هویت شهرسازی غرب اصفهان جان می‌گیرد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: هویت شهرسازی غرب اصفهان با بازنده‌سازی مادی رهنان و نماد اصفهان با کاشی شکسته در مجاورت بنای تاریخی آتشگاه در این منطقه جانی دوباره می‌گیرد.

سید عباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مادی‌ها ویژگی منحصر به فرد شهرسازی اصفهان به شمار می‌رود و ریشه تاریخی آن بر طبق متون تاریخی به پیش از دوره صفویان و به قرن‌ها پیش از ورود اسلام در جلگه اصفهان باز می‌گردد، از این رو اهمیت حفظ و احیاء این عنصر شهری بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از طول انهار شهر اصفهان در منطقه ۹ شهرداری اصفهان واقع شده است، افزود: در این راستا شهرداری منطقه ۹ اقدام به تعریف پروژه با ززنده‌سازی مادی رهنان کرده تا برای اعتلای هویت اصفهانی در شهرسازی ایرانی گامی جدی بردارد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پروژه باززنده‌سازی مادی رهنان واقع در شرق کوه آتشگاه (جنب بوستان مهر) با هدف کلان تقویت محرک‌های هویتی از اواخر سال ۹۷ با بودجه ۲۰ میلیارد ریالی آغاز شده است.

وی ادامه داد: از مهمترین ویژگی‌های منحصر بفرد این پروژه می‌توان به اجرای طرح نماد اصفهان در مرکز پروژه با به کار گیری کاشی شکسته، اجرای رویه بتن طرح دار به صورت مسلح در پیاده‌روها، اجرای میدان و پیاده‌روهای حاشیه مادی با مالون، رعایت مسائل و ضوابط مناسب سازی جهت تردد معلولان و جانبازان، پیش بینی زمین ورزشی روباز (زمین والیبال - تنیس) در مجموعه، پیش‌بینی آلاچیق‌های مناسب با ویژگی طرح همچنین وسایل حرکات درمانی و مبلمان شهری خلاق اشاره کرد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: از جمله اهداف کلان منطقه‌ای پروژه باز زنده‌سازی مادی رهنان استفاده از ظرفیت‌های مراکز جاذب جمعیت در منطقه (کوه اتشگاه)، استفاده از ظرفیت‌های قرارگیری در مجاورت مرکز جاذب جمعیت بومی شهر (پارک طبیعی ناژوان)، خوانایی محیط شهری، تقویت حسّ مکان و ارتقای امنیت در محیط جاذب جمعیت(حدفاصل منارجنبان و کوه اتشگاه) است.

وی با بیان اینکه پروژه باز زنده‌سازی مادی رهنان در مهرماه سال ۱۳۹۸ آماده بهره برداری است، ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد احیاء یکی از کارکردهای منحصر به فرد شهرسازی اصفهان هستیم تا شهروندان اصفهانی اعتلای هویت شهری خود را در آن ببینند.

کد خبر 385321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.