یمن باتلاق متجاوزان خواهد شد

حجت الاسلام باقریان گفت: امروز تحریم ها علیه ایران به یک فرصت تبدیل شده است و چنانچه به جوانان و دانشمندان ایران اعتماد شود و میدان عمل را به آنها بسپاریم شاهد پیشرفت های بزرگی خواهیم بود .

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی  نماز جمعه زرین شهر ترامپ را عامل نا امنی منطقه دانست و اظهار کرد: ترامپ با اقدامات و تصمیمات غلط خود باعث ناامنی منطقه شده و خارج شدن یک طرفه آنان از توافق نامه‌های بین المللی توسط رییس جمهور آمریکا یکی از عوامل تنش زای منطقه است.

وی افزود: هفته گذشته ترامپ به راحتی توافق‌نامه متوقف شدن تولید موشک های میان برد هسته‌ای که با روسیه منعقد کرده بود را زیر پا گذاشت و از آن خارج شد، رفتاری که بارها از رییس جمهور آمریکا مشاهده کرده‌ایم؛ خروج یک طرفه از قراردادهای بین المللی که باعث نشان دادن چهره واقعی آمریکا به دنیا بوده وثابت کرده آنان به هیچ تعهدی پایبند نخواهد بود.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: پایبند نبودن به تعهدات، خصلت ذاتی استکبار جهانی است که با رفتارهای نابخردانه افرادی چون ترامپ این خصلت برای دنیا نمایان شده است . 
وی ادامه داد: استکبار جهانی همیشه برای دست یافتن به منافع خود چشم طمع به ایران اسلامی داشته و برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ اقدامی فروگذار نبوده و پس از پیروزی انقلاب این دشمنی ها افزایش چشمگیری داشته است، در سالروز ایامی هستیم که نمونه بارز توطئه انگلیس در جداسازی بحرین از ایران اسلامی رقم خورد.

حجت الاسلام باقریان اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب، کشورهای استکباری به شاه خائن لقب ژاندارم منطقه را داده بودند و نتیجه دوستی او با مستکبران ثمره‌ای جز جدا شدن قطعه‌ای گران بها از خاک کشور را به دنبال نداشت.

وی عنوان کرد: اگر امروز بحرین همچنان جز کشور بود قدرت و تسلط ایران بر خلیج فارس چندین برابر بود، اما بی فکری و نوکری استکبار این فرصت را برای همیشه از میهن اسلامی سلب کرد.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه دوستی نا آگاهانه با غرب ثمره ای جز پشیمانی ندارد، گفت: همواره باید از تاریخ عبرت آموخت، از این رو نیاز است با بصیرت کامل نتایج توطئه های دشمنان را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم تا دچار آسیب نشویم.

وی متذکر شد: امروز همچنان عده ای سخن از مذاکره با آمریکا و اورپا به میان می آورند و اعتقاد دارند اگر دستمان را در دستان غرب بگذاریم، مشکلات کشور حل خواهد شد و دیگر برای تامین امنیت کشور نیز نیازمند هزینه کردن نخواهیم بود، قطعا این افراد باید تاریخ را مطالعه کنند تا در یابند دوستی با غربی ها جز ذلت و خواری چیز دیگری برای ملت ها به همراه نداشته و تنها راه حل رفع مشکلات و برقراری امنیت در کشور تکیه بر توان داخلی است.

حجت الاسلام باقریان یادآور شد: موشک های یمن آسمان عربستان را در مقابل سیستم های به اصطلاح فوق هوشمند خارجی در نور دید و به راحتی شرق عربستان را مورد هدف قرار داد و این مسئله درحالی به وقوع پیوست که سیستم های هوشمندی که آمریکا در قبال دریافت هزنیه های گزاف به آنها فروخته بودند تا امنیت عربستان را تأمین کنند توسط دو موشک یمن به بازی گرفته شد.

وی یمن را باتلاق متجاوزان دانست و خاطرنشان کرد: همه دنیا ناکارآمدی سیستم های هوشمند آمریکا و غرب را مشاهد کردند و قطعا با مقاومت یمن به زودی مردم این کشور به پیروزی نهایی دست پیدا خواهد کرد.  

امام جمعه زرین شهر افزود: امارت اراده و قدرت رهبر و ملت ایران را سنجید و پی به قدرت واقعی و اقتدار ملت ایران اسلامی برد و زمانی که مشاهده کرد سیستم های هوشمند توان مقابله با موشک های ساده یمن را ندارد و قدرت ایران اسلامی پیشرفته ترین پهباد آمریکا را سرنگون کرد، سریعاً از یمن خارج شد، چرا که فهمید قدرت مقاومت فراتر از قدرت سیستم های هوشمند دفاعی آمریکا است.

وی در پایان تحریم را یک فرصت دانست و تصریح کرد: امروز تحریم ها علیه ایران به یک فرصت تبدیل شده است و چنانچه به جوانان و دانشمندان ایران اعتماد شود و میدان عمل را به آنها بسپاریم شاهد پیشرفت های بزرگی خواهیم بود.

حجت الاسلام باقریان تاکید کرد: اقتصاد کشور امروز تقریبا به ثبات رسیده است از این رو باید دست در دست هم دهیم و با وحدت و همدلی به سمت پیشرفت و رفع مشکلات کشور گام برداریم.

کد خبر 385299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.