ارزش بازار سرمایه کشور در حداقل خود قرار دارد

رییس هئیت مدیره شرکت سبدگردان هدف با کارکرد بانک سرمایه گذاری گفت: ارزش بازار سرمایه کشور در سطح حداقلی است در حالی که ارزش ذاتی بازار بسیار بالاتر از ارزش فعلی آن می‌تواند، باشد.

عباسعلی حقانی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از راه‌های افزایش ارزش بازار، رسیدن قیمت سهام به ارزش واقعی شرکت‌ها و راه دیگر آن، پذیرش شرکت‌های جدید در بازار سرمایه است.

وی افزود: به عنوان مثال شاید کل مصالحی که در "ایران مال" (واقع در شهر تهران) مصرف شده به اندازه تولید یک ماه شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز نباشد اما ارزش ساختمانی که ساخته شده است اگر در همین شرایط همگن سازی شود، می‌تواند ۲۰ برابر ارزش بازار فولاد مبارکه باشد.

رییس هئیت مدیره شرکت سبدگردان هدف با کارکرد بانک سرمایه گذاری گفت: واقعا جای تاسف دارد که حوزه تولید و کسب و کار، در شرایطی که سودآوری خوبی نیز دارد، ارزش پایین‌تری نسبت به حوزه‌هایی چون مسکن داشته باشد.

حقانی نسب تصریح کرد: "تولید و کسب و کار" باید ارزش‌های بالاتری نسبت به زمین و املاک داشته باشد اما به دلیل اینکه در حوزه سوداگری مسکن، مالیاتی وضع نشده اما برعملکرد شرکت‌ها مالیات ۲۵ درصدی وضع شده و دریافت می‌شود، همیشه فعالیت‌های سوداگرانه در ایران ارزش‌های بالاتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش کسب و کارهای مولد باید مانند سایر کشورها، ارزش‌های چند برابری نسبت به سایر حوزه‌ها همچون مسکن داشته باشد.

رییس هئیت مدیره شرکت سبدگردان هدف با کارکرد بانک سرمایه گذاری اظهار کرد: اگر چشم انداز نرخ بانکی کاهشی دیده شود و لایحه مالیات بر عایدی سرمایه نیز که بر فعالیت‌های سوداگرانه مانند افزایش نرخ ارز، طلا، خودرو و یا عایدی بر املاک و مستغلات، مالیات گرفته می‌شود به طور واقعی عملیاتی شود، مشخص خواهد شد که ارزش بازار سرمایه باید چندین برابر باشد و به همین دلیل معتقد هستیم ارزش بازار سرمایه در حداقل قرار دارد.

کد خبر 385326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.