اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه حلقه حفاظتی شهر

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث بخشی از حلقه حفاظتی شهر تا دو سال آینده در نظر گرفته شده تا بار ترافیکی اصفهان کاهش یابد.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بعد از پروژه خط دوم قطار شهری اصفهان، حلقه حفاظتی شهر به طول ۷۸ کیلومتر که ۴۵ کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان و مابقی در پنج شهر اطراف خواهد بود، بیشترین بودجه عمرانی شهر را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مصوبات لازم برای احداث حلقه حفاظتی شهر دریافت شده است، افزود: در حال حاضر مدیران شهری عزم جدی برای اجرای این پروژه دارند.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: بر اساس سیاستگذاری‌های انجام شده، در نیمه دوم سال گذشته با کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح "آفتاب" در بزرگراه شهید اردستانی، عملیات احداث اجرایی حلقه حفاظتی شهر آغاز شد تا علاوه بر تقاطع، یک کیلومتر رینگ در منطقه ۱۴، برنامه‌ریزی برای اجرای هفت کیلومتر از رینگ در منطقه ۱۵، احداث تقاطع نصف جهان در مجاورت کارخانه قند و اتصال رینگ به بلوار فرزانگان به طول شش کیلومتر در دستور کار قرار گیرد و اقدامات اجرایی آن آغاز شود.

وی تاکید کرد: با اجرای این پروژه‌ها ۹ کیلومتر از مسیر حلقه حفاظتی شهر احداث شده و نقش بسزایی در کاهش ترافیک شمال شرق اصفهان خواهد داشت.

مظفر با بیان اینکه احداث بلوار فرزانگان از خیابان بعثت تا اتصال به رینگ چهارم با عرض ۳۶ متر دارای دو باند رفت و برگشت به طول پنج کیلومتر در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پروژه می‌تواند بار ترافیکی ادامه بلوار فرزانگان را به حلقه حفاظتی شهر انتقال داده و عبور خوردوهای سنگین از خیابان‌های بعثت، سه راه نقشینه و زیرگذر عاشق اصفهانی و میدان جوان را حذف کند.  

وی ادامه داد: عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی نیز تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از برنامه زمانبندی جلوتر است.

مظفر خاطرنشان کرد: تا پایان امسال بلوار فرزانگان، تقاطع آفتاب و یک و نیم کیلومتر از مسیر رینگ در منطقه ۱۴ تکمیل خواهد شد تا ترافیک بعثت حذف و معضلات ترافیکی شمال شرق شهر برطرف شود.

وی افزود: آزادسازی مسیر حلقه حفاظتی شهر حدفاصل کارخانه قند تا بزرگراه شهید اردستانی به طول شش کیلومتر توسط مناطق ۱۰ و ۱۵ در حال انجام است تا عملیات اجرایی آن در پایان سال‌جاری آغاز و تا پایان سال آینده این مسیر هم اجرایی شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: با حمایت‌های شورای شهر و مدیریت شهری اصفهان، امسال بودجه مناسبی برای حلقه حفاظتی شهر پیش بینی شده به طوری که ۱۲۵ میلیارد تومان برای تقاطع نصف جهان، ۶۰ میلیارد تومان برای تقاطع آفتاب، ۱۵ میلیارد تومان برای ادامه بلوار فرزانگان در بخش اجرا  و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آزادسازی، ۱۰۰ میلیارد تومان برای مسیر حدفاصل کارخانه قند تا بزرگراه شهید اردستانی پیش بینی شده که در مجموع ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو سال اجرای حلقه حفاظتی شهر در نظر گرفته شده تا این مسیر از حلقه حفاظتی شهر تکمیل شود.

وی با تاکید بر اینکه حلقه حفاظتی شهر با استاندارد بالا دارای دو باند تندرو هر کدام با عرض ۲۰ متر و دو باند کندرو هر کدام با عرض ۱۱ متر و ۷۶ متر خط بدنه است، اظهار کرد: این پروژه به گونه‌ای پیش بینی شده تا بتواند تا سالها جوابگوی ترافیک شهر اصفهان باشد.

کد خبر 385323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.