پیروزی دشوار بلندقامتان ایران مقابل کوبا

تیم ملی والیبال ایران هر چند بازی برابر کوبا را خوب آغاز نکرد و در دو ست ابتدایی شکست خورد اما در نهایت برنده دیدار با این تیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران در انتخابی المپیک که در شهر سن پترز بورگ روسیه برگزار می شود، امروز جمعه _ ۱۸ مرداد ماه_ به مصاف کوبا رفت. ایران این دیدار را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، میلادی عبادی پور، پوریا فیاضی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت پور آغاز کرد.

ست اول:

تیم ایران نتوانست شروع خوبی در این مسابقه داشته باشد و هر چند در ۲ امتیاز ابتدایی پا به پای حریف پیش رفت اما کوبایی با دریافت خوب و استفاده از سرعت توانستند اختلاف امتیازی ایجاد کنند و در شرایطی به امتیاز ۸ رسیدند که تیم ایران تنها ۶ امتیاز کسب کرده بود. تیم کوبا با شروع دوباره مسابقه به روند خوب خود ادامه داد و اختلاف امتیازی ۴ ایجاد کرد اما حضور فیاضی در منطقه سرویس به تیم ایران کمک کرد تا اختلاف را دوباره به یک کاهش دهد. روندی که سرمربی کوبا را مجبور کرد تا با دریافت یک وقت استراحت، به دنبال اختلال درروند تیم ایران باشد اما باز هم کار خوب فیاضی در خط سرویس دو تیم را در امتیاز ۱۳ برابر کرد.

تیم ایران که حالا به خوبی با شرایط مسابقه وفق پیدا کرده بود توانست با یک دفاع روی تور عالی در شرایطی که بازی ۱۵ بر ۱۵ برابر بود، به امتیاز ۱۶ برسد تا از حریف خود پیش بیفتد. حضور هررا در منطقه سرویس باعث شد تا کوبایی ها ۴ امتیاز متوالی را کسب کنند و به امتیاز ۱۹ برسند.

یک دریافت خوب از حضرت پور در یک توپ برگشتی باعث شد تا ایران دومین امتیاز متوالی را کسب کند اما اشتباع عبادی پور در سرویس کوبا را به امتیاز ۲۰ رساند. دفاع روی تور عالی از موسوی کمک کرد تا ایران دوباره اختلاف امتیازی را به صفر برساند و دو تیم در امتیاز ۲۰ برابر شدند. در ادامه تیم ایران نتوانست روند خوب خود را ادامه دهد و با حداقل اختلاف و با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ برابر حریف شکست خورد.

ست دوم:

تیم ایران در ست دوم مطابق انتظار توانست شروع خوبی داشته باشد و حضور غفور در منطقه سرویس باعث شد تا تیم ایران در شرایطی به امتیاز ۶ برسد که حریف تنها ۳ امتیاز کسب کرده بود. یک دریافت خود از پوریا فیاضی در امتیازات ابتدایی کمک کرد تا تیم ایران فاصله گرفتن خود از کوبا را شروع کند.

شاگردان کولاکوویچ در این ست به خوبی برتری خود را حفظ کردند و با برتری نسبت به تیم کوبا به وقت استراحت فنی اول رسیدند. امتیازات میانی ست دوم زمان درخشش عبادی پور بود. سرویس های خوب این بازیکن و درخشش توپ های برگشتی باعث شد تا تیم ایران باز هم امتیازات پی در پی کسب کند و اختلاف امتیازی افزایش پیدا کرد.

هر چند تیم ایران اختلاف امتیاز چشمگیری ایجاد کرده بود اما کوبایی ها توانستند با سرویس های خوب خود به روند بازی برگردند و با تک دفاع گومز یک امتیاز از ایران پیش افتادند.  سرویس های خوب روخاس باعث شد تا کوبایی ها از ایران پیش بیفتند و در شرایطی کوبا به امتیاز ۱۶ رسید که ایران ۱۴ امتیاز کسب کرده بود.

در شروع مسابقه دو تیم در امتیاز گیری روند یکسانی داشتند و معنوی نژاد نیز به ترکیب تیم ایران اضافه شده بود. یک دفاع خوب از سوی تیم ایران دو تیم را در امتیاز ۱۷ برابر کرد. در شرایطی که دو تیم در امتیاز ۲۰ برابر بودند، امتیاز سرویس شفیعی ایران را از حریف پیش انداخت.

در شرایطی که کوبا یک امتیاز برای کسب برد لازم داشت اما سرویس های خوب قائمی باعث شد تا تیم ایران به جریان بازی برگردد و در امتیاز ۲۴ دو تیم مساوی شدند تا برنده مسابقه را امتیازی به جز عدد ۲۵ مشخص کند. در ادامه اشتباهات بازیکنان ایران باعث شد تا تیم کوبا به امتیاز ۲۸ رسیده و با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ به برتری رسیدند.

ست سوم:

تیم ایران در ست سوم باز هم بهتر از حریف خود بازی را آغاز کرد و توانست در امتیازات ابتدایی از کوبا پیش بیفتد و در نهایت با حفظ این روند، غفور با آبشار خود تیم ایران را به امتیاز ۸ رساند.

شاگردان کولاکوویچ در این ست متفاوت از ست قبل با تمرکز بیشتری پیش رفتند و توانستند با کاهش آمار اشتباهات فردی، از حریف خود پیش بیفتند و البته این اختلاف امتیاز را حفظ کردند. تیم ملی ایران با سرویس خوب غفور و اشتباهات حریف در کنار دفاع تیم ایران توانست اختلاف امتیازی را به ۴ افزایش دهد تا بعد از دو ست سخت، ملی پوشان نمایش روان تری در زمین داشته باشند. روند خوب غفور حتی با وقت استراحت سرمربی کوبا نیز متوقف نشد تا تیم ایران به درخشش خود ادامه دهد.

عملکرد خوب ایران در این ست باعث شد تا کوبایی ها بارها مرتکب اشتباه شوند و همین موضوع کمک کرد تا تیم ایران امتیاز ۱۸ را در شرایطی کسب کند که حریف ۱۲ امتیاز داشت.

تیم ایران در این ست نمایش بی نقصی داشت و عبادی پور، شفیعی و دیگر ملی پوشان ایران توانستند به خوبی حریف را مدیریت کرده تا با برد به کار خود در این ست پایان دهند. ایران ست سوم را با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود خود به پایان رساند.

کولاکوویچ در این ست و در امتیازات پایانی بازیکنانی مانند یلی، جواد کریمی و معنوی نژاد را به ترکیب اضافه کرد.

ست چهارم:

شفیعی در خط سرویس شروع خوبی برای ایران رقم زد و ملی پوشان ایران دو امتیاز ابتدایی را کسب کردند و در ادامه باز هم تیم ایران مطابق انتظار تیم برتر زمین بود و در شرایطی به وقت استراحت فنی اول رسید که ۳ امتیاز از حریف خود پیش بود.

رقابت دو تیم به شکل نزدیکی در این ست ادامه پیدا کرد و در حالیکه ایران زودتر از حریف خود به امتیاز ۱۰ رسیده بود، کوبایی ها با سرویس های خوب روخاس توانستند امتیازات را در عدد ۱۰ برابر کنند اما حضور فیاضی در خط سرویس کمک کرد تا ایران ۳ امتیاز متوالی را کسب کند. ملی پوشان ایران در ادامه و شروع دوباره مسابقه باز هم سرویس های خوب خود را ادامه دادند و باعث شدند تا کوبا در دریافت اول با مشکل جدی رو به رو شود.

برنامه های متنوع ایران با هنرمندی معروف زیر تور نیز کمک کرد تا بر خلاف دو ست اول، تیم کوبا در دفاع روی تور خیلی موفق نباشد و همین موضوع باعث اختلاف امتیازی با عدد ۵ شد.

در شروع مسابقه بعد از وقت استراحت فنی دوم، موسوی در خط سرویس حضور داشت و این بار نوبت او بود که تمرکز حریف را با سرویس های خوب خود بر هم بزند. روند خوب ایران باعث شد تا اختلاف ۷ ایجاد شود و به همین دلیل کولاکوویچ مجددا تصمیم گرفت تا به بازیکنان جوان تر میدان دهد و یلی، کریمی، مجرد و معنوی نژاد وارد میدان شدند.

نمایش خوب بازیکنان ایران با تک دفاع عالی عبادی پور تکمیل شد تا ایران به امتیاز ۲۴ برسد و در نهایت ایران با امتیاز ۲۵ بر ۱۶ به برتری رسید تا بازی به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم:

شروع ایران در ست پنجم بسیار عالی بود و سومین امتیاز متوالی ایران را موسوی با یک دفاع عالی کسب کرد اما تیم کوبا مانع از افزایش امتیازی دو تیم شد و خیلی سریع فاصله را با سرویس های خوب کاهش داد. روند خوب کوبایی ها ادامه پیدا کرد و دو تیم در امتیاز ۶ برابر شدند. بعد از این اتفاق تیم ایران دوباره توانست امتیازات را به خوبی جمع کند و با دو امتیاز متولی از حریف پیش افتاد تا زمین ها تعویض شود.

این تیم ایران بود که در شروع دوباره مسابقه با تیزهوشی معروف و ضربه خوب شفیعی به امتیاز ۹ رسید تا دوباره ایران اختلاف را به ۳ برساند. سرویس های خوب معروف ادامه پیدا کرد و تیم ایران به امتیاز ۱۰ رسید. در ادامه باز هم ملی پوشان ایران از شرایط استفاده کردند و اختلاف امتیازی را به عدد ۵ رساندند تا سرمربی کوبا مجبور به اتخاذ وقت استراحت شود. تیم ایران در نهایت ۱۵ بر ۱۰ و با ضربه معنوی نژاد به برتری رسید و برد شیرین خود را در اولین گام جشن گرفت.

کد خبر 385308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.