مکزیک، دومین حریف ایران در راه المپیکی شدن

تیم ملی والیبال ایران پس از بازگشت رویایی مقابل مردان کاراییب و پیروزی سه بر دو در بازی اول، حال در راه المپیک باید مقابل مکزیک صف‌آرایی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _19مردادماه_ تیم ملی والیبال ایران دومین بازی خود در راه المپیک را از ساعت 17 و 30 دقیقه در مقابل مکزیک انجام خواهد داد. سروقامتان ایران روز گذشته و در اولین بازی خود، علی‌رغم اینکه دو ست اول را به کوبایی‌ها واگذار کردند در نهایت با نتیجه سه بر دو پیروز مسابقه شدند تا چراغ اول را در راه المپیک روشن کنند.

رقیب بعدی تیم ملی والیبال نیز از سرزمین آمریکا است، سبزپوشان مکزیکی که روز گذشته سه بر صفر نتیجه را در برابر میزبان مسابقات یعنی روسیه واگذار کردند کار سختی مقابل یوزهای ایرانی دارند. ایران با پیروزی روحیه بخش پا به بازی دوم گذاشته و امیدوار به پیروزی در این مسابقه و نزدیک‌تر شدن به المپیک است؛ اما در این راه نباید مکزیک را دست کم گرفت.

مکزیکی‌ها علی‌رغم اینکه روز گذشته در برابر روس‌ها شکست خوردند، اما نشان دادند که در دفاع می‌توانند موفق عمل کنند. آن‌ها همچنین خطا کمتری نسبت به رقیب پرآوازه خود داشتند. دست‌کم گرفته شدن حریف در بازی قبل باعث تا والیبالیست‌های ایرانی دو ست اول را واگذار کنند، مکزیک را نیز نباید دست‌کم گرفت تا امید المپیک همچنان زنده بماند.

مکزیک تیم 21 رنک جهانی است که در سید چهارم این مسابقات قرار گرفت. "ادواردو خسوس وارگاس" بازیکن کلیدی این تیم است که روز گذشته 9 امتیاز مقابل روس‌ها کسب کرد و به عنوان امتیازآورترین بازیکن شناخته شد. مکزیک سابقه دو دوره حضور در المپیک و پنج دوره مسابقات جهانی را دارد. تنها امید این تیم برای المپیک کسب سهمیه از طریق مسابقات قاره آمریکای شمالی است.

به نظر می‌رسد شاگردان ایگور کولاکوویچ امروز کار سختی را مقابل مکزیک نداشته باشند و رقابت اصلی و سنگین فردا مقابل روس‌ها شکل بگیرد، به همین علت باید دید آیا سرمربی تیم ملی والیبال ایران این ریسک را می‌کند که به بازیکنان اصلی خود برای این بازی استراحت دهد.

کد خبر 385377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.