پیام صلح جهانی در دستان ونیز

لورنزو کوئین، از مجسمه‌سازان مشهور ایتالیایی، در جشن دوساله هنر در ونیز از آخرین اثر هنری خود، که پلی ساخته شده از دست‌های غول‌پیکر بود، رونمایی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پل جدید که از شش جفت دست تشکیل شده است درقسمت ورودی آرسنال، یکی از مکان‌های تاریخی شهر ونیز، قرار گرفته است. هر کدام از این شش جفت دست نماد یکی از ارزش‌های ضروری جهانی، یعنی دوستی، دانش، یاری، اعتماد، امید و عشق است که مردم را به غلبه بر تفاوت‌های بین خود برای ساختن دنیایی بهتر در کنار هم فرا می‌خواند.

شهر ونیز به عنوان یکی از شهرهای میراث جهانی، به شهری با پل‌های زیاد معروف است و پل جدید با پهنایی برابر با ۲۰ متر و ارتفاع ۱۵ متر، اندازه‌ای مشابه با سایر پل‌های بزرگ شهر دارد. لورنزو کوئین بر این باور است که ونیز بهترین مکان ممکن برای ترویج پیام وحدت و صلح جهانی است پس سعی کرده است با طراحی این پل‌ پیام خود را به گوش جهانیان برساند.

اولین جفت دست نماد دوستی است چرا که کف دو دست به همدیگر چسبیده است و پیوند محکم بین آن دو تصویری متقارن در ذهن بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد که می‌تواند بیانگر صداقت و حمایت باشد. مفهوم دانش در جفت دستی که یکی از آن‌ها پیر و دیگری جوان است، منتقل می‌شود و این ایده را در ذهن مردم به وجود می‌آورد که دانش از یک نسل به نسل بعد منتقل می‌شود. مفهوم یاری از دو دست متصل به هم درک می‌شود. دست کوچکی که دست بزرگ‌تری را محکم گرفته است، مفهوم اعتماد را در ذهن مردم مجسم می‌کند و پیوند بین انگشتان در هم فرو رفته می‌تواند بیانگر امید و مثبت‌اندیشی برای آینده باشد. در نهایت، انگشتان دو دستی که در هم قفل شده ‌است شدت عشق و دلبستگی را به تصویر می‌کشد.  

کد خبر 385386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    1 0
    چه قشنگ