بوده که همه در برابر رای خودشان مسئول هستند و تاکنون نیز کار بر مبنای همین مسئله پیش رفته و این یکی از ویژگی‌های مثبت این دوره شورا است که اعضاء اصول دموکراسی را به درستی تمرین و اجرا می‌کنند.

وی شورای شهر را محل گفت‌وگو و چانه زنی دانست و معتقد است که اگر جز این باشد جای نگران است.

دستغیب گفت‌وگو و حتی تفاوت نظر در موضوعات مختلف و پافشاری اعضاء بر روی موضع خود و حتی در برخی موارد بروز جدل لفظی را یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های شورای پنجم عنوان کرد.

وی اضافه کرد: برای خدمت به شهروندان همه دست دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف مسئولیت دارند و باید با همکاری و تعامل در جهت خدمت به مردم گام بردارند که بخش مهمی از این مسئولیت بر عهده خبرنگاران و رسانه‌ها است.

رئیس شورای شهر شیراز افزود: اگر شورای شهر طرح‎ها و لوایح خوبی تدوین و مصوب کند اما در اجرا به خوبی انجام نشود و یا رسانه‌ها مشکلات و مطالبات مردمی را به درستی به گوش مسئولان نرسانند قطعا در نهایت شهر توسعه مدنظر را تجربه نخواهد کرد.

وی وظیفه اصلی شورای شهر را در حوزه قانون‌گذاری دانست و اظهار کرد: مهمترین مسئله‌ای که می‌تواند به کمک شورا و مدیریت شهری برای توسعه شهر بیاید مشارکت مردم است  که نقش خبرنگار و رسانه‌ها در این جهت بسیار حائز اهمیت است.

دستغیب به فعالیت خود در سالیان گذشته و در رسانه‌های مکتوب اشاره کرد و گفت: هرگز نباید اخبار یکسویه منتقل شود بلکه رساندن مطالبات مردم به مسئولین نیز یکی از وظایف مهم خبرگزاری‌ها است.

کد خبر 385389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.