۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
سایبان نخی در اوهایو

معماران در شهر اوهایو با استفاده از ضایعات پارچه‌های توری سایبانی موقتی ساختند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هدف از این پروژه جذب مردم اوهایو، ایالتی در شرق امریکا،  به مشارکت در ساخت‌ این سایبان‌ و در نتیجه برقراری تعامل اجتماعی در طول تابستان است. معماران در نظر دارند در پایان سه ماه تابستان این سایبان توری را جمع‌آوری کنند و تورها را برای استفاده مجدد به کارخانه‌های تولیدکننده بازگردانند.

طراحان سایبان موقت را در محل یکی از هتل‌های آتش گرفته در پارکی عمومی در کوشاکتن، از شهرهای ایالت اوهایو، بنا کردند تا مردم را به سمت استفاده دوباره از مکان‌های بدون استفاده جذب کنند. سایبان جدید با محیط پر جنب‌وجوش اطراف آن همخوانی بسیاری دارد چرا که از روبان‌هایی به رنگ نارنجی روشن و از پارچه‌های تورمانند ساخته است که زیبایی آن هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد. قسمت بالایی سایبان توری به بالکن فولادی ساختمان مجاور متصل شده است و از پایین به زمین چسبیده است.

پارچه‌های توری به کار برده شده در ساخت سایبان موقت کوشاکتن به طور کامل از ضایعات یکی از کارخانه‌های پارچه‌بافی این شهر جمع‌آوری شده است که ساکنان شهر به طور داوطلبانه در جمع‌آوری این ضایعات شرکت کردند. این پارچه‌ها به شکل ریسمان‌هایی درآمده است که دو انتهای ریسمانها از طریق وسایل تزیینی بسیار زیبایی با ظرافت تمام از یک طرف به بالکن و از طرف دیگر به زمین متصل شده است.

قرار است تمام وسایل تزئینی و ریسمان‌های به کار برده شده در ساخت این سایبان، در پایان فصل تابستان به کارخانه پارچه‌بافی برای استفاده مجدد بازگردانده ‌شود. زیبایی خیره‌کننده سایبان جدید افراد بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. علاوه‌براین، تاکنون رویدادهای مختلفی نظیر جلسات شورای شهر و اجرای گروه‌های موسیقی در زیر این سایبان اجرا شده است.

کد خبر 385302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.