۵۶ مجتمع تجاری کاشان در شرایط نامطلوب ایمنی قرار دارد

کاشان_مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از وجود مراکز و مجتمع‌های بدون تاییدیه ایمنی در این شهر خبر داد و گفت: با انجام بازدید از ۵۶ مرکز تجاری و پاساژ در شهر مشخص شد وضعیت ایمنی آن‌ها به غیر از مجتمع تجاری امیرکبیر در شرایط بسیار نامطلوبی قرار دارد.

محمد مسعود چایچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان با بیان اینکه مراکز و مجتمع‌های تجاری شهری  از حیث ایمنی بازدید و ارزیابی می‌شود، اظهار کرد: در این بازدیدها وضعیت ایمنی  مراکز و محیط‌های پیرامونی از جمله راه‌های ورود و خروج، تیم‌های اعلام و اطفا حریق، انبارها و سیستم سرمایش و گرمایش برسی و نواقص و معایب احصا و دستورالعمل های ایمنی برای  رفع نواقص به مدیر مجتمع ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: در این بازدید ها چک لیستی که دارای ۳۲ بخش اصلی است از سوی کارشناسان تکمیل و سطح خطرپذیری مراکز تجاری مشخص می‌شود و آموزش‌ها و توضیحات لازم به مسئولان واحدها ارایه می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان یادآور شد: با انجام بازدید از ۵۶ مرکز تجاری و پاساژ در شهر مشخص شد وضعیت ایمنی آن‌ها به غیر از مجتمع تجاری امیرکبیر در شرایط بسیار نامطلوبی قرار دارد.

چایچی با بیان اینکه برای رفع مشکلات ایمنی موجود در مراکز و مجتمع‌های تجاری دستورالعمل ویژه‌ایی به این اماکن ارسال شده است، تأکید کرد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته وضعیت جان‌پناه، نرده‌گذاری دستگاه راه‌پله، سیستم گرمایشی، راه و مسیر خروج اضطراری، سیستم برق‌کشی و تاسیسات گاز ساختمان از حیث ضوابط ایمنی بررسی شده و اشکالات و نواقص احتمالی با توجه به شرایط مختلف به مالک یا مدیر مجتمع ابلاغ و راه‌کارهای لازم برای ارتقا ایمنی مجتمع تبیین شده است.

وی با بیان اینکه همکاری همه مسئولان اتاق اصناف و مدیران اداره صنعت، معدن وتجارت کاشان و اتحادیه‌های صنفی برای اجرای کامل قوانین و ضوابط وضع شده در زمینه ایمنی واحدها و مراکز صنفی و تجاری لازم است، خاطرنشان کرد: با تدوین و ابلاغ مقررات ایمنی به هنگام صدور و یا تمدید مجوز فعالیت صنفی، مالکان و متصدیان واحدهای تجاری را ملزم به ایمن‌سازی این مکان‌ها  کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر به سبب نادیده گرفتن ضوابط و مقررات ایمنی از سوی مردم و مدیران، شاهد ادامه فعالیت مراکز  و کارگاه‌های صنفی  و تجاری ناایمن هستیم که به سبب پتانسیل خطرپذیری بالا در زمان وقوع حوادث، امکان آسیب‌پذیری مالی و جانی را افزایش می‌دهد.

کد خبر 385366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.