مصرف روزانه تخم مرغ چه مزایایی دارد؟

تخم مرغ سرشار از پروتئین، املاح ضروری و ویتامین است که می‌تواند نیازهای روزانه بدن افراد را تامین کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از افراد معتقد هستند که مصرف تخم مرغ باعث افزایش سطح کلسترول بدن می‌شود، اما مطالعات اخیر محققان نشان داده است کلسترول غذای مصرفی به کلسترول خون اضافه نشده، بلکه در داخل بدن سنتز می‌شود. بنابراین رابطه‌ای بین خوردن تخم مرغ و افزایش سطح کلسترول و متعاقبا افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی وجود ندارد. در ادامه به بررسی دلایل مصرف روزانه تخم مرغ  و فواید این ماده غذایی برای سلامت بدن می‌پردازیم:

منبع پروتئین

 پروتئین یکی از اجزای اصلی بدن انسان است و بعد از آب بیشترین ماده موجود در بدن محسوب می‌شود؛ بنابراین برای تامین پروتئین روزانه باید تخم مرغ را در رژیم غذایی خود جا قرار دهیم. هر تخم مرغ تقریبا حدود ۶ گرم پروتئین دارد. همچنین این ماده غذایی دارای همه آمینواسیدهایی است که می‌تواند جذب پروتئین را افزایش دهد. دریافت پروتئین کافی باعث کاهش وزن، افزایش توده عضلانی، کاهش فشار خون و بهبود سلامت بافت استخوان‌ها می‌شود.

افزایش انرژی

اگر شما وعده‌های غذایی خود را به طور منظم مصرف کرده، اما باز هم احساس خستگی می‌کنید به این معنا است که مقدار ویتامین B موجود در رژیم غذایی شما کافی نیست. تخم مرغ حاوی ویتامین B است؛ اگر در وعده‌های غذایی روزانه خود تخم مرغ مصرف کنید، بدین معنا است که از تمام مواد غذایی که وارد بدن خود کرده‌اید، استفاده بهینه شده است.

افزایش رشد موها

ویتامین B به تشکیل سلول‌های قرمز بدن که  اکسیژن و مواد مغذی  را به پوست سر و فولیکول‌های مو انتقال می‌دهند، کمک می‌کند. بنابراین وجود این ویتامین برای رشد موهای سالم ضرورت دارد. از آنجا که تخم مرغ  سرشار از ویتامین B  و آهن است، نقش موثری در کاهش ریزش موها دارد.

بهبود بینایی

تخم مرغ نیز همانند هویج حاوی ویتامین A است که تاثیرات مشابهی بر بهبود سلامت چشم و بینایی دارد. همچنین زرده تخم مرغ دارای آنتی اکسیدان‌هایی مانند لوتئین و زیگرانتین است که نقش موثری در سلامت چشم و بهبود بینایی دارد؛ ویتامین A به همراه لوتئین، آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را در بافت چشم کاهش می‌دهد.

جلوگیری از بیماری‌های قلبی

اغلب افراد از مصرف تخم مرغ دوری می‌کنند، زیرا فکر می‌کنند این ماده غذایی برای سلامت قلب آن‌ها ضرر دارد، اما تحقیقات اخیر خلاف این موضوع را ثابت کرده است. به گفته محققان مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ، خطر ابتلا به امراض قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد که دلیل آن وجود آنتی‌اکسیدان‌های قوی موجود در این ماده غذایی است. همچنین زرده تخم مرغ دارای دو نوع اسید آمینه به نام‌های تریپتوفان و تیروسین است؛ این نوع آمینو اسیدها خاصیت آنتی‌اکسیدانی زیادی داشته و از ابتلا به امراض قلبی جلوگیری می‌کند.

کد خبر 385316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.