مرگ مشکوک تازه عروس/ نشت گاز چاه فاضلاب سه قربانی گرفت

بازداشت سه مدیر مدرسه به دلیل گرفتن شهریه غیرمجاز، هشدارهای بهداشتی درباره ذبح دام، مرگ سه نفر بر اثر نشت گاز چاه فاضلاب، آندومتریوز عامل نازایی زنان، معاینه سلامت روان رانندگان در دستور کار و مرگ مشکوک تازه عروس پس از ماه عسل عناوین خبرهای بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت یک بعد از ظهر پنجشنبه ۱۷ مرداد، مأموران کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا در تماس با بازپرس کشیک قتل از مرگ مشکوک زن جوانی در خانه‌اش خبر دادند.

با اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس جنایی و تیم تحقیق آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته آثار کبودی و جراحت روی سر و صورت زن جوان دیده شد. به همین خاطر با توجه به مشکوک بودن علت مرگ دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی از سوی بازپرس جنایی صادر شد.

همچنین همسر وی که در خانه حضور داشت تحت بازجویی قرار گرفت. این تازه داماد ۳۹ ساله به مأموران گفت: من و همسرم یک هفته قبل ازدواج کردیم البته از حدود ۱۰ سال قبل با او همکار بودم. بعد از ازدواج چند روزی برای ماه عسل به گرجستان رفتیم. بعد از بازگشت به خانه‌ای که برای زندگی خریده بودیم آمدیم و قصد بازسازی آن را داشتیم اما امروز صبح وقتی همسرم وارد سرویس بهداشتی خانه شد ناگهان صدای وحشتناکی شنیدم با عجله در را باز کردم که دیدم همسرم روی زمین افتاده است خیلی ترسیدم چون سرش به شیر آب خورده و از هوش رفته بود. او را از دستشویی بیرون کشیدم و با اورژانس تماس گرفتم. بعد از آمدن مأموران امداد به من گفتند همسرم فوت کرده است.

سرهنگ سرافراز احمدی، رئیس کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا با اعلام این خبر گفت: جسد به دستور بازپرس دشتبان از شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. در بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مشخص شد که آثار جراحتی که روی بدن عروس جوان دیده شده مرگبار نبوده است. همچنین آثار کبودی روی گردن و صدماتی که نشان دهنده وقوع قتل باشد نیز مشاهده نشد. نظریه اولیه متخصصان پزشکی قانونی مرگ بر اثر سکته اعلام شده اما درخواست آزمایش سم شناسی نیز داده شده و تا اعلام نظریه قطعی درباره علت مرگ تازه عروس همسر وی به دستور بازپرس پرونده بازداشت خواهد ماند.‌

پرونده قضایی برای ۳ مدیر مدرسه به دلیل گرفتن شهریه غیرمجاز

برای سه مدیر مدرسه به علت دریافت غیر مجاز شهریه از والدین دانش آموزان پرونده قضایی تشکیل می شود.

حسن خانجانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان اظهارکرد: موضوع دریافت نکردن شهریه توسط دادستانی به اداره کل آموزش و پرورش استان همدان اعلام و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه دادستانی در زمینه برخورد با این تخلف جدی و مصمم است اضافه کرد: تاکنون گزارش دریافت شهریه توسط مدیران سه مدرسه گزارش و مقرر شد اداره آموزش و پرورش این افراد را به دادستانی برای تشکیل پرونده معرفی کند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان افزود: دریافت شهریه طبق اصل ۳۰ قانون اساسی و ماده ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی، نقض حقوق اساسی افراد است و متخلفان راهی زندان می شوند.

هشدارهای بهداشتی درباره ذبح دام در عید قربان

رییس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، با اشاره به افزایش آمار ذبح دام در کشور همزمان با عید قربان، توصیه‌هایی در جهت ذبح بهداشتی دام و همچنین طریقه مصرف و نگهداری گوشت دام ارائه کرد.

دکتر بهزاد امیری، اولویت وزارت بهداشت در جلوگیری از بیماری واگیر تب‌کریمه کنگو را آگاه‌سازی مردم خواند و گفت: در آستانه عید قربان برخی افراد اقدام به ذبح گوسفند می‌کنند، افراد بهتر است خرید دام را از مراکزی انجام دهند که زیرنظر سازمان دامپزشکی بوده و ذبح دام را نیز در کشتارگاه‌ها انجام دهند.

رییس اداره کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با تاکید براینکه گوشت دام ذبح شده باید به مدت حداقل ۲۴ساعت در دمای چهار درجه سانتی‌گراد قرار داده شود، افزود: این فرآیند از آن جهت اتفاق می‌افتد که در این مدت میزان اسیدیته و PH گوشت کاهش یافته و اگر ویروسی در آن وجود داشته باشد، از بین می‌رود. البته توصیه می‌کنیم برای مصرف جگر و سایر امعاء و احشا دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتی‌گراد اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد فوت شده به علت تب کریمه‌کنگو، به علت مصرف جگر خام بوده است، توصیه کرد: مردم از مصرف جگر خام خودداری کنند. البته باید به این نکته توجه شود که مصرف جگر خام علاوه‌ بر افزایش ریسک احتمال ابتلا به تب‌ کریمه‌کنگو، می‌تواند باعث بروز بیماری‌های دیگری نیز شود.

گاز گرفتگی چاه فاضلاب جان سه شهروند را گرفت

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی بیرجند گفت: گاز گرفتگی چاه فاضلاب در یکی از محلات بیرجند هفت نفر را روانه بیمارستان کرد که متاسفانه سه عضو یک خانواده جان خود را از دست دادند.

مهدی قصاب فر اظهارکرد: حادثه گاز گرفتگی چاه فاضلاب در یکی از منازل مسکونی خیابان ظفر بیرجند ساعت ۲۱ و ۷ دقیقه جمعه شب به آتش نشانی گزارش شد که چهار نفر از اعضای یک خانواده در این حادثه دچار گاز گرفتگی شده بودند و بلافاصله توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

 وی با اشاره به فوت سه نفر از حادثه دیدگان که عضو یک خانواده بوده اند، گفت: حال نفر چهارم خانواده نیز وخیم گزارش شده است.

به گفته وی مدیرعامل و سه نفر از کارکنان آتش نشانی بیرجند نیز حین انجام امدادرسانی دچار مصدومیت شده اند.

کدام زنان دچار ناباروری می شوند؟

عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا با بیان اینکه با آندومتریوز، ناباروری به سراغ زنان می آید، گفت: بین ۳۰ تا ۵۰ درصد بیماران دارای ناباروری مبتلا به آندومتریوز هستند.

دکتر خدیجه شادجو با اشاره به اینکه اکثر بیماران، زنان جوانی هستند که در سنین باروری قرار دارند، افزود: هرچند این بیماری کشنده نیست اما کیفیت زندگی مبتلایان را کاهش می‌دهد و مشکلات زیادی برای آنان ایجاد می‌کند.

وی گفت: هرچند علت این بیماری هنوز به درستی معلوم نیست اما مشخص شده که عوامل ژنتیکی و آلودگی محیط زیست در بروز آن نقش دارد. ژنتیک در ابتلا به این بیماری بسیار موثر است و خطر ابتلا در صورتی که بستگان درجه یک دچار بیماری باشند، ۶ تا ۹ برابر افزایش می‌یابد.

این متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ لاپاراسکوپی اندومتریوز برلزوم تشخیص زودهنگام این بیماری تاکید کرد و گفت: شناخت و آگاهی درست از این بیماری، زمینه تشخیص زود هنگام و درمان صحیح آن را فراهم می‌سازد، لذا همکاران ما که در بخش بهداشت از جمله پزشکان عمومی، ماماها، متخصص گوارش، جراح عمومی و اورولوژیست باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

معاینه سلامت روان رانندگان در دستور کار

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار نفر عضو سازمان نظام روانشناسی کشور شده‌اند، خاطرنشان کرد: از نظر سازمان نظام روانشناسی کشور کار حرفه‌ای این افراد با توجه به دوره‌هایی که گذرانده‌اند و آموزش‌هایی که فراگرفته‌اند قابل قبول است و برای کسی که پروانه نداشته باشد و عضو این سازمان نباشد حبس تا ۳ سال لحاظ شده است.

حاتمی ضمن ابراز نگرانی از مشکلاتی که در بحث رانندگان وجود دارد و موجب حوادث تلخ بسیار زیادی در سطح کشور شده است، تاکید کرد: یکی دیگر از حوزه‌هایی که در حوزه روانشناسی مغفول مانده بحث سلامت روان رانندگان است و در تمام دنیا یکی از معایناتی که برای متقاضیان گواهینامه رانندگی انجام می‌شود معاینه سلامت روان بوده، کاری که در ایران انجام نمی‌شود و به‌دنبال اجرایی شدن آن در سطح کشور هستیم

درخواست پلیس پیشگیری ناجا از مراجع قانونگذار برای حمایت از جنگلبانان

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه جنگلبانان در زمره ضابطان خاص دستگاه قضائی به شمار می‌روند و حمایت‌های ویژه مسئولان کشوری را می‌طلبند، تصریح کرد: از مراجع قانونگذار کشور درخواست می‌کنیم از جنگلبانان در مبارزه با مجرمان حمایت کنند و با وضع قوانین بازدارنده همیار و همراه تلاشگران و حافظان منابع طبیعی کشور باشند.

سردار محمد شرفی در سومین جشنواره ملی روز جنگلبان با مهم  ارزیابی کردن رسالت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، همه نهادهای مردمی را به حفاظت و نگهداشت منابع طبیعی و مشارکت در پویش اجتماعی "من یک جنگلبانم" دعوت کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه گفت: از همه صاحبان قلم، هنرمندان و ورزشکاران که در نظام اطلاع رسانی و اجتماعی کشور نقش آفرین هستند دعوت می‌شود با ورود به صحنه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی کشور از هدر رفت جنگل‌ها و مراتع، این نعمت الهی که میراث گرانقدر گذشتگان است جلوگیری کنند.

خبر خوش معاون وزیر کار برای خبرنگاران

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اهتمام وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی برای حل مشکل عنوان شغلی خبرنگاران رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها برای بازنشستگی سخت و زیان‌آوری خبر داد.

حاتم شاکرمی گفت: خبرنگاران از نظر حقوق و مزایا شرایط خوبی ندارند و موضوع بیمه و سنوات و بازنشستگی از دغدغه های مهم آنها است.

شاکرمی در ادامه خبرنگاری را بر اساس مصوبه هیات دولت جزو مشاغل سخت و بند ب آیین نامه سخت و زیان آوری ذکر کرد و گفت: خبرنگاری ماهیتش سخت و زیان آور است اما در فرایند بررسی سخت و زیان آوری این شغل مشکلاتی است که بخشی از آن رفع شده و بخشی دیگر در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد: خبرنگارانی که عنوان شغلی‌شان خبرنگاری است و کارفرمای مشخصی دارند مشکلی در سخت و زیان‌آوری ندارند ولی خبرنگارانی که از بیمه اختیاری یا مشاغل آزاد استفاده می‌کنند دارند مشکل دارند که در حال بررسی و حل مشکلات آنها هستیم.

وی درباره خبرنگاران رسانه‌ها و خبرگزاری‌هایی که عنوان شغلی آنها  غیرخبرنگاری قید شده است ولی کار خبرنگاری می‌کنند، گفت: با اهتمامی که وزارت کار در این زمینه صورت داده و مذاکراتی که با سازمان تامین اجتماعی آغاز کرده ایم این مشکل قابل حل شدن است و امیدواریم بتوانیم با توجه به آنکه سختی شغل خبرنگاری بر اساس مصوبه هیات دولت به تصویب رسیده از ظرفیت‌های دولت برای این منظور استفاده کنیم و حتی اگر لازم باشد ماده واحده ای را در این خصوص به مجلس ارسال کنیم.

به گفته معاون روابط کار وزارت کار، مصادیق سخت و زیان اوری خبرنگاری شامل گزارشگران، خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان خبری می شود و تعیین مصادیق خبری بر عهده وزارت کار گذاشته شده است.

کد خبر 385374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.