لزوم توجه به درآمدهای مبتنی بر علم و فناوری در حوزه مدیریت شهری

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: توجه به درآمدهای مبتنی بر علم و فناوری در حوزه مدیریت شهری لازم و ضروری است.

علیرضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نگرش مدیریت نوین شهری اصفهان به مقوله پژوهش، علم و فناوری، از منظر ارزش افزایی تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از سازمان‌ها در حیطه‌های مختلف کاری از جمله پژوهش در تأمین منابع مورد نیاز خود با محدودیت رو به رو هستند، افزود: برای رفع این مشکل نیاز است درآمدهایی مبتنی بر علم و فناوری مورد توجه قرار گیرد.

صادقیان تصریح کرد: شهرداری اصفهان با اندوخته دانش و انباشت علم و تجربه خود در زمینه‌های مختلف و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گوناگونی همچون فروش خدمات فنی، فروش محصولات و خدمات ناشی از اجرای پروژه‌های پژوهشی و فنی و مهندسی، بهای اطلاعات پردازش شده و ... از توانایی‌های لازم جهت دستیابی به درآمدهای مبتنی بر علم و فناوری برخوردار است.

وی ادامه داد: نخستین زمینه‌های پژوهش درآمدزا در شهرداری اصفهان با همت رصدخانه فرهنگی اجتماعی در سال جاری تحقق یافته و قرار است خروجی‌های پروژه «طراحی مدل مفهومی شناسنامه فرهنگی اجتماعی محلات شهر اصفهان» در برخی از شهرهای مجاور اصفهان پیاده سازی و درآمد حاصل از آن به حساب شهرداری اصفهان واریز شود.

صادقیان گفت: قرار است تمهیداتی در خصوص اشاعه دیدگاه درآمدهای علم و فناوری در شهرداری اصفهان اندیشیده شود تا شاهد تسری آن در تمام سطوح شهرداری باشیم.

کد خبر 385347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.