انتقال مشاغل مزاحم خوانسار به خارج از شهر

خوانسار_شهردار خوانسار گفت: ۳.۵ هکتار زمین به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان در نزدیکی بهشت فاطمیه برای ایجاد شهرک کارگاه‌های مزاحم از راه و شهرسازی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، محسن اسحاقی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از بودجه مصوب شهرداری محقق شده است، اظهار کرد: امسال بودجه این شهرداری بر مبنای رقم ۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ۵۵ درصد آن در بخش عمرانی تعریف شده است.

وی افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از منابع درآمدی شهرداری در بودجه امسال از محل درآمدهای کمیسیون ماده ۱۰۰، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل دریافت وجوه تخلف جرائم و پروانه ساختمانی و مابقی از محل ارزش افزوده و فروش ملک و عوارض‌ تأمین خواهد شد، البته درآمد شهرداری صرفأ از محل دریافت وجوه تخلفات نیست و حتی اگر تخلفات به صفر برسد نیز درآمد شهرداری از منبع دیگری تأمین خواهد شد.

شهردار خوانسار با بیان اینکه هتل‌ها، مهمانسراها و مراکز بوم‌گردی این شهر از زیرساخت‌های جذب گردشگر است، عنوان کرد: ۷۰ هکتار روی تپه مجاور پارک عسل برای جذب گردشگر جنگل‌کاری شده است.

اسحاقی خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۲۰ تن زباله از محلات شهری جمع‌آوری و به محل دفن زباله‌ها در منطقه صفادشت انتقال داده می‌شود این در حالی است که تفکیک زباله در مبدأ یا در محل تخلیه زباله‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: کارخانه بازیافت زباله به صورت مشترک با شهرداری‌های گلپایگان، گوگد و گلشهر و شرکت تعاونی دهیاری‌های دو شهرستان در حال احداث است و در سفر معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور به خوانسار قول تخصیص اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه داده شد که در صورت تخصیص این بودجه این کارخانه در دهه فجرامسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار خوانسار تصریح کرد: طبق مصوبه شواری ترافیک، تاکسی‌های برون‌شهری مسیر گلپایگان-داران به میدان عسل و خوانسار-گلپایگان به ترمینال مسافربری انتقال داده شدند این در حالی است که برای ساماندهی ترمینال مسافربری ۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز است.

اسحاقی اظهار کرد: شهرداری تنها دستگاهی است که از افزایش قیمت زمین در خوانسار متحمل ضرر شده است، زیرا برای آزادسازی‌ها، زمین در اختیار نداریم.

وی از مناقصه سه میلیارد تومانی اجرای عملیات آسفالت خیابان‌های اصلی شهر تا مهرماه خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه اجرای طرح تفصیلی شهر پنج سال طول کشید، اما اکنون مراحل نهایی را طی می‌کند و با اجرای این طرح از افزایش قیمت زمین و مسکن جلوگیری خواهد شد.

شهردار خوانسار افزود: حریم رودخانه، خیابان‌های اصلی و میادین شهر نیاز به آزادسازی دارد، اما به دلیل بودجه‌‍ کم شهرداری این طرح‌ها مسکوت مانده است، البته با اجرایی شدن طرح تفصیلی آزادسازی‌ها نیز انجام خواهد شد.

اسحاقی با بیان اینکه وجود مشکلاتی برای آزادسازی‌ها عامل اجرایی نشدن پروژه‌های شهرداری است، گفت: عملیات احداث میدان بلوار ورودی شهر از سمت خوانسار- بویین‌میاندشت با یک‌هزار و ۸۰۰ متر طول و آسفالت‌ریزی، جدول‌گذاری و زیرسازی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه کیلومتر از عملیات کوه‌بُری و خاک‌برداری کنارگذر شرقی شهر خوانسار انجام شده است و به زودی ۹۰۰ متر آن آسفالت خواهد شد، گفت: سنگ‌فرش پارک عسل به طول شش هزار متر مربع و اختصاص اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان، دیوارچینی مسیل آب حاجت به طول یک‌هزار و ۲۰۰ مترمکعب با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان و میدان جوان با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

شهردار خوانسار با بیان اینکه سالانه ۵۰ هزار انواع گل‌ فصلی و ۸۰ درصد درخت مورد نیاز فضای سبز شهری در سه گلخانه شهرداری تولید می‌شود، یادآور شد: اجرای عملیات لوله‌گذاری شبکه آبیاری تحت فشار فضای سبز شهری به طول پنج هزار مترمربع با اعتبار ۵۰۰ میلون تومان اجرا و دو هزار اصله درخت با هزینه یکصد میلیون تومان در باغچه‌های شهری کاشت شده است.

اسحاقی از احداث هفت پارک در محلات مختلف این شهر خبر داد و افزود: تکمیل روشنایی پارک عسل و سرچشمه خوانسار با اعتبار یکصد میلیون تومان و زیباسازی مبلمان شهری با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی اضافه کرد: یک دستگاه کمپرسی به قیمت ۱۸۰ میلیون تومان و خودروی پیش‌روی آتش‌نشانی به مبلغ ۲۵۰ میلون تومان خریداری شده است.

شهردار خوانسار از کلنگ زنی پارک بانوان و پارک منطقه باباسلطان خبر داد و گفت: ۳.۵ هکتار زمین به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان در نزدیکی بهشت فاطمیه برای ایجاد شهرک کارگاه‌های مزاحم از راه و شهرسازی خریداری شده است.

کد خبر 385317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.