مشارکت خیرین پشتوانه اصلی ترویج فرهنگ قرآنی است

استاندار اصفهان گفت: مشارکت خیرین و قرآن یاوران پشتوانه اصلی ترویج فرهنگ قرآن در جوامع است و اگر مشارکت این افراد نباشد دولت‌ها به تنهایی هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی پیش از ظهر امروز شنبه - ۱۹ مرداد ماه - در نشست خبری استاندار اصفهان و رئیس مهد قرآن کریم کشور در خصوص یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قران کریم کشور در گلپایگان و خوانسار، اظهار کرد: ترویج قرآن و بیرون آوردن قرآن از غربت یکی از وظایف مسئولان است، قرآن حتی در بین مسلمانان نیز غریب است و یکی از وظایف ما تلاش در جهت آشنایی با قرآن و به کارگیری مفاهیم آن است، باید از خودمان شروع کنیم و آن را به جامعه کشوری نیز تسری بخشیم. 

 وی با بیان اینکه تنها راه رسیدن به کمال انسانی و حقایق آن از طریق آشنایی با معارف قرآنی و اجرای فرامین آن صورت می‌گیرد، گفت:  اگر به جوامع غربی و آمار آسیب های اجتماعی آنان نگاهی بیندازیم خواهیم فهمید که فرهنگ و تمدن غربی جوابگوی خواسته‌های امروز دنیا نیست و اگر می‌خواهیم به کمال انسانی برسیم، باید آشنایی بیشتری با  مفاهیم قرآنی و اجرای دستورات آسمانی داشته باشیم. 

استاندار اصفهان گفت: همه باید در جهت استفاده از مفاهیم قرآنی تلاش کنیم، در همین راستا سازمان‌های مختلفی در تلاش هستند، برگزاری آزمون ها و گردهمایی‌هایی که برای حافظان قرآن برگزار می شود قدمی برای آشنایی با مفاهیم قرآنی و کمک به نسل جوان است.

رضایی افزود: دو شهرستان متدین و مذهبی خوانسار و گلپایگان که بزرگان آن همیشه در ترویج قرآن و مفاهیم قرآنی نقش داشته اند، به عنوان دو نگین انگشتری در بین شهرهای کشور می درخشند و پیشگام برگزاری آزمون‌های قرآنی هستند.

وی با اشاره به برگزاری دوره هشتم آزمون سراسری حفظ قرآن نیز در  دو شهرستان خوانسار و گلپایگان، گفت: خوشبختانه یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم و نهمین همایش مدیران مهدهای قرآن سراسر کشور از روز سه شنبه مورخ ۲۲ مرداد ماه لغایت پنجشنبه ۲۴ مردادماه در این دو شهر برگزار می‌شود و ما نیز افتخار خدمت گذاری در این رویداد را داریم.

استاندار اصفهان گفت: مراسم افتتاحیه روز سه شنبه در شهرستان خوانسار و مراسم اختتامیه در روز پنجشنبه ۲۴ مردادماه در شهرستان گلپایگان برگزار می‌شود، امید است برگزاری این آزمون به آشنایی همه علاقه مندان به قرآن  کمک کند تا بتوانیم بیش از پیش به فرامین قرآن عمل کنیم.

رضایی خاطر نشان کرد: من معتقدم همه مراسم‌ها و برنامه‌های مذهبی اگر مردمی نشود پایداری نخواهد داشت، همانطور که مراسم عزاداری محرم پس از گذشت بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال همواره پابر جا است و این کار را مردم انجام داده‌اند نه دولت‌ها.

وی افزود: تنها راه رسیدن به کمالات، آشنایی با مفاهیم قرآنی و اجرای آن است و حفظ قرآن نیز یکی از بهترین روش‌ها برای دستیابی به این مهم است، در جهت اجرای این دیدگاه هر گونه هماهنگی و پیگیری لازم باشد، در کنار همه موسسات قرآنی که برای ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت می‌کنند، ما نیز هر کجا در خواستی باشد می‌پذیریم و در حد توان، وظیفه شرعی اخلاقی و انسانی خود می‌دانیم که به ترویج قرآن و دستورات آن کمک کنیم. 

کد خبر 385382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.