ظهرابی: شمار محیط بانان باید ۳ برابر شود

معاون محیط زیست طبیعی گفت: براساس دستور العمل دولت برای محدود و کوچک شدن ارگان‌ها، افزایش نیروی محیط بان امکان پذیر نخواهد بود، به این دلیل سازمان محیط زیست به سمت فعالیت‌های مشارکتی حرکت کرده است.

به گزارش ایمنا، حمید ظهرابی درباره تعداد محیط بانان در مناطق تحت حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در مناطق تحت حفاظت و شکار ممنوع سازمان به ازای هر ۶ هزار هکتار باید یک محیط بان حضور داشته باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم به یک استاندارد ملی برسیم باید در مناطق کوهستانی در هر ۲۵۰۰ هکتار یک محیط بان حضور داشته باشد و در مناطق بیابانی در هر ۴۵۰۰ هکتار باید تعداد محیط بانان دو برابر شود.

ظهرابی گفت: با توجه به افزایش مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست و افزایش فعالیت سطح توسعه‌ای باید تعداد محیط بانان در چند سال آینده ۳ برابر افزایش یابد.

وی ادامه داد: براساس دستور العمل دولت برای محدود و کوچک شدن ارگان‌ها، افزایش نیروی محیط بان امکان پذیر نخواهد بود به همین دلیل سازمان محیط زیست به سمت فعالیت‌های مشارکتی حرکت کرده است.

معاون محیط زیست گفت: سعی براین است که مناطق تحت مدیریت محیط زیست با مشارکت مردم حفاظت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بیشتر کشورهای دنیا به طور معمول برای هر یک هزار هکتار یک محیط بان در نظر گرفته می شود که ایران بدلیل کمبود نیرو به ازای هر سه تا پنج هزار هکتار یک محیط بان خدمت می کند.

کد خبر 385346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.