رونمایی از سامانه متحرک ثبت تخلفات رانندگی بندرعباس

بندرعباس_شهردار بندرعباس از رونمایی و آغاز فعالیت سامانه متحرک(خودرویی) ثبت تخلفات رانندگی در این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده در مراسم رونمایی از سامانه متحرک(خودرویی) ثبت تخلفات رانندگی این شهر، اظهار کرد: این سامانه خودرویی مجهز به چهار دوربین رنگی مادون‌قرمز است که کار ثبت تخلفات رانندگی در شهر را انجام می‌دهد.

وی از مشارکت شهرداری بندرعباس و پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در راه‌اندازی سامانه متحرک ثبت تخلفات رانندگی خبر داد و افزود: این سامانه قابلیت ثبت لحظه‌ای خودروهای متخلف را دارد.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه نرم‌افزار این سامانه قابلیت پلاک‌خوانی را نیز دارد، گفت: قابلیت عملکرد در دمای ۲۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد و قابلیت عملکرد تا شرجی ۹۶ درصد از ویژگی‌های این سامانه است.

امینی‌زاده با اشاره به تخلفات قابل ثبت توسط این سامانه، بیان کرد: توقف ممنوع، توقف مطلقا ممنوع، توقف در حریم پیاده‌رو، توقف در حریم گذرگاه عابر پیاده، توقف در حریم چهارراه، توقف در حریم تونل، توقف در حریم پل‌، نبود معاینه فنی، توقف غیرمجاز در ایستگاه تاکسی و اتوبوس از تخلفات قابل ثبت توسط این سامانه است.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این سامانه نظم بخشی به ترافیک شهری است، اضافه کرد: توقف در محل تخلیه زباله، توقف در محل شیر آتش‌نشانی، توقف در پارکینگ مخصوص معلولان و توقف دوبله نیز توسط این سامانه ثبت و جریمه مربوطه لحاظ می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهر بندرعباس محدوده فعالیت و تردد سامانه متحرک ثبت تخلفات رانندگی است، بیان کرد: سامانه متحرک توسط شهرداری بندرعباس خریداری شده و در اختیار پلیس راهور قرار گرفته است.

وی در انتها نیز وی با بیان اینکه دومین سامانه ثبت تخلفات شهری نیز به زودی توسط شهرداری بر روی خودروی مورد نظر نصب و راه اندازی می شود، گفت: بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری برای خرید، نصب و پشتیبانی این سامانه اختصاص یافته است.

کد خبر 385335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.